اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
شهردار کلانشهر اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث پارک بانوان و اهمیت آن گفت: یک پارک در مسیر گلستان نیز در این خصوص وجود دارد اما این پارک واقع در پارک شهروند با اعتبار 2 میلیارد به مساحت 6 هکتار بصورت محصور متناسب با شان و منزلت بانوان احداث و راه اندازی می شود.
شوشان - مجتبی حلالی :

مراسم کلنگ زنی پروژه پارک بانوان و باغ موزه ایران زمین با حضور امام جمعه موقت کلانشهر اهواز، شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه 3 و ... برگزار شد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که 2 پروژه پارک بانوان و باغ موزه ایران زمین از جمله اقدامات فاخر و تاثیرگذار خواهد بود، گفت: امید است اینگونه کارهای ابتکاری و نو از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بطور مستمر انجام شود.

آیت اله محسن حیدری ادامه داد: پروژه باغ موزه ایران زمین که در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی خواهد شد، ضمن اینکه بسیار پروژه ماندگاری خواهد بود، برای ایران شناسی و خوزستان شناسی و برای جذب گردشگر موثر خواهد بود. این پروژه جزء پروژه های تفریحی و فرهنگی در اهواز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک جنسیتی در راستای تکریم بانوان می باشد، گفت: احداث پارک بانوان در راستای طرح تفکیک جنسیتی است که موجب امنیت و شادابی و نشاط در بانوان نیز می شود. در واقع شادی و نشاط حق مسلم بانوان است اما با رعایت حدود شرعی.
آیت اله حیدری اضافه کرد: طرح تفکیک جنسیت در ادارات نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این طرحی است که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده و باید مورد توجه جدی مسوولین قرار گیرد.

وی با اشاره به افت تحصیلی دانشجویان بدلیل مختلط بودن دختران و پسران گفت: در حال حاضر در دانشگاه های که طرح تفکیک جنسیت وجود دارد پیشرفت علمی دانشجویان بسیار بالا بوده است، بنابراین از نظر فنی و علمی باید طرفدار این طرح بود.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: این بزرگترین افتخار ایران اسلامی است که احکام شرعی را بصورت حکیمانه و با منطق صحیح در کلیه امور پیاده می کند.

حیدری ضمن مخالفت با اسلام طالبانی و القاعده ای گفت: اینها مایه آبروریزی دین مبین اسلام هستند، نماینده حقیقی اسلام در دنیا جمهوری اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امید است با طرح ها و پروژه های اینچنین عقب ماندگی های موجود در استان جبران شود و هر روز شاهد رشد و توسعه استان در حوزه های مختلف باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبودهایی که در استان وجود دارد، از مسوولین انتظار می رود تا با پیشرفت ها عمرانی احساس شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آورند.

در ادامه شهردار کلانشهر اهواز با اشاره به 2 پروژه مهم پارک بانوان و باغ موزه ایران زمین گفت: باغ ایران گردی به مساحت 7 هکتار در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی خواهد شد که نمای تمام عیار ایران اسلامی می باشد.


سید خلف موسوی ادامه داد: در این باغ موزه جاذبه های طبیعی استان و کشور نظیر جنگل ها، آبشارها، آثار باستانی مانند چغازنبیل، آبشارهای شوشتر، پل معلق اهواز، تخت جمشید، میدان نقش جهان و ... بصورت ماکت ساخته می شوند.

وی با بیان این مطلب که باغ موزه ایران زمین محلی فرهنگی، توریستی، آموزشی  مذهبی خواهد بود، گفت: جاذبه های فرهنگی و مذهبی که در این محل راه اندازی خواهند شد، بقاع متبرکه مانند مرقد امام رضا (ع) شاهچراغ، سبزقبا، آثار دفاع مقدس و یادمان های شهدا خواهد بود. که قطعا در جذب گردشگران موثر واقع می شود.

موسوی بیان داشت: در این محل فرهنگ غنی خوزستان در معرض توجه مردم قرار خواهد گرفت. در واقع خوزستان مهد علم، تاریخ و فرهنگ کشور می باشد که این مهم را به مردم نشان خواهیم داد.

شهردار کلانشهر اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث پارک بانوان و اهمیت آن گفت: یک پارک در مسیر گلستان نیز در این خصوص وجود دارد اما این پارک واقع در پارک شهروند با اعتبار 2 میلیارد به مساحت 6 هکتار بصورت محصور متناسب با شان و منزلت بانوان احداث و راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: بانوان اهوازی محلی مناسب برای ورزش و پیاده روی نداشتند و این بدلیل محدودیت هایی است که نمی توانند در هر محلی حاضر شوند، به همین دلیل این محل در این خصوص مد نظر قرار گرفت و بزودی شاهد افتتاح آن نیز خواهیم بود.
موسوی یادآور شد: این طرح توسط معاونت فنی ( مهندس دوایی فر) انجام خواهد شد که مطابق با برنامه ریزی های انجام شده ظرف 6 ماه به بهره برداری می رسد.
در ادامه مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: راه اندازی پارک بانوان حق مسلم زنان عفیفه ماست.

الهه موالی زاده ادامه داد: شادی و شادابی برای بانوان امری بسیار مهم می باشد، چراکه زن شاداب قطعا خانواده را نیز شاداب می کند.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان خوزستان 15 پروژه پارک بانوان دنبال می شود که یا در مرحله اجرا قرار دارند و یا به اتمام رسیده اند.

موالی زاده اظهار کرد: پارک بانوان می تواند محیطی آرام و مسرت بخش برای بانوان و بویژه دختران جوان باشد تا با استفاده از آن انرژی خود را نیز تخلیه کنند.

وی گفت: در بحث دفاع مقدس اولین موزه زنان در شهر اهواز احداث می شود. در این میان نقش زنان در دفاع مقدس را نیز خواهیم داشت و با بانوانی خواهیم پرداخت که با تشویق مردان و فرزندان خود آنها را راهی جبهه و جنگ کردند. بسیاری بانوان نیز در رخت شورها تلاش می کردند که کلیه اینها باید به سمع و نظر مردم رسانده شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار