اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
دکتر اسماعیل ایدنی: اطلاع رسانی از ظرفیت های استان به کشورهای همسایه، سهم عمده ای در توسعه توریسم سلامت دارد

دیروز اول مرداد 93 جلسه ای در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه، دکتر نظری معاون درمان دانشگاه و رؤسای بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

به گزارش وب دا خوزستان، در این جلسه دکتر اسماعیل ایدنی گفت: اطلاع رسانی از ظرفیت ها و خدمات درمانی موجود در استان به کشورهای همسایه، سهم عمده ای در توسعه صنعت توریسم سلامت دارد.

ایدنی افزود: ما در سطح استان به دنبال تصدی گری نیستیم؛ بلکه تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود خدمات بیشتری را به مردم و سیستم سلامت استان ارائه دهیم.

وی در ادامه از ساماندهی مسایل درمانی بیماران مراجعه کننده از کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در نظر داریم با همکاری و مشارکت بخش خصوصی، یک مرکز تشخیصی و درمانی در استان ایجاد کنیم و در حوزه معرفی امکانات و ظرفیت های موجود، نوع تخصص ها و خدمات موجود بویژه خدمات بستری و جراحی، تبلیغات وسیع و بسیار خوبی انجام دهیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: به این ترتیب، متقاضیان خدمات سلامت در کشور عراق و دیگر کشور ها به این مرکز مراجعه نموده و غربالگری می شوند و پس از آن به بیمارستان های استان، ارجاع میشوند. همه مراحل این فرایند به صورت مستند و آنلاین انجام خواهد شد و از سوی دیگر، تلاش می کنیم همه ذینفعان در این برنامه مشارکت داشته باشند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود. در این فرآیند باید نظارت بر همه مراحل از جمله بیماریابی توسط کمیته ای متشکل از تمامی بخشها انجام گیرد. لذا در صورتی که به تعرفه مشترکی برای ارائه خدمات در زمینه توریسم سلامت برسیم، به لحاظ قانونی از آن دفاع و حمایت می کنیم.

دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه نیز گفت: ان شاء الله بتوانیم با تشکیل کمیته ای متشکل از همه بخشه در حوزه سلامت از موقعیت بدست آمده بهره ببریم و به رونق بخش درمان و اقتصاد استان کمک کنیم.

نظری اضافه کرد: به ثمر رسیدن این برنامه نیازمند مشارکت و همکاری همه بیمارستان ها بویژه بخش خصوصی بوده و لذا معرفی نماینده از سوی هر بیمارستان برای حضور در این کمیته و پیگیری مباحث مرتبط ضرورت دارد.

گفتنی است این در پایان این جلسه، روسای بیمارستان های به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار