اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
 فصل رویایی پاییز با وجود اینکه هنوز از راه نرسیده به خوزستانی ها لبخند زد تا کم کم پایان فصل طولانی گرما را به آنان نوید دهد.
به گزارش ایرنا پس از مدتها انتظار مردم بیشتر شهرهای خوزستان در 10روز گذشته شاهد کاهش تدریجی دما ، آسمانی آبی،و هوایی پاک پاییزی و بدون شرجی بودند.

کاهش دما در روزهای اخیر که گاه به هشت درجه رسید هرچند ناشی از استمرار و کشیده شدن جریانات شمالی به خوزستان بود ولی نباید از ذهن دور داشت که خوزستان منطقه ای گرم و خشک است و نباید انتظار داشت گرما به راحتی از این استان رخت بربندد.

با این حال شهروندان خوزستانی همین کاهش نسبی دما را به فال نیک گرفته و فرصت لازم برای بهره مندی از هوای پاک این روزهای استان استفاده می کنند.

بوستان های حاشیه شرق و غرب کارون دراهواز حتی در ساعات بعدازظهر نیز پذیرای شهروندانی است که برای بهره مندی از مواهب طبیعی و نفس کشیدن در هوای پاک و دور از گرما به آنجا می روند.

بوستان های اهواز در شب ها شاهد حضور خیل شهروندان است، از جمله در نخستین ساعات شب ، ظرفیت توقفگاه پارک جزیره در میان رودخانه کارون، مملو از خودروهای شهروندان می شود.

بنا به اعلام شرکت توزیع برق نیروی اهواز با کاهش تدریجی هوا از شدت مصرف برق و استفاده از وسایل سرمازا کاسته شده است.

با کاهش دما برخی شهروندان کولرهای گازی را خاموش می کنند و ترجیح می دهند با باز کردن پنجره ها از هوای آزاد استفاده کنند.

اداره کل هواشناسی خوزستان روز جمعه اعلام کرد با کشیده شدن جریانات شمالی به خوزستان تا چند روز آینده نیز شاهد هوایی خنک و آسمانی صاف و آبی خواهیم بود.

فصل گرما در خوزستان به طور طبیعی از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا اواخر آبان ادامه دارد ولی دراواخر شهریور از شدت گرما کاسته می شود.

طولانی بودن گرما در امسال علاوه بر اینکه خساراتی به باغداران شمال خوزستان وارد کرد، مصرف برق را تا شش درصد در شهرهای خوزستان افزایش داد.

با وجود افزایش شش درصدی مصرف برق در شهرهای خوزستان ، گزارشی از خاموشی برنامه ای حتی در ساعات ظهر که پیک مصرف برق در خوزستان گزارش نشد.

'علی شکرخدایی' مسوول روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز به خبرنگارایرنا گفت:تابستان امسال یکی از سخت ترین دوره ها برای تامین برق کلانشهر اهواز بود و همه تلاش ما بر این معطوف بود که هیچ نقطه ای از شهر اهواز با مشکل قطعی برق رو به رو نشود.

وی از همکاری شهروندان در رعایت مصرف برق به ویژه در ساعات پیک تقدیر کرد.

بنا به این گزارش در برخی ساعات ظهر درجه حرارت در برخی شهرهای استان از جمله اهواز ، هویزه و آبادان به 53درجه بالای صفر نیز رسیده بود.

مردم خوزستان امیدوارند با شروع فصل بارندگی که بطور معمول 40روز پس از شروع فصل پاییز خواهد بود، شاهد هوایی خنک و رودخانه های پرآب باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار