اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۸۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
سیّد شریف حسینی در واکنش به موضع نمایندگان اصفهان:
بی گمان کارون تنها پرآب ترین رود جاری در پهنه ایران بزرگ نیست. کارون گنجینه ای از باورها، آیین ها و خاطرات دیرپایی است که در مسیر خود از دل زاگرس همیشه مانا تا کرانه های خلیج همیشه تا ابد فارس به بخش لاینفک نسل های گذشته و حال و آینده این مرز و بوم تبدیل شده است.

سیّد شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به موضع نمایندگان اصفهان:


بی گمان کارون تنها پرآب ترین رود جاری در پهنه ایران بزرگ نیست. کارون گنجینه ای از باورها، آیین ها و خاطرات دیرپایی است که در مسیر خود از دل زاگرس همیشه مانا تا کرانه های خلیج همیشه تا ابد فارس به بخش لاینفک نسل های گذشته و حال و آینده این مرز و بوم تبدیل شده است. بگذارید صادقانه و صریح بگویم تک تک مردم مهربان دیار خوزستان با همه وجود موافق انتقال آب برای مصارف شرب هستند.

در این میان حتی برایشان تفاوتی ندارد کدامین لب تشنه در ایران عزیز سیراب می شود از اصفهان و کرمان و یزد گرفته تا قم و کاشان و... اما باید اذعان کرد آن چه در این روزها توسط برخی دوستان اصفهانی صورت می گیرد طرح احساسی مبحث انتقال آب و در واقع زیاده خواهی است. معتقدیم چه ان ها که موضوع انتقال آب را ملی می پندارند در پی به کرسی نشاندن نظر خود بر اساس مصالح ملی! هستند و چه آن ها که به موضوع انتقال اب با عینک منطقه ای می نگرند در تلاشند موضوع انتقال آب کارون را با منافع خود گره بزنند در حالی که انتقال آب یک موضوع کاملاً فنی، صد درصد کارشناسی و علمی است و پسگیری این موضوع از طریق جنجال و موج آفرینی تنها نشان دهنده دست خالی یک طرف از منطق و برهان و استدلال است.

در این زمینه با اظهار تاسف از درج مطلب سایت تابناک در خصوص موضوع انتقال آب با کد خبر: ۴۳۱۰۶۲، چند نکته را مختصراً عرض نموده و آمادگی خود را برای انجام مناظره ای فنی، کارشناسی و تخصصی در مورد موضوع انتقال آب کارون اعلام می دارم.

1.استاندار اصفهان که او را طراح پروژه های تفرقه افکنانه انتقال آب می دانند چندی پیش در اظهار نظری عجیب در خصوص زنجیره های انسانی مردم خوزستان برای صیانت از کارون جملات تعجب برانگیز و نامربوطی را گفت که البته بعداً تکذیب گردید انتظار می رود این روزها ایشان آن جملات خود را مرور کنند

. 2.در حال حاضر و بر اساس طرح های متعدد انتقال آب« 880 میلیون مترمکعب آب وارد زاینده رود می شود و بزودی نیز با بهره برداری از تونل کوهرنگ سه سالیانه 250 میلیون مترمکعب آب دیگر از سرشاخه های کارون به زاینده رود اضافه خواهد شد»، پرسش نخست ما این است دوستان! توضیح دهند آن 880 میلیون متر مکعب آب کارون کجا می رود و در آینده نزدیک چه برنامه ای برای توزیع 250 میلیون متر مکعب آب جدید دارند؟

3.چنانچه می دانید «برای کشت برنج مقدار آبی بین 30000 تا 35000 مترمکعب مورد نیاز است یعنی چیزی نزدیک به 7 برابر آب مورد نیاز برای کشت گندم. براستی ادامه کشت برنج آن هم نامرغوب! در استان اصفهان چه توجیهی دارد؟ براساس قانون 80 درصد آب صنایع می بایست از محل بازیافت آب تامین شود در حالی که مسئولان اصفهانی می دانند که طرح های اخیر توسعه شرکت های فولاد مبارکه و ذوب آهن به چه شکلی تامین می شود و ایا این امر قانون گریزی نیست؟ آیا می توان گفت مردم اصفهان تشنه اند در حالی که آب شیرین انتقال یافته به کام مزارع کشت برنج و صنایع فولاد سازی می رود؟

4. بر اساس آمارهای وزارت نیرو سرانه آب مصارف خانگی (شرب و بهداشت)،«در اهواز 250 لیتر در روز است در تهران نیز 250 لیتر در روز است در کرمان 200 لیتر در روز است چرا این سرانه در استان اصفهان به مرز 310 لیتر در روز و بلکه بیشتر می رسد» آیا بهتر نیست مسئولین اصفهانی به جای تلاش و هزینه کرد برای انتقال آب به فکر اصلاح شبکه توزیع و ترویج نحوه درست الگوی مصرف باشند؟

5. در استان اصفهان، 400 هزار هكتار اراضي تحت كشت در شرايط عادی است که تنها نيمي از این اراضي تحت پوشش حوضه‌ي آبريز زاينده رود در استان اصفهان، بوسيله تجهيزات آبياري تحت فشار و مدرن كه صرفه جويي در مصرف را بدنبال دارد، آبياري مي شود چرا با توجه به آخرين وضعيت اجرايي مصوبه 9 ماده‌اي شوراي عالي آب در خصوص زاينده رود، مسئولین این استان به فکر اصلاح روند آبیاری سنتی در این استان نیستند؟

چرا از نفوذ خود برای رفع این نقیصه استفاده نمی کنند؟ آیا این میزان آبی که بدین شکل از بین می رود را نباید محاسبه کرد؟ این در حالی است که بر اساس آمار موجود به طور متوسط 60 درصد از آب مورد نیاز برای کشاورزی در کشور از بین می رود.

6. استاندار اصفهان بارها کشت برنج در این استان را به مصلحت نمی داند! آیا می توان این ادعا را باور کرد آن هم در شرایطی که سطح زیر کشت برنج تنها و تنها در منطقه لنجانات که در زمان پرآبی 19 هکتار بوده است در حال حاضر به 3 هزار هکتار رسیده است! توجه کنید به سخنان سخنگوی کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان،محمد کوشاف که می گوید: «اکنون به ویژه دربالادست حوضه زاینده رود شاهد توسعه کشت محصولاتی هستیم که نیاز آبی بالاتری در مقایسه با برنج دارند»... با این همه نمی تواند قابل فهم باشد که اصرار بر کشت برنج در استان اصفهان که تنها یک درصد برنج تولیدی کشور را به زیر کشت می برد چه معنایی دارد؟!

7. در خصوص سدسازی های غیر علمی صورت گرفته بر رودخانه کارون نیز تنها می توان به تبعات سد گتوند اشاره کرد و گفت؛ «سدسازي بر روي حوضه کارون با توجه به اينکه اين سدها در اقليمي قرار گرفته که متوسط بارش آن 250 ميليمتر ولي تبخير آن 2500 ميليمتر است»، یک خیانت بزرگ است.

8. بر اساس آمارهای وزارت نیرو؛ «شوری کارون در دهه های 50 تا 60، حدود 600 میکروموس بوده این در حالیست که متوسط شوری این رودخانه اکنون به 2 هزار و 500 میکروموس رسیده است»، چرا؟ پاسخ به این سوال به طور قطع از پاسخ معمای انتقال آب کارون رونمایی خواهد کرد.

9. در جلگه استان خوزستان سه میلیون هکتار زمین قابل کشت و حاصلخیز در چند متری و حاشیه رودخانه کارون وجود دارد، مدعیان موضوع انتقال آب کارون تنها پاسخ دهند که با کدام توجیه کارشناسی و فنی موافقت خود را با صرف میلیاردها تومان بودجه برای حفر تونل جهت انتقال آب می نمایند در حالی که هنوز منابع آبی و پولی لازم برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان پس از گذشت 17 سال مهیا نشده است؟!

10. دوستان! مدعی انتقال آب کارون که دم از منافع ملی می زنند پاسخ دهند با کدام منطق و استدلال تونلى به طول 64 كيلومتر در عمق بين 300 مترى تا 1200 مترى زمين بايد ايجاد شود با هزينه اى برابر هشت هزارميليارد تومان ؛ در حالى كه با اين سرمايه در استان خوزستان می توان نزديك به يك ميليون هكتار زمين را تحت آبيارى آن هم از نوع آبيارى تحت فشار قرار داد. در همین زمینه باید پرسید با انتقال این حجم آب چه بر سر سرمایه گذاری های چندین هزارمیلیارد تومانی در صنعت برق و نیروگاهی کشور خواهد آمد؟

11. سوال و پرسش پایانی اما این است که آیا بالاخره آب مازادی در سرچشمه های آب کارون وجود دارد یا خیر. اگر وجود دارد چرا سازمان آب و برق خوزستان پروانه حقابه کشاورزان خوزستانی را صادر نمی کند؟ چرا در برابر درخواست 70 هزار هکتار زمین برای آبیاری مقاومت می کند؟ و اگر وجود ندارد چرا باید همین آب حیاتی که در استان خوزستان به کالایی لوکس تبدیل شده باید انتقال یابد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۸
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
comment
1
4
comment حواسمان جمع جم باشد.
ما مردم کاملا پشت سر مسئولان هستیم.
comment
لر اهوازي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
comment
3
5
comment سيد شريف دوست داريم.
comment
تمیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
comment
0
6
comment از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خوزستان خصوصا اهواز میخواهیم از راه اصولی از این اقدام جلوگیری نمایند . اهواز بدون کارون قابل تصور نیست
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
comment
0
5
comment تونل گلاب 2 و بهشت آباد متوقف شد پس تونل کوهرنگ 3 چی؟؟؟گلاب 1 و کوهرنگ 1 و 2 و 3 و انتقال |آب از سرشاخه های دز چی؟
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
comment
0
2
comment باید تمام رسانه ها در سطح کشور را آگاه سازیم خیلی از مردم کشورمان در این زمینه ها آگاهی ندارند باید افکار عمومی را همراه خود سازیم تا یک صدا از کارون دفاع بشه ، اصفهانی ها با نشان دادن خشکی زاینده رود در رسانه ها و افکار عمومی سعی در مظلوم نمایی میکنند ،در صورتی که خود با مدیریت غلط بایدجوابگوی ملت باشندکه چرا با وجود تونل های متعدد که از استانهای دیگر آب برداشت کردن زاینده رود را به این روز انداختن ؟
دولت باید این مدیران ناشایست را بازخواست کند ،
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
comment
0
2
comment اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در اصفهان فرمودند:135 میلیارد تومان به خشک‌سالی اصفهان اختصاص یافته و من از مدیریت برنامه‌ریزی کشور می‌خواهم با دست و دلبازی بیشتری با اصفهان برخورد کند
ایشان فرمودند :امیدواریم بنزین یورو 4 در اصفهان همچون تهران به چرخه بیاید تا این آلودگی کاهش یابد. همچنین ورزشگاه نقش جهان حتما باید تکمیل شود و نباید زمان از دست برود.
وی افزود: در خبر خوش دیگرم می‌خواهم بگویم در خصوص متروهای شهر بزرگ از جمله اصفهان 100 میلیارد دلار به وزارت نفت مجوز داده‌ایم تا برای کاهش صرفه جویی انرژی هزینه کند که قطعا یکی از آنها متروی اصفهان و شهرهای بزرگ است.

معاون اول رییس جمهور در پایان خبر داد: قطار سریع‌السیر اصفهان تهران سه میلیارد دلار فاینانس دارد که اگر مشکل ما با چینی حل شود این بودجه سریعا در اختیار این پروژه قرار می گیرد.

ما خوزستانیها از نمایندگان محترم میخواهیم که به وزیران گوشزد کنند که چنین ضرب العجل برای استانهای دیگر را هم نیز در دستور کار خود داشته باشند ایران همش اصفهان و تهران نیست
متروی اهواز چی شد؟
میلیاردها دلار پول نفت برای متروی استانهای دیگر اختصاص می یابد الا خوزستان؟ ضرب العجل هم تعیین میکنند و از مدیریت برنامه ریزی کشور میخواهند که با دست و دلبازی به این استانها نگاه ویژه ایی داشته باشند چرا؟
گناه ما خوزستانیها چیست؟ که معاون رئیس جمهور چنین نگاه ویژه ایی به ما ندارد؟ و برای اصفهان از مدیریت برنامه ریزی میخواهد با دست و دلبازی بیشتری با اصفهان برخورد کند
کمی مسئولان در صحبت کردن مراعات هموطنان دیگر استانها را بکنند، میدانیم که برخی استانها نور چشمی هستن دیگر اینقدر علنی بازگو نکنند و هموطنان خود را در دیگر استانها ناراحت و دلسرد کنند.
comment
شهروند اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
comment
0
0
comment از دفاع دقيق و دلسوزانه و كاملا كارشناسانه شما جناب آقاي دكتر سيد شريف سيد حسيني تشكر مي نمايم اميدوارم استاندار استان اصفهان و ديگر كساني كه درخواست انتقال آب كارون را دارند كارشناسانه در مورد اين موضوع بررسي نمايند.
comment
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
comment
0
0
comment نامه جمعي از كاركنان رسمي كار گري بهزيستي استان خوزستان
تقاضای احقاق حق از دست رفته را داریم

نامه ای به نمایندگان محترم مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی


سلام و درود خدا بر شما نمایندگان دلسوز مردم در خانه ملت

احتراماً همانطوریکه مستحضرید جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی کشور بصورت رسمی کارگری مشغول وظیفه هستند و تعدادی از این کارکنان همانند کارکنان رسمی و پیمانی در سالهای اخیر توانسته اند ادامه تحصیل داده و مدارک دانشگاهی از قبیل کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را کسب نمایند و در حال حاضر در ستاد و شهرستانها به عنوان یک نیروی با تجربه البته با ابلاغ، انجام وظیفه می نمایند. این در حالی است که: اولاً کارکنان رسمی و پیمانی توانسته اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند در حالیکه نیرویهای رسمی کارگری بدلیل نوع استخدامشان از این مزایا بهره‌مند نبوده و تاکنون نیز هیچ تغییری در احکام آنها لحاظ نگردیده است، ثانیاً طبق قانون کار می بایست احکام آنان تا گروه 20 اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی کارکنان رسمی کارگری با مدرک کارشناسی نیز حداکثر تا گروه 10 در احکامشان لحاظ شده است، ثالثاً از مزایای سختی کار در ماده 36 تبصره یک قانون کار پیش بینی شده نیز برخوردار نیستند، رابعاً پاداش عیدی کارکنان موصوف که طبق قانون کار می بایست حداقل دوبرابر تا حداکثر 3 برابر حقوق پایه پرداخت شود ولی به میزان کارکنان رسمی کشوری به آنان پرداخت می شود، خامساً کارکنان رسمی کارگری نه مانند کارکنان خدمات کشوری هستند و نه مانند کارکنان تابعه قانون کار که از هردو قانون محروم هستند به مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ .
مزید استحضار است اینکه تمامی کارکنان رسمی کارگری بالای 18 سال داشته اند و با توجه به اخذ مدارک دانشگاهی تعدادی از آنها در صورت تبدیل وضعیت می توانند به عنوان یک نیروی با تجربه و تحصیل کرده در پستهای حساس سازمانی خدمت کرده و در کنار آن از حقوق و مزایای آن نیز برخوردار شوند. ضمناً با عنایت به اینکه در حال حاضر جذب و استخدام نیروی انسانی جدید محدود گردیده است در صورت تبدیل وضعیت این افراد وضعیت نیروی انسانی بهزیستی نیز بهبود خواهد یافت.
شایان ذکر است تبدیل وضعیت این کارکنان برای دولت بار مالی نداشته و حتی در بعضی از موارد پرداخت اضافه کار که هم اکنون سازمان بابت اضافه کاری کارکنان رسمی کارگری 23 درصد سهم کارفرما می‌پردازد در صورت تحقق این امر طبق قانون کشوری پرداخت 23درصد کارفرما حذف خواهد شد.
علی ایحال با توجه به مطالب مطروحه و با عنایت به اینکه طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت کارکنان به رسمی کشور در تاریخ 92/9/20به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و طی شماره 162 اعلام وصول گردیده و طرح فوریت دار شده و هم اکنون این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی بوده و بزودی جهت تصویب نهایی به صحن علنی مجلس خواهد آمد، لذا استدعا داریم با نگاه پرمهر و با رأی مثبت خود در تصویب این طرح که موجب رضای حق تعالی و خرسندی و احقاق حق کارکنان رسمی کارگری گردیده. ضمناً کارکنان رسمی کارگری بهزیستی حوزه انتخابیه جنابعالی هم واجد این مشکل هستند. پیشایش مراتب تشکر و قدردانی خود را از همکاری و عنایت جنابعالی ابراز نموده از خداوند سبحان عزت و سرافرازی و سلامتی جنابعالی و تمامی نمایندگان دلسوز مجلس شورای اسلامی را مسئلت می نماییم.

با تشکر جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار