اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

 از زمان الحاق شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند، وعده های اکبر ترکان مبنی بر تبدیل این دو شهر به قطب اقتصادی و چه و چه بی وقفه تکرار شده است. یک سال قول و قرارهای  دبیر شورای عالی مناطق آزاد  گذشته و تنها وعده ها تکرار شده و هنوز نشانی از تبدیل این دو شهر به قطب که چه عرض کنیم به یک نیمچه قطب هم دیده نمی شود. 

اکبر ترکان هفته گذشته در گفت و گویی با رادیو اقتصاد باز هم این وعده ها را تکرار کرد و گفت که منطقه آزاد اروند در جغرافیای خوبی  اقتصادی قرار دارد و اولویت این منطقه ایجاد قطب اقتصادی با رویکرد توسعه خدمات صنعتی و مهندسی و گردشگری درمانی به کشورهای همسایه است.  

ترکان این را هم گفت که الحاق خرمشهر و آبادان به منطقه آزاد اروند کمک می کند از لحاظ وسعت نیز مزیت بیشتری داشته باشد و قرار است به منظور توسعه خدمات گردشگری درمانی به کشورهای منطقه امکانات درمانی شهرهای خرمشهر و آبادان نوسازی و مدرن شود که بازار خوبی در منطقه بویژه در عراق و کویت دارد. این منطقه همچنین در زمینه صنایع پایین دستی نفت می تواند سرمایه های زیادی را جذب کند و باید مسئولان منطقه تلاش کنند سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و همچنین سرمایه های خارجی در این منطقه جذب شود. 

در این گفت و گو، ترکان هزار و یک وعده دیگر درخصوص منطقه آزاد اروند و همچنین آبادان و خرمشهر داد اما باید منتظر نشست و دید که حرف ها و قول و قرارهای آقای رییس چه زمانی عملی می شود و رنگ واقعیت به خود می گیرد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار