اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
مديرعامل نيروگاه رامين اهواز:
بهينه سازي مشعلهاي سوخت و افزايش راندمان بويلر ، اصلاح سيستم روغن كاري ياتاقانهاي توربين و رفع مشكل آب موجود در روغن واحد شماره 4 از مهمترين اقدامات اخير اين نيروگاه بوده كه توسط متخصصان متعهد و خستگي ناپذير اين نيروگاه در جهت پايداري واحدهاي توليدي صورت گرفت و با توجه به اين اقدامات هم اكنون هر 6 واحد نيروگاه با ظرفيتي مطلوب در مدار توليد انرژي برق قرار دارند .

به گزارش پايگاه خبري تحليلي شوشان: مهندس سيد عليرضا موسوي مديرعامل نيروگاه رامين اهواز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر ، شهداي دولت و همچنين شهداي نيروگاه رامين اهواز ، هفته دولت را فرصتي مناسب جهت آشنايي بيشتر مردم از خدمات صنعت برق بخصوص نيروگاه هاي توليد برق دانست و ضمن تشريح آخرين وضعيت نيروگاه رامين اهواز مردم شريف را به صرفه جويي در مصرف انرژي برق  بمنظور خدمت رساني مطلوب و كاهش چالشهاي توليد پايدار انرژي برق دعوت نمود .


1- نيروگاه رامين اهواز چه جايگاهي در صنعت برق كشور دارد ؟

نيروگاه رامين بزرگترين نيروگاه بخاري كشور است و با توجه به شرايط محيطي و استقرار صنايع متعدد توليدي و خدماتي در  استان خوزستان جايگاه مهمي درتوسعه اقتصادي كشور دارد . اين نيروگاه پس از 35 سال كاركرد مداوم با تكيه بر لطف خدا ، حمايت مسئولين و همت كاركنان تلاشگر خود ضمن بهره برداري مداوم و اصولي از واحدهاي توليدي توانسته است توسعه دانش فني و مهندسي را سرلوحه كار خود قرار داده و امروز شاهد افتخار آفريني و خدمت رساني اين نيروگاه در سطح كشور هستيم . 

2-وضعيت توليد نيروگاه رامين چگونه است ؟

 طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با توجه به نياز شبكه برق به توليد پايدار انرژي و پيك تابستان كه از خردادماه شروع شده و تا شهريورماه ادامه دارد توانستيم در 5 ماهه سال جاري  با مراقبتها و بهره برداري اصولي ضمن جلوگيري از خروجهاي اضطراري با توليد  5454938  مگاوات ساعت انرژي برق بيش از 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش توليد داشته باشيم كه اين رشد توليد ناشي از افزايش ساعت كاركرد واحدها در نتيجه برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تلاش و تعهد كاركنان اين نيروگاه بوده است .  

3- با توجه به گرماي تابستان و پيك مصرف برق چه اقداماتي در جهت توليد پايدار انرژي برق اين نيروگاه صورت گرفت ؟

بهينه سازي مشعلهاي سوخت و افزايش راندمان بويلر ، اصلاح سيستم روغن كاري ياتاقانهاي توربين و رفع مشكل آب موجود در روغن واحد شماره 4  از مهمترين اقدامات اخير اين نيروگاه بوده كه توسط متخصصان متعهد و خستگي ناپذير اين نيروگاه در جهت پايداري واحدهاي توليدي صورت گرفت و با توجه به اين اقدامات هم اكنون هر 6 واحد نيروگاه با ظرفيتي مطلوب  در مدار توليد انرژي برق قرار دارند .

4- آيا نيروگاه رامين برنامه تعميرات اساسي در جهت بروزرساني و رفع محدوديت هاي توليدي خود دارد ؟

طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين نيروگاه تعميرات اساسي واحد 305 مگاواتي شماره 3 را در دستور كار خود قرار دارد و به اميد خدا در پاييز امسال  جهت بهره برداري مطلوب و تحقق اهداف اين نيروگاه اقدام به بروزرساني و رفع مشكلات اين واحد مي كنيم . 

5- عملكرد اين نيروگاه در بروز رساني تجهيزات و ساخت قطعات نيروگاهي چگونه بوده است؟ 

توجه به ساخت قطعات و تجهيزات نيروگاهي و تحقق خودكفايي ملي از مهمترين اهداف صنعت برق و اين نيروگاه بوده و تا 5 ماهه سال جاري توانستيم ضمن تعمير و آماده سازي تجهيزات معيوب و استراتژيك صنعتي  ساخت 120  نوع قطعه مورد نيازمان را در نيروگاه به پايان برسانيم و مجموع قطعات ساخته شده خود در سال 93  را به عدد  5700  قطعه  ارتقاء دهيم .  


6- مردم و صنايع چه نقشي در پايداري واحدهاي توليدي و خدمت رساني مطلوب تر دارند ؟

 توليد انرژي برق در اين نيروگاه داراي مشكلات و چالشهاي فراواني است و  مهمترين دغدغه مسئولين دولت بخصوص صنعت برق كشور و كاركنان اين نيروگاه خدمت رساني در جهت فراهم نمودن آسايش مردم و توسعه ايران اسلامي  است .  جا دارد بعنوان فردي خدمتگزار  ضمن تقدير از كليه اين عزيزان ، از همه مردم و مديران صنايع بخواهم قدر نعمتهاي الهي و تلاش و ايثار كاركنان اين نيروگاه را بيش از پيش بدانند  و با مصرف بهينه انرژي برق ضمن جلوگيري از هدر رفتن سرمايه هاي ملي ما را در خدمت رساني مطلوب تر ياري كنند .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
comment
0
0
comment با سلام
نيروگاه رامين به عنوان يكي از افتخارات اين استان است و نقش آن در آسايش مردم نقشي انكار ناپذير است . اميدوارم همه مردم نسبت به صرفه جويي برق توجه ويژه اي داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار