اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
نماینده مردم شهرکرد:
این نماینده مجلس اضافه کرد؛ ما مسئولین کشوری را برده ایم و این موضوع را به آنها نشان داده ایم. این حرف ها که این آقایان می زنند؛ مبنی بر زیاد استفاده کردن از آب در چهار محال بختیاری دروغ است. دلیل خشکی زاینده رود سو مدیریت و توسعه نامتوازن در سال های گذشته بوده است.
چند سالی است که رودخانه زاینده رود در اصفهان خشک شده و مسئولان در اصفهان ، یکی از دلایل این خشکی را برداشت بیش از حد آب در بخش بالادستی رودخانه زاینده رود می دانند. در همین حال، چند روز پیش مردم اصفهان در تجمعی در کنار رودخانه زاینده‌رود به خشکی این رودخانه اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

به گزارش «تابناک»؛ یکی از راهکارهای حل کمبود آب استان اصفهان، بهره‌برداری از پروژه‌های انتقال آب از سایر استان‌ها به این استان است، که البته با مخالفت جدی مسئولان و مردم استان‌های همجوار روبه‌رو شده است.

در همین راستا، سید سعید زمانیان، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «تابناک» به بررسی موضوع کم آبی استان اصفهان و خشکی زاینده‌رود پرداخته است.

وی در ابتدا پیرامون علت اصلی خشکی زاینده رود گفت، تغییر اقلیم، عدم بارش برف و خشکسالی شش سال اخیر در کشور باعث خشک شدن زاینده رود است. ولی در این ارتباط باید چند نکته را متذکر شوم. اولا مدیریت سد زاینده رود از صفر تا صد در اختیار استان اصفهان است. خروجی سد زاینده رود در سد تنظیمی هرچه قدر است، به خاطر زایش ها در حاشیه زاینده رود در چهار محال بختیاری یک متر و نیم در ارتفاع بیشتر به استان اصفهان انتقال داده می شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد؛ ما مسئولین کشوری را برده ایم و این موضوع را به آنها نشان داده ایم. این حرف ها که این آقایان می زنند؛ مبنی بر زیاد استفاده کردن از آب در چهار محال بختیاری دروغ است. دلیل خشکی زاینده رود سو مدیریت و توسعه نامتوازن در سال های گذشته بوده است.

زمانیان گفت، کارخانه های فولاد، ورق، پتروشیمی، پالایشگاه و ذوب آهن خورنده آب هستند. باید مردم اصفهان بدانند که کلا در استان چهار محل بختیاری از صفر تا صد آب زاینده رود در زمستان سه درصد و در تابستان ها 7 درصد استفاده می شود. الان اکثر قریب به اتفاق روستا های ما فاقد آب شرب است. 240 روستا را با تانکر آب می دهیم. خود شهرکرد مشکل آب شرب دارد. مسئولان اصفهان فرافکنی و دروغ پردازی می کنند.

وی پیرامون کمبود آب شرب در اصفهان بیان داشت، مسئولان در اصفهان شایعه پراکنی و دروغ می گویند. هیچ موقع کسی نگفته است آب شرب برای کسی تامین نشود . ما گفته ایم باید آب شرب همه تامین شود، ولی جلوی زیاد خواهی ها و تغییر بستر رودخانه می ایستیم.

او ادامه داد، باید بررسی کنید چقدر به ذوب اهن، فولاد ،پتروشیمی و کارخانه های دیگر آب داده اند. سد تنظیمی چم آسمان پر آب است و هیچ مشکلی ندارد. چه اتفاقی می افتد از چم آسمان همه این آب تمام می شود. من همین جا همه مسئولان را دعوت می کنم از این محل دیدن کنند. این ها دروغ پردازی می کنند.

وی در ادامه پیرامون سوء مدیریت در گذشته گفت، توسعه نامتوازن در کشور در زمان های گذشته وجود داشته است. چه کسی گفته است ذوب آهن، فولاد و همه کارخانه ها در اصفهان باشند. شما آب فولاد را قطع کنید . مردم باید بدانند که این کارخانه ها چقدر آب مصرف می کنند. سئوالی این است که سهام داران شرکت های که در مورد زایند رود کار می کنند، چه کسانی هستند . چه کسانی این پروژه ها را خلاف کلید زدند.

زمانیان گفت؛ یکی دیگر از موضوعات کشت غرقابی برنج است. برنج بیشترین اب را می خواهد. توزیع ناعادلانه صنایع در سال های گذشته در استان اصفهان باعث خشکی زاینده رود شده است. ضمن اینکه استاندار و رئیس شورای اصفهان قبلا در سطح بالای وزارت نیرو بوده اند. همه قریب به اتفاق مسئولین استان اصفهان مسئولین وزارت خانه های مختلف بوده اند و می دانند دلیل چیست!

وی در ارتباط با تونل گلاب 2 یا بهشت آباد گفت، این پروژه بدبختی استان اصفهان را در پی دارد. این ها به مردم دروغ می گویند. نزدیک به 80 هزار نفر از مردم اصفهان در حاشیه زاینده رود از حد فاصل چم نار تا باغ بهادران آواره می شوند. این ها دارند در پروژه گلاب 2 بستر رودخانه را تغییر می دهند و به مردم اصفهان دروغ می گویند. این ها می خواهند بستر رودخانه را تغییر بدهند و زاینده رود را به طرف نجف اباد و تیران منحرف کنند. این خیانت به امنیت و منافع ملی کشور است.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد؛ استان چهارمحال سه تا پنج ماه در تابستان بهربرداری از اب به میزان 7 تا 10 درصد می کند. سرانه فضای سبز اصفهانی ها 12 متر است. ولی در استان ما فضای سبز بسیار کم است. اقایان در اصفهان زیاده خواه هستند و برای اینکه سوء مدیریت قبلی خود را پوشش دهند فرافکنی می کنند. ما از تمام مسئولین کشور می خواهیم که بیایند و بررسی کنند که چرا زاینده رود خشک شده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مرادی نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
comment
0
5
comment نماینده محترم شهرکرد بحق از مردم خوزستان وشهرکرد دفاع کرد جای بسیار قدردانی وسپاس است که چنین نماینده ای با قاطعیت از حق مردم شهرکرد دفاع میکند سپاس
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
comment
0
3
comment طرح احداث تونل های گلاب 2 و بهشت آباد متوقف شد .پس احداث تونل کوهرنگ 3 چی؟؟؟تونل گلاب 1 چی؟؟؟کوهرنگ 1 و 2 چی؟؟؟احداث تونل از سرشاخه های رود دز چی؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار