اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
ریيس سازمان پدافند غيرعامل كشور در همايش تخصصي پدافند غيرعامل که امروز(چهارشنبه) در اهواز برگزار شد، گفت: اگر عراق يك تهديد محسوب شود، ايران نسبت به اين كشور آسيب‌پذير نيست.

غلامرضا جلالي در اين همايش كه با رويكرد تهديدشناسي برگزار شد، اظهار كرد: موضوع پدافند غيرعامل يك مساله سهل و ممتنع است؛ سهل به اين دليل كه با زندگي بشر آميخته است و از گذشته تا به حال از آن استفاده شده است. در گذشته‌ها زندگي كردن بدون پدافند غيرعامل ممكن نبود، پدافند غيرعامل يعني ايجاد امنيت در مقابل تهديدات و تقريبا بر همه شهرها به نوعي يك نظام دفاعي حاكم بود.

وي ادامه داد: ممتنع بودن موضوع پدافند غيرعامل به اين دليل است كه بايد براي مقابله با تهديد، طراحي و برنامه‌ريزي شود و در مقابله با تهديد، بخش سخت و دشوار كار آغاز مي‌شود. در پدافند غيرعامل با سه بحث تهديد، آسيب‌پذيري و پايداري سر و كار داريم.

ریيس سازمان پدافند غيرعامل كشور افزود: تهديدات داراي دو دسته طبيعي و غيرطبيعي با منشا انساني هستند. تهديداتي چون زلزله و آتشفشان منشا طبيعي دارند و دشمن در آن نفوذ ندارد. در این نوع تهدیدات اگر آماده نباشيم آسيب مي‌بينيم. تهديدات غيرطبيعي نیز كه تهديدات انسان‌ساخت گفته مي‌شوند، شامل مباحث امنيتي، جنگي يا بعضا مباحثي مربوط به حوزه صنعتي هستند. در اين تهديدات دشمني، اراده و كينه وجود دارد.

جلالي اظهار كرد: تهديد با منشا انساني، داراي ماهيت دانش و فناوري است؛ چون تكنولوژي، علم، سلاح، ماهواره، موشك و غيره وارد عرصه مي‌شود و ماهيت تكنولوژي پويا است و ماهيت ثابتي چون ماهيت زلزله ندارد.

وي عنوان كرد: دانش و فناوري در ذات تهديد انساني، ماهيت اين تهديد را تغيير مي‌دهد. به طور كلي ماهيت اين تهديد؛ فناورانه، علمي، دانشي و پويا است كه به طور مرتب در حال تغيير است.

رییس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: پدافند غيرعامل بايد بتواند تهديد را شناسايي و با آن مقابله كند، آسيب‌پذيري را كاهش دهد يا آن را به صفر برساند.

وی تصریح کرد: سختي كار در پدافند غيرعامل اينجا است كه تهديد يك مفهوم پويا، فناورانه، علمي و نو است و بايد به طور مرتب شناسايي شود يعني باید تسلط و اشراف ما به گونه‌اي باشد كه از نظر اطلاعاتي، علمي، تكنولوژيكي بر تهدید برتري داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار