اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
ابوالقاسم بهوند عضو شورای مشورتی توسعه استان:
مهم ترین ابزار و شاخص های توسعه، نیروی انسانی است که ضرورت دارد از افرادی استفاده شود که هم دلسوز و هم با برنامه های دولت و استاندار همراه و همدل باشندو در رسیدن به هدف توسعه وخدمت، دارای هدف واحد باشند
راهکارها و ضرورت توسعه استان مبحثی بود که با ابوالقاسم بهوند عضو شورای مشورتی استان خوزستان در میان گذاشتیم که این کارشناس مسائل اقتصادی و توسعه ای استان در گفتگوی اختصاصی با شوشان گفت: برای توسعه ی استان، باید از همه ی دلسوزان و همه ی افراد توانمند و با انگیزه، دعوت شود؛ تا زیر یک چتر، یعنی چتر توسعه ی استان جمع شوند، که البته نگاه کلان نگر و مردم محور استاندار نیز در این باره قابل تحسین است. که با اختیارات جدیدی که به استاندار واگذار شده است، تحقق طرح ها، برنامه ها و ابتکارات ایشان دور از دسترس نخواهد بود. 

 بهوند گفت: مدیران زیر مجموعه در مرکز و شهرستان های استان نباید نگران حفظ موقعیت خود باشند، بلکه باید دغدغه ی هدف، عملکرد وبازتاب کار خود را حین وبعد از پایان خدمت خود را داشته باشند و بدانند که از قضاوت و نگاه مردم دور نخواهند بود. و لازم است تا مدیران اجرایی، همواره استقلال خود ودستگاه خود را در راستای اهداف سند چشم انداز و اهداف تحول بنیادی استان و نقشه راه توسعه ی استاندار، حفظ نمایند. چرا که در پایان این دولت هست که نمره ی قبولی یا تجدیدی می گیرد.

عضو شورای مشورتی استان خوزستان بیان داشت: هرچند این تفکر که تنها بخش پیروز انتخابات باید باشند از بین رفته است، اما از مهم ترین ابزار و شاخص های توسعه، نیروی انسانی است که ضرورت دارد از افرادی استفاده شود که هم دلسوز و هم با برنامه های دولت و استاندار همراه و همدل باشندو در رسیدن به هدف توسعه وخدمت، دارای هدف واحد باشند. و لازمه ی پیشرفت استان مدیرانی است که خود سرمایه بیافرینند و زمان آن گذشته است تا یک مدیر برای توسعه و ترقی ، منتظر بخشنامه ای بماند که ضرورت به خدمت گرفتن نیروهای خلاق، مبتکر و دوستدار استان را ایجاد می نماید.

بهوند  گفت: از جمله ابتکارات جناب استاندار حمایت از تولید و اشتغال بومی است که در این راستا اقدامات مهمی در حال انجام است.که حمایت همه جانبه ی مردم و حضرت آیت الله جزایری را درپی داشته است.که در اینجا لازم است از همسویی جناب استاندار و نماینده ی ولی فقیه در استان، بر لزوم بازگشت سرمایه های بانکی شرکت های خصوصی به استان و ضرورت انتشار آگهی های اشتغال زایی برای جذب پرسنل خوزستانی، و اهتمام در راه اندازی شرکت ها و مؤسسات مولد در استان،تقدیر و تشکر بعمل آید. 

وی اضافه نمود: اتحاد و هم صدایی این دو مقام بزرگ استان برای رفع مشکلات استان ،موجبات دلگرمی وتشویق اهالی خوزستان را بوجود آورده است که به تولید انرژی مثبت و فعل خواستن، خواهد انجامید. که این یکرنگی و فعل خواستن، مردم را به سمت امید و آرامش به پیش می برد.اما متأسفانه برخی سهم خواهی ها و طرح مطالبات شخصی و موقعیت خواهی های پستی مانع این پیشرفت می شوند.و افیون همه ی دولت ها سهم خواهی های نا بجا بوده است
 متأسفانه در این جنجال سازی عامه ی مردم فراموش می شوند و تضاد شعار تا عمل را آشکارتر می نماید. وباید از اشتباهات گذشته در س گرفت و تکرار تاریخ نوعی بازگشت به گذشته است و تنها راه یشرفت استان باهم بودن وبرای هم خواستن است. 

عضو مشورتی حقوق شهروندی نیز در خصوص، تبیین و آموزش حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی به همان میزان که حقوق یک فرد را تعیین و روشن می سازد، تعهدات و وظایفی را برای خود فرد نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کند ایجاد می نماید. و قانون شهروندی یک رابطه ی چند سویه با فرد جامعه و دولت است که هر کدام حقوقی دارند و با آموزش و تکوین این قانون، یاد می گیریم تا بهتر از گذشته در کنار هم و برای هم زندگی کنیم.

به گفته بهوند  اگر نهاد های مستقل در چار چوبی مشخص ایجاد وحمایت شوند می توانند با نگاه واقع بینانه و با نظارت آشکار، همانند چراغی باشند تا تاریکی هایی که باعث تبعیض، بی عدالتی و یا فساد اداری می شوند را روشن نماید و هرچه افراد جامعه و دستگاههای دولتی این چراغ های روشن را در پیش پای خود ببینند، طبیعتاً در سلامت روانی و حقوقی بهتری، بسر خواهند برد واین هم به نفع دولت، مردم و جامعه خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار