اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان
قنواتی با اشاره به تنوع موسیقی در خوزستان از جمله موسیقی بختیاری، شوشتر، بهبهانی، عربی و... اظهار کرد: برگزاری کنسرتها در استان باید به سمتی گرایش یابد که موسیقی بومی استان به مردم معرفی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان تاکید کرد: ضرورت ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت همه اهالی فرهنگ و هنر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان تاکید کرد: ضرورت ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت همه اهالی فرهنگ و هنر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بر ضرورت ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت همه اهالی فرهنگ و هنر در استان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، همایون قنواتی در  خصوص دیدگاههای خود در حوزه هنر و برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در راستای توسعه فرهنگ و هنر ، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس قوانین، مقررات و آیین نامه های موجود سه مسئولیت عمده هدایت ، نظارت و حمایت از فعالان حوزه فرهنگ را عهده دار است.

وی با بیان اینکه در همه این قوانین و مقررات هیچ کجا بحثی از تولید آثار هنری عنوان نشده، افزود: اما به اقتضای فضایی که در کشور وجود داشت و باتوجه به عدم شکل گیری گروهها، تشکل ها، نهادها و انجمن های هنری ،دولت به این حوزه ورود پیدا کرد.

قنواتی با تاکید بر اینکه این اتفاق به مرور زمان تغییر یافت و جامعه فرهنگی هنری کشور به نگاههای جدیدتری در عرصه فرهنگ و هنر دست یافت، تصریح کرد: با تشکیل دولت یازدهم ، دولت تدبیر و امید و بررسی زوایای مختلف حوزه فرهنگ همگان به این نتیجه رسیدند که بخش تولید آثار هنری و بخش عمده سیاستگذاری فرهنگی هنری به خود هنرمندان واگذار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به سه رکن حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: مدیریت فرهنگی، جامعه فرهنگ و هنر و مردم سه رکن این حوزه هستند که اگر در کنار هم قرار گیرند، قعالیتهای هنری تاثیرگزارتر، مستمر و مانا خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری هنرمندان به عنوان حلقه این واسطه اظهار کرد: هنرمندان کسانی هستند که کمبودها، کاستی ها و ضعف های جامعه را دیده و بعد از اینکه در ذهن خود تبدیل به اثری فرهنگی کردند، در معرض دید مردم قرار می دهند.

وی با بیان اینکه مخاطب مهمترین بخش یک اثر هنری است، تصریح کرد: مدیران نمی توانند خارج از فضایی که در اعتقادات، خواسته های مردم است، تصمیم گیری کنند چراکه هنر زمانی اتفاق می افتد که در برابر مخاطب قرار می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان گفت: به این ترتیب مدیران باید برنامه ریزی و فضای مناسبی را برای ایجاد فعالیتهای فرهنگی هنری بوجود آورند.

وی بر ضرورت آماده سازی عرصه برای بروز خلاقیتها، دیدگاهها و اندیشه های هنری هنرمندان تاکید کرد و گفت: هنرمندان به این دلیل که گروههای متخصص تری هستند می توانند نسبت به فعالیت، برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه فرهنگ و هنر موفق تر باشند و ما به عنوان مدیران فرهنگی هدایت فعالیتهای هنری را عهده دار می شویم.

*کسانی وارد موسیقی شوند که دغدغه توسعه فرهنگ اصیل موسیقی را دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی حمایت از موسیقی و اجرای کنسرتهای موسیقی در خوزستان اظهار کرد: نسبت به کنسرتهای موسیقی که پیش از این برگزار شده ، نقد دارم.

وی افزود: در برگزاری این کنسرتها مواردی باید لحاظ و رعایت می شد که متاسفانه دقتی که باید صورت نگرفت و به این ترتیب این موضوع باعث شده بخشی از مسئولیتها به درستی انجام نشود.

قنواتی تاکید کرد: کسانی باید وارد عرصه موسیقی شوند که دغدغه اصلی آنها توسعه و گسترش فرهنگ اصیل موسیقی باشد نه کسب درآمد.

وی با بیان اینکه ورود به عرصه موسیقی منوط به کسب مجوزهای رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: متاسفانه افرادی وارد عرصه موسیقی شده و به دلیل عدم آشنایی با موضوع برگزاری کنسرتها، اتفاقاتی که نباید به وقوع افتاد.

این مقام مسئول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: طبق قانون کسانی میتوانند نسبت به برگزاری کنسرت اقدام کنند که دارای مجوزهای لازم و صلاحیت های هنری باشند.

وی به ضعف و کاستی درموسیقی استان اشاره کرد و گفت: باید برگزاری کنسرت در این استان در راستای معرفی موسیقی با اصالت و فاخر باشد ، به گونه ای که با خلاقیت ، نوآوری تازه ای را به جامعه هنری و فرهنگی کشور ارائه کند.

قنواتی با اشاره به تنوع موسیقی در خوزستان از جمله موسیقی بختیاری، شوشتر، بهبهانی، عربی و... اظهار کرد: برگزاری کنسرتها در استان باید به سمتی گرایش یابد که موسیقی بومی استان به مردم معرفی شود .

وی با بیان اینکه مردم این صداها و آواها را نشنیده اند، افزود: عدم توجه به این بخش باعث از بین رفتن میراث معنوی ما در استان می شود و این درحالی است که حفظ آثار هنری از رسالتهای اصلی ماست.

مدیرکل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان خوزستان افزود: متاسفانه تا پیش از این افرادی با نگاههای سیاسی که دیواری کوتاهتر از موسیقی ندیده اند، وارد این حوزه شدند و فضا را برای موسیقی اصیل تنگتر کردند.

وی تصریح کرد: حوزه هنر محل ورود جناح های سیاسی نیست، حوزه فرهنگ و هنر  براساس مقررات، آیین نامه ها و سیاست های مصوب و برنامه های دولت تدبیر و امید فعالیت خود را انجام می دهد.

* ضرورت ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت همه هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر تقویت رابطه بیشتر با هنرمندان و فرهنگیان اظهار کرد: این رابطه فضای مناسبی از تعامل و گفتگو را میان مدیران و هنرمندان به وجود می آورد.

وی با تاکید براینکه فرهنگ پیکره واحد و متوازن است و همه آحاد جامعه را در بر می گیرد، افزود: براین اساس اعمال سلیقه نسبت به گونه ای از فعالیتهای هنری نباید وجود داشته باشد.

قنواتی بر ضرورت ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت همه هنرمندان تاکید کرد و گفت: باید فضایی فراهم شود که همه بتوانند آار خود را با توجه به زمینه موجود ارائه دهند .

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: نکته عزم ملی در حوزه فرهنگ، حضور همه جانبه گروهها و اقشار مختلف مردم در حوزه فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به ضرورت جذب حداکثری گفت: در استان خوزستان باید بتوانیم از همه استعدادها ، نیروها و توانمندی های موجود استفاده کنیم.

وی به توانمندی ها و پتانسیل های موجود در استان اشاره کرد و افزود: خوزستان در حوزه های مختلف از جمله فعالیتهای قرآنی، ادبیات، رمان، سینما ،  تئاتر و موسیقی قابلیتهای فراوانی را داشته و توانمندی خود را به رخ همگان کشیده است.

قنواتی با بیان اینکه درحوزه سینما صاحبنظران و هنرمندان زیادی داریم که جزو بزرگان این رشته هستند، گفت: همچنین در حوزه تئاتر و موسیقی با توجه به تنوع موجود در استان حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به تنوع موسیقی در خوزستان ، تصریح کرد: در این بخشها توان استان قابل انکار نیست و تنها کاری که باید انجام دهیم مهیا کردن فضایی برای بهره گیری بیشتر هنرمندان و گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری است.

قنواتی گفت: امید است در این راستا با دعوت از همه فرهیختگان، اساتید، صاحبنظران و هنرمندان این امید را به وجود آوریم که در روزها و ماههای آینده اتفاقات مبارکی را در حوزه فرهنگ و هنر استان شاهد باشیم .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
comment
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
comment
0
1
comment ( کسانی باید وارد عرصه موسیقی شوند که دغدغه اصلی آنها توسعه و گسترش فرهنگ اصیل موسیقی باشد نه کسب درآمد.)این جمله آقای مدیر کل درست اما آقای مدیر کل امروز هنر موسیقی وهنر سینما در بخش خصوصی کاراتر از بخش دولتی وصدا وسیمایی است امروزتامین هزینه یک کنسرت موسیقی فاخر که شما اشاره نمودید از عهده اداره ارشاد شما خارج است وچنانچه بخش خصوصی وارد نشود مطمئنأ شاهد شکوفایی موسیقی فاخر نخواهیم بود آقای مدیر کل فکر کنم [...] این دید گاه اوایل انقلاب می باشد ما از بخش دولتی سال هاست جدا شده ایم
comment
رضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
comment
0
1
comment ببخشین شما که الآن مدیر کل شده اید از جناح سیاسی خاصی نیستین؟ یا جدا شده این ؟ و اگر جدا شده این چه زمانی جدا شده این؟قبل از مدیرکل شدنتان؟ بعد از مدیر کل شدنتان؟ واگر قبل از مدیرکل شدنتان بود پس جناح سیاسی خاص چرا شما را حمایت کرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment کسب درامددرسخن مدیرکل نفی نشده ونظر ایشان اینست که اصل برگزاری اجرای موسیقی نباید تنها کسب درامد باشد وارزشهای موسیقی فدا سودجویی عده ای شناختی از موسیقی ندارندشود
comment
رضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment شوشان عزیز عزیز خواهشأ یا کامنت نزن یا کامل بزن الآن کامنت منو کامل نزدی و ابتر مانده است
comment
محمد پیدایش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
comment
0
1
comment جالب است (وی تصریح کرد: حوزه هنر محل ورود جناح های سیاسی نیست، حوزه فرهنگ و هنر براساس مقررات، آیین نامه ها و سیاست های مصوب و برنامه های دولت تدبیر و امید فعالیت خود را انجام می دهد.) حضرت ایشان تا قبل از این که مدیر کل شوند خودرا منتسب به یک جریان سیاسی می دانست و دنبال افراد با نفوذ این جریان بود تا این پوزیشن را به دست بیاورد اما حالا ادعا دارد که حوزه هنر محل ورود جریان های سیاسی نیست . روزگار غریبی است نازنین روزگار غریبی است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
comment
0
0
comment کی ایشوت گفتند کنسرت ها رو دولت یا اداره ارشاد برگزار کنه گفتن کسانی اجرا کنن که به این حوزه آشنا باشند و مجوزهای لازم رو هم داشته باشند.آب به آسیاب کی دارید میریزید هر کس چه مدیر کل چه بزرگان سیاسی حق دارن اظهار نظر کنن .چرا دارید کلمات رو بولد میکنید و فتنه سازی میکنید.اجازه بدید چند ماه بگذره بعد شروع کنید.
comment
هنرمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment اینکه کسی متعلق به جناح خاصی باشه ربطی به عملکرد اون نداره چه بسا که افراد خوش فکری از هر دو جناح داریم که در حوزه کاری خود مستقل و مفید عمل کردند.نظیر آقای بسی خاسته، نشان و...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار