اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
ضمن تقدير از تلاشهاي همه خدمتگزاران شريف در دولت و آرزوي سلامتي و طول عمر باعزت براي خادمان باصداقتي كه براي اعتلاي نام پرشكوه مكتب انسان ساز اسلام سختي ها را به جان مي خرند ، ياد شهيدان عزيزي كه جانانه جان خويش را به جانان اهدا نمودند تا آرامش را ارمغان آورند گرامي ميداريم و به روان پاكشان درود مي فرستيم كه در اين محفل نام شهيدان عرصه تعليم و تربيت و بانيان بسياري از نهادهاي تربيتي و فرهنگي انقلاب رجايي و باهنر مسير را براي پيمايش به سوي آينده اي سراسر مهرباني نوراني ساخته است .

بايد دانست الگو دهي براي توجه به كرامت انساني و رعايت حقوق و احترام به انسانها مهمترين وظيفه كارگزاران است و هركس در منصبي قرار گيرد بجز خدمت به انسانها و ارتقا كارايي مجموعه سازماني خويش براي افزايش بهره وري و ارائه محصول با كيفيت به جامعه و ايجاد رضايتمندي اجتماعي، ماموريت ديگري جهت وي متصور نمي شود ضمن اينكه توفيق خدمت عطيه الهي است كه ردايش بر تن هر كس پوشانده نمي شود و رجوع انسانها را بايد يك نعمت بر شمرد و هر كس لياقت رفع نيازهاي مردم را نخواهد يافت .

پس بايد بابت اين نعمت شاكر بود و شكر نعمت جز تلاش بيشتر براي تامين نيازها و خدمت به بشرتا سر حد توان و بضاعت با تكريم و احترام همنوعان در هر طبقه اجتماعي نخواهد بود كه تجربه تاريخي و سرنوشت بسيار كساني كه در منصب قرار گرفتند و به مردم فخر فروختند و به خدمت بي منت نبنديشيدند و خويش را برديگران ترجيح دادند را در اوراق تاريخ همراه با قضاوتهاي تاريخي مي توان مشاهده نمود كه بايد از آنها عبرت گرفت!

واقعه اي كه نقل مي كنم متأ سفانه ناشي از نوع نگاهي است كه هر روز در حال گسترش و يك رويه معمول شده است و هر روز بر شدت اين نوع برخوردها افزوده مي گردد و كسي گوشش بدهكار نيست و اين حق را براي خود قائل هستند كه بر اساس سلايق عمل كنند و با اين رفتار پر تأسف ،تلاشها و مجاهدتهاي بسياري را كه دولتمردان گذشته داشته اند را زايل و ضايع سازند !

در بالاتر از ميدان فردوسي در خيابان شهيد قرني تهران نبش خيابان شهيد توده دهقان ساختماني چند طبقه بنام مامور سراي آموزش و پرورش واقع است كه در هر طبقه يك واحد قرار دارد كه مالكيت هر واحد مربوط به يكي از ادارات كل استاني آموزش و پرورش است .اين واحدها توسط ادارات كل استانها از اعتباراتي كه بايد در درون استان هرينه كنند خريداري شده اند تا افرادي كه به ماموريت يا كار ضروري به پايتخت عزيمت مي نمايند جهت صرفه جويي در هزينه ها بجاي هتل در آنجا اسكان يابند !(كه البته با سياست توسعه گردشگري و توجه به بخش خصوصي دولت منافات دارد)

حضور در اين مامور سرا عمدتا"با معرفي نامه از اداره كل آموزش و پرورش هراستان صورت مي گيرد و در غير اينصورت امكان اسكان فردي بدون معرفي نامه امكان پذير نيست مگر مديريتهاي خاص در ادارات كل ! البته هر آموزگار و شاغل در عرصه تعليم و تربيت امكان بهره مندي از اين مامور سراها را نخواهد يافت و افراد منتفع كساني هستند كه از فرط حضور در آن ساختمان گاهي نياز به معرفي نامه ندارند گاهي كساني به دليل مشكلات و عدم بضاعت درتامين هزينه ها با نظر معاون پشتيباني نيز در آن اسكان مي يابند و براحتي در آن تردد مي كنند!

در يكي از ايام كه تغييرات آغاز شده بود در آنجا بيتوته نموده بوديم وقتي صبح جهت امور محوله قصد ترك ساختمان را نموديم سرايدار پرسيد:شما سر و صدا راديشب نشنيديد!؟پاسخ منفي دادم و كنچكاو شدم و از او درمورد آن سر وصدا پرسيدم كه پاسخ داد: ديشب معاون سابق پشتيباني يكي ازادارات كل آموزش و پرورش استانها براي اسكان وارد شد و چون از طرف اداره كل آن استان تماس گرفته بودند و تاكيد نمودند كه اجازه ندارم وي را اسكان دهم از پذيرفتنش خودداري كردم و اصرار زياد و سرو صدايش موجب نگرديد كه تسليم شوم و سرانجام ساعت يك شب از اينجا با سر و صدا خارج شد.

وقتي كسي در منصبي قرار گرفت اموال و اماكن مجموعه تحت مديريت خود را ملك شخصي تلقي مي كند و با هر كس اختلافي دارد از امكانات مربوطه محروم مي سازد و بوسيله اموالي كه از بيت المال تعيين و تأ مين شده اند انتقام مي گيرد و تسويه حساب مي كند و به كرامت انساني و حقوق فرد توجهي نمي گردد! فردي كه تا چند رور قبل مسئوليتي داشته و منشا خدماتي بوده است و به هر جهت جاي خود را به ديگري داده است سزاوار چنين برخوردهايي نيست و كسي حق ندارد از امكانات مردم براي تامين مطالبات خويش استفاده نمايد.

براستي اگر آن فرد براي يك شب در آن مهمانسرا كه متعلق به همه كاركنان آموزش و پرورش استان است بيتوته مي نمود و روزبعد به وي اعلام مي شد كه طبق مقررات مربوطه حضور براي روزهاي ديگر امكان ندارد چه ضرر و زياني بر مجموعه وارد مي شد؟ آيا از منظر عمومي نگاه به مجموعه منطقي تر نمي شد و اگر فرد مذكور اشتباهي نموده بود موجب اصلاحش نمي گرديد؟ اين برخورد بجز ايجاد كدورت و محروم شدن از بخشي از نيروي انساني چه حاصلي براي مجموعه داشت ‌؟ براي پيشبرد برنامه ها بويژه تحقق سند تحول در آموزش و پرورش بيش از هميشه نياز به آرامش مي باشد و اين نوع برخوردها ي تقابلزا شرايط تعامل اجتماعي را سلب مي كند و تحول در نظام آموزشي را كُند مي سازد.

وزير آموزش و پرورش بايد به اين موارد پايان دهد عدالت ايجاب مي كند تا همه عوامل بتوانند از اين فضاها استفاده كنند و انحصار در بهره مندي از امكانات برداشته شود كه شاهد چنين برخوردهاي نازل و انتقامجويانه از سوي كوته بينان نباشيم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
comment
0
0
comment به هر كجا كه روي اسمان همين رنگ است
comment
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
comment
0
0
comment اگر نگاهها به مديريت خدايي باشد هرگز چنين اتفاقي نخواهد افتاد و بالندگي جامعه و كارآيي مجموعه افزايش مي يابد
comment
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
comment
0
0
comment متاسفانه از نوشته نمی شود متوجه شد که نظر نویسنده اطلاع رسانی درباره اتفاقی است که برای یکی از مدیران سابق استان حادث شده یا هدف نقد رفتاری و اتفاقی اجتماعی است خلاصه از مقاله نویسی خیلی فاصله گرفتیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار