اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
آغاز سال تحصیلی فرصتی است برای بررسی ابعاد مختلف چالش ها و معضلات پیش روی نظام تعلیم و تربیت در واقع مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان خوزستان یک شبه بوجود نیامده اند که انتظار آحاد مختلف به گونه ای باشد که تمامی کاستی ها به یکباره حل شود یا آنکه آموزش و پرورش در کوتاه مدت و در کمترین بازده زمانی بتواند مدینه فاضله ای را برای آنان ترسیم نماید.

آیا از خودمان پرسیده ایم که فرق استان زرخیز خوزستان با سایر استانهای کشور در چیست؟ و چرا با وجود دارا بودن استان از حیث منابع نفتی و پتروشیمی و معادن و صنایع مهمی همچون فولاد سازی و ... که بنا به اعتراف صریح دولت مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی نزدیک به 80 درصد از بودجه کل کشور به تنهایی از استان خوزستان بصورت قطره چکانی صورت می گیرد و در مقایسه با کوچکترین استانهای کشور رتبه ای به مراتب پایین تری را دارد.

 تا به کی شاهد چنین بی عدالتی در حوزه تخصیص بودجه به آموزش و پرورش استان خوزستان باید باشیم آیا گوشی شنوا و دلی دلسوز و آگاه وجود دارد؟ پر مسلم است که دولت مردان ما می توانند با دلسوزی انقلابی و بصورت جهادی بنا به منویات رهبر فرزانه و معظم انقلاب وارد عرصه مشکلات آموزش و پرورش شده و راه حل نهایی و فوری ارایه نمایند و به صورت فوق العاده و ویژه مشکلات کنونی که نظام آموزش و پرورش و همچنین مدیران کل در سطح کشور برای تحصیل منابع مالی و بویژه استان خوزستان وجود داشته باشد نمی توان سخت از مظلومیت آموزش و پرورش استان خوزستان به میان آورد در حال حاضر بدون تعارف می توان گفت که صنایع پولساز در استان بایستی درصد عوارض خود را به حساب آموزش و پرورش استان واریز نمایند موردی که تاکنون به فراموشی سپرده شده در مقام مقایسه می توان استان اصفهان و فقط به یک شرکت به نام ذوب آهن اشاره کرد که امسال با توجه به دارا بودن زیان انباشته مبلغ 230 میلیارد را به کارهای فرهنگی در استان اصفهان اختصاص داده، آیا صنایع گوناگونی که در استان وجود دارند و فرزندان کارکنان شریف همین صنایع به تحصیل در مدارس خوزستان اشتغال ندارند؟

 که اینگونه با آموزش و پرورش احساس غربت می کنند در واقع برخی مشکلات موجود در آموزش و پرورش ما مربوط به طرز تلقی های جامعه می باشد که آن هم ریشه در عملکرد مسولین قبلی دارد. البته انتظار حداکثری از نظام تعلیم و تربیت انتظاری واقع گرا نیست زیرا آموزش و پرورش در صورتی می تواند خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان بوجود آورد که حداقل ظرفیتهای مالی و بودجه ای به صورت فوق العاده توسط نمایندگان مجلس و دولت خدمتگزار و دلسوز برای کمک به آموزش و پرورش تصویب، عملیاتی و اجرایی شود.

خوشبختانه مدیرکل آموزش وپرورش استان خوزستان آقای محمد تقی زاده خود از پیشکسوتان و نویسنده ای برجسته می باشند که چندین کتاب در باب خوزستان شناسی و فرهنگ اقوام و تاریخ اهواز از دوران باستان تا انقلاب اسلامی به رشته تحریر و به چاپ رسانده اند که نشان از تسلط ایشان به تمامی اوضاع و احوال فرهنگی خوزستان و کلانشهر اهواز می باشد. تواضع و فروتنی و اهتمام برای حل مشکلات جامعه فرهنگی استان خوزستان از سوی آقای تقی زاده یادآور خصوصیات و سعه صدر شهید بزرگوار محمدعلی رجایی می باشد. بنابراین می طلبد که استاندار مردمی و فهیم استان خوزستان جناب دکتر مقتدایی و مسئولین استانی به حمایت و پشتیبانی در جهت اعتلای آموزش و پرورش استان تلاش نموده و با ایشان همراه و همگام شوند.
محمدرضا حامد 
کارشناس مسائل اجتماعی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار