اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
عبدالرضا سلیمانی زاده: 

ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار راهگشاترین راه حل معضلات اجتماعی است.سرپرست کمیته امداد امام خمینی در کنفرانس مددکاری اجتماعی با بیان مطلب بالا می گوید: باید فکر اساسیبرای زنان سرپرست خانوار بشود تا ازدواج مجدد نمایند. سپس از فقر فرهنگی عدم نشاط و آسیب های عاطفی را مهم ترین مشکل در زندگی این زنان عنوان نمود. در جایی دیگر می گوید جامعه حاضر است آثار سوء مفاسد مشکلات اجتماعی را تحمل کند.

 اما از اینکه مجری دستورات اسلامی باشد امتناع می کند. دوستی می گفت هرکسی که پشت تریبون قرار می گیرد خوب از مدینه فاضله ای حرف می زند که بعد از کنار آمدن از پشت تریبون از ذهنش می گریزد. حال از  سرپرست کمیته امداد باید سوال  کرد: چگونه جامعه ای را که حاضر است زنان بی همسر تا اخر عمر بمانند ولی نگویند همسر می خواهیم.

چگونه خانواده ای را که با فرهنگ غلط منع بودن همسر دیگر برای زنان همسر از دست داده بتوان جا انداخت که بگذارید زنان ازدواج مجدد کنند. می بایست  سریال هایی دراین رابطه ساخته شود. باید سوال کرد صدا و سیمای مرکز  خوزستان در این زمینه تاکنون چه اقدامات و چه برنامه هایی را تولید و پخش کرده است؟ درکدامین روزنامه ها وهفته نامه ها از مشکلات ومعضلات این مساله که گلوی جامعه را به طور نامحسوسی می فشارد را انجام داده است؟

مسئولان چه تسهیلاتی را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار داده است تا ازدواج کنند؟ اینکه فرهنگ سازی را از دبیرستان ها ی دخترانه شروع کنند تا زمانی که جامعه در رکورد بالندگی به سر می برد تا داستان همین است از همه مهم تر اقتصاد چرخ هایش زنگ زده است.ازدواج برمبنای ثروت  در جامعه امروزین نهادینه شده است. مگر با حلوا حلوا دهان شیرین می شود شما شبانه روز نظریه  بدهید. کنفرانس بگذارید. مصاحبه کنید.  وقتی اقتصاد درحالت  اختضار به سر می برد ازدواج بی معنی است. تا اشتغال نباشد ازدواج چگونه میسر است؟

در اروپای شرقی بعد از جنگ جهانی دوم آن قدر درخیابان های این کشور ها روسپی گری رواج داشت که آسمان به حال شان گریه می کرد . خوشبختانه درایران اسلامی با تدبیر امام راحل کمیته امداد رسالت تاریخی در مقابل حرکت های ناهنجار ها در جامعه را خوب پوشش داده است. اگر نبود این موسسه های خیریه این متولیان خیر و برکت در ایران آنوقت باید بیش از این شاهد و ناظر فساد اخلاقی و روابط فاسد  می بودیم. امروزه زنان سرپرست خانوار را کمیته امداد می تواند با راهکارهای شایسته همسر هایی برای این زنان پیدا نماید. هیچ عیب وعاری در کار خداپسندانه نیست. 

در اخر یادمان نرود که هر سال نظریه  می دهیم و سخنرانی های قهاری می نمایم. هر سال وهر ماه انچنان یقه می درانیم که گویی برای این زنان بی سرپرست  شبانه روز اشک در چشم داریم. ولی خدا می داند که هر سال بر زنان بی سرپرست اضافه می شود. ولی اشکمان خشک نمی شود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار