اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۴۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
مهدی مکارمی گفت: به تازگی تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل چنین پارلمانی اعلام حمایت کرده و آمادگی خود را برای هرگونه حمایت و تصویب لایحه ای مرتبط برای عملیاتی شدن این طرح در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.
 پیشنهاد جوان اهوازی برای تشکیل پارلمان جوانان ایران که دی ماه گذشته به صورت مکتوب در جریان سفر استانی هیات دولت به خوزستان تقدیم دکتر حسن روحانی رییس جمهوری شد با استقبال مسوولان وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان عضو فراکسیون جوانان رو به رو شده است.

ˈمهدی مکارمیˈ پیشنهاد دهنده این طرح روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال ارایه این پیشنهاد به رییس جمهوری و دستور وی برای پیگیری موضوع تشکیل پارلمان جوانان ، وزیر ورزش و جوانان آمادگی خود را برای هر نوع همکاری برای اجرایی شدن این پیشنهاد اعلام کرده است.

وی گفت: به تازگی تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل چنین پارلمانی اعلام حمایت کرده و آمادگی خود را برای هرگونه حمایت و تصویب لایحه ای مرتبط برای عملیاتی شدن این طرح در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

مکارمی در ادامه گفت: وزیر ورزش و جوانان جلساتی نیز در این ارتباط تشکیل داده و راهکارهای قانونی برای شکل گیری چنین نهادی را مورد تاکید قرار داده است.

به گفته وی این طرح برای نخستین بار در اردیبهشت ماه 1379در هفته جوان در مقاله ای به عنوانˈ آقای رییس جمهوری مجلس جوانان را تشکیل دهیدˈ توسط خودم در روزنامه ایران منتشر شد ولی مورد اقبال چندانی قرار نگرفت تا اینکه در سفر دی ماه سال گذشته رییس جمهوری ، این طرح پس از تقدیم حضوری به وی مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

مکارمی در توضیح این طرح اجتماعی که به گفته وی می تواند زمینه مشارکت عمومی جوانان را در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی بیشتر فراهم کند اظهار داشت:شکل گیری این پارلمان می تواند برای ایجاد نشاط در جوانان که قشر عظیمی از جمعیت کشور به خود اختصاص داده اند موثر باشد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد زمینه لازم برای شکل گیری این پارلمان یا مجلس به لحاظ فکری در کشور فراهم شده تاکید کرد: باید به گونه ای عمل شود که این پارلمان در حد یک طرح تشریفاتی یا نمادین باقی نماند و محملی برای دخالت و مشارکت موثر و شناسنامه دار جوانان کشور در فرایند تصمیم سازی ها و سیاست گذاری های حوزه جوانان کشور باشد.

پیشنهاد دهنده طرح تشکیل پارلمان جوانان ایران در ادامه با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا چنین پارلمان هایی به شکل کاملا قانونی وجود دارد ابراز امیدواری کرد این تشکیل پارلمان جوانان در کشور ما بتواند برای این قشر عظیم مفید و برای پیشرفت کشور موثر باشد.

بنا بر این گزارش پیشنهاد تشکیل پارلمان جوانان ایران توسط مهدی مکارمی برنده جایزه دوازده جشنواره ملی بین المللی در حوزه روزنامه نگاری و ارتباطات درآیین ویژه ای که با حضور نخبگان، فرهیختگان و فرهنگیان استان خوزستان در جریان سفر هیات دولت به خوزستان برگزار شد، تقدیم رییس جمهوری شد. 

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در سخنان کوتاهی با این نخبه جوان خوزستانی قول پیگیری وبررسی این پیشنهاد را داد و آمادگی خود را برای بررسی بیشتر این طرح مهم اعلام کرد. 

رییس جمهوری ضمن ابراز خرسندی از ارایه پیشنهادهای سازنده و راهگشا اظهار گفته بود: بنده از پیشنهادها و نظرهای جوانان در دولت یازدهم استفاده خواهم کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
comment
0
1
comment مجلس داریم
وزارت ورزش و جوانان داریم
فقط کمبود پارلمان جوانان بود که مشکلات حل بشه،
خرج روی خرج
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار