اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
مدیرعامل نورد و لوله اهواز:
شرکت نورد ولوله اهواز با بیش از ۳۰سال تجربه در امر تولید محصولات فولادی، با بالاترین کیفیت و طبق استانداردهای بین‌المللی محصولات خود را عرضه می‌کند. اساسی‌ترین هدف شرکت بهبود مستمر کیفیت فعالیت‌ها، به منظور افزایش رضایت‌مندی مشتری است که دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیتISO 9001، سیستم مدیریت زیست محیطیISO14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ISO 18001 مؤید این واقعیت است.

شرکت نورد ولوله اهواز با بیش از ۳۰سال تجربه در امر تولید محصولات فولادی، با بالاترین کیفیت و طبق استانداردهای بین‌المللی محصولات خود را عرضه می‌کند. اساسی‌ترین هدف شرکت بهبود مستمر کیفیت فعالیت‌ها، به منظور افزایش رضایت‌مندی مشتری است که دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیتISO 9001، سیستم مدیریت زیست محیطیISO14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای ISO 18001 مؤید این واقعیت است. شرکت نورد و لوله اهواز مشتمل بر واحدهای نورد گرم ورق، دو کارخانه لوله‌سازی، خطوط برش و دسته‌بندی کلاف ورق، گالوانیزاسیون، واحد اسیدشویی و روغنی نمودن ورق می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این شرکت مصاحبه ای را با مدیرعامل این شرکت انجام داده ایم که در ادامه از آن آگاه می شوید.

 

جناب آقای مهندس لطفا خودتان را برای خوانندگان معرفی نمایید:

اینجانب سید احمد لطفی فرزند سید باقر متولد 1339 در شهرستان آشتیان در استاب مرکزی می باشم،دارای مدرک کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی هستم، در سوابق مدیریتی اینجانب می توان به مدیر شرکت ذوب فلزات،مدیر حراست شرکت هپکو،مدیر نصب شرکت هپکو،شهردار اراک،نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی و هم اکنون مدیرعامل نورد و لوله اهواز هستم.

 

دیدگاه شما نسبت به مدیریت چیست :

درخصوص نگاه مدیریتی اینجانب در ابتدا باید این موضوع را بیان کنم که یک مدیر در مکان ها و پست های مختلف باید دارای استراژی های متفاوت باشد بطور مثال نحوه عملکرد در سازمان های مختلف مثلاً در شهرداری اراک و شرکت نورد و لوله اهواز با توجه به شرایط حاکم بر سازمان، وضعیت فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی منطقه متفاوت خواهد بود ولی در تمامی موارد بایستی توجه به مهارت،تعریف دقیق و وظایف و ارتباط،توام با نظارت مستمر ملاک باشد همانطور که امام علی(ع) در نامه 35 نهج البلاغه می فرماید:در کار وضع کارکنان دولت دقت و مطالعه کن، با آزمایش و بر اساس صلاحیت کارمند انتخاب کن نه بر اساس دوستی و ترجیح بی جهت.

کسی را که خواهی نمایشش مه                        بزرگیش جز پایه،پایه،منه

که گر بی حسابش بزرگی دهی                         نه قدر تو داند نه قدر مهی

در ادامه نکته دیگر باید مد نظر داشت و این که درست است که ما افراد، با صلاحیت را انتخاب می کنیم ولی یک مدیر شایسته نباید بک مدیر پشت میز نشین باشد و گزارش کار ها را از طریق افراد خاص وبصورت کانالیزه دریافت کند زیرا امکان قضاوت نادرست می توند مهیا باشد و حقوق مردم  و کارکنان پایمال شود و به فرموده حضرت علی (ع) مردم همانگونه که تو ناظر حکام قبل از خودت بودی بر کار تو نظارت دارند و همانند خودت درباره کار های تو قضاوت میکنند. سند صلاح و خلوص حکام صالح همان چیزی است که خداوند به عنوان قضاوت بر زبان مردم صالح جاری می کند .

 

در خصوص حضورتان در شرکت نورد و لوله بگویید

اینجانب در تاریخ19/2/92 مسئولیت شرکت نورد و لوله اهواز را بعهده گرفتم ، در هر صورت هر سازمانی مشکلات خاص خود را دارد و در خصوص نورد و لوله اهواز با توجه به اینکه این شرکت قدیمی ترین شرکت نورد ورق در ایران می باشد و اینکه در لیست شرکت های زیان ده قرار داشت ، عدم وجود نقدینگی ، عدم انجام تعمیرات اساسی در 6 سال گذشته ، عدم خرید تجهیزات و قطعات حیاتی خط تولید در سال های گذشته باعث افت شدید کارخانه نورد و در مواردی توقف خط تولید ورق گرم شده بود ، مضاف بر اینکه کارخانه های لوله سازی این شرکت هم چند سالی بود که متوقف شده بود و تولید نداشتند.

در هر صورت با توکل به خدا و عنایت باریتعالی و دلسوزی و همدلی تمام پرسنل شرکت نورد و لوله اهواز توانستیم شرایط را به گونه ای که در حال حاضر وجود دارد برسانیم که موارد را بطور خلاصه بیان میکینم:

1  افزایش سهم تولید ورق گرم فولادی

2 کاهش ضایعات تولیدی

3 راه اندازی کارخانجات لوله و پروفیل

4 افزایش مشتریان شرکت

5خرید قطعات حیاتی خط نورد ، مانند بیرینگ و تمپوسونیک هاو ...

6با توجه به وضع تحریم ها استفاده از ظرفیت های داخلی در ساخت بیرینگ های نورد و قطعات پمپ های انحصاری یوراکا که جلوه ای از اقتصاد مقاومتی بود

 7خارج شدن شرکت از فروش محصولات به مشتریان خاص و انحصاری

 8سود دهی شرکت در سال مالی 92

 9- ایجاد اشتغال جهت 120 نفر نیروی کار جدید به استناد قانون بازنشستگی (جایگزینی 120 نفر از پرسنل شرکت که با طرح سخت و زیان آور بازنشسته شده بودند)

10 - تبدیل وضعیت حدود 500 نفر از پرسنل پیمانکاری به قرار دادی شرکت نورد و لوله اهواز که به استثمار پرسنل مذکور توسط پیمانکار پایان داده و پرسنل از امتیازات حقوقی و مالی شرکت بهره مند گردیدند.

11- افزایش حقوق 25% پرسنل جدای از افزایش سالانه که با توجه به تولید بعنوان افزایش تولید پرداخت می گردد.

12 - مقایسه عملکرد سال 91 با 92 ، وزنی و ریالی ، جهت تنویر افکار عمومی که به پیوست می باشد.

 

 

 

 

 

 

در خصوص آینده شرکت چه برنامه هایی دارید:

دربرنامه ریزی آینده شرکت تمرکز ما بر اجرای طرح 2 میلیون تنی مجتمع ذوب آهن و فولاد خرمشهر می باشد که با اینکار هم ایجاد اشتغال برای جوانان شهر خرمشهر خواهد شد و هم مواد اولیه لازم جهت خط تولید  ورق شرکت نورد و لوله اهواز مهیا می شود.

 

نظر شما در خصوص حضور بخش خصوصی و شرایط برای جذب سرمایه ها در صنعت چیست :

مفهوم عمومی خصوصی سازی در صنایع دولتی در حقیقت کاهش و یا حذف تمام فعالیت های اقتصادی دولت می باشد، یعنی واگذاری کامل یا بخشی از صنایع دولتی به بخش خصوصی که عموماٌ دو هدف دنبال می شود

1-کاهش مسئولیت های دولت

2-کاهش بار مالی بر بودجه کشور

پس با توجه به موارد مذکور طبعاٌ باید منتظر ساختاری در اقتصاد و تولید باشیم و به دنبال آن تا حدودی باید عواقب اقتصادی ، مالی،اجتماعی و سیاسی را در نظر بگیریم.

در حقیقت با حرکت بسوی خصوصی سازی فواید و مشکلات نمایان خواهند شد که اگر با دقت و به طور کارشناسی واگذاری به بخش خصوصی انجام شود می توان فواید را به بالاترین حد و مشکلات را هم تعدیل نمود.

در هر صورت حرکت به سوی واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی منجر به رقابتی شدن صنایع ،کوچک شدن مجموعه دولت و به طبع آن کاهش بار مالی دولت می شود و از طرفی باعث کسب درآمد دولت بطور فزاینده ای خواهد شد .

همچنین اگر این واگذاری ها به طریق شفاف و درست انجام شود ،تقسیم سهام بین مردم عادلانه انجام می پذیرد و از تمرکز ثروت در دست عده ای خاص جلوگیری می گردد.

در خصوص شرایط برای جذب سرمایه در بخش صنعت با توجه به اینکه سرمایه گذاری در این بخش هزینه بالایی دارد باید سرمایه گذاران از امنیت سرمایه گذاری خود مطمئن باشند به طور مثال پول را به بانک می سپارید که هم حایی امن است و هم سود به پول شما تعلق می گیرد،پس امنیت و سود دهی لازمه یک سرمایه گذاری با ریسک مطمئن است.

از طرفی بهتر است که سرمایه گذاری در ابعاد وسیع صورت پذیرد یعنی مثلاٌ فروش سهام صنایعی که قابل وا گذاری هستند در درجه اول به کارگران ،کارمندان و مدیران آن صنایع تعلق گیرد.

همچنین در مواردی که نیاز به سرمایه گذاری کلان می باشد می توان با دقت و شفافیت از سرمایه گذار خارجی استفاده نمود تا حدودی که مصالح و امنیت نظام خدشه دار نشود.

 

رمز موفقیت خود را در چه می دانید؟

رمز موفقیت اینجانب در همه حال توکل به خدای متعال است و به این موضوع اعتقاد دارم که نگاه خداوند همیشه به سوی ماست و ما را هدایت میکند.

مثبت فکر می کنم و تمام انرژی خودم را بر روی کاری که انجام می دهم متمرکز می کنم زیرا اگر ما وظایفمان را به بهترین نحو انجام دهیم حتماٌ خداوند به بهترین نحو پاسخ تلاش های ما را می دهد مسئله ای دیگر که بسیار مهم است مشورت با اهل فن و استفاده ار نظرات آنهاست

 

نظر شما در خصوص نسل جوان و استفاده از آنان در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی چیست :

باید گفت موتور محرکه یک جامعه نسل جوان آن هستند،همین مسئله کافی است که به آنها بها داده شود، شما شادابی و سرزندگی را در جوانان می بینید علاقه، عشق، ایثارگری، شهامت و ریسک پذیری بالا، همه اینها را می توان در آنها دید، مثال من هشت سال دفاع مقدس است چه کسانی از این مرز و بوم دفاع کردن؟ چه کسانی به دل دشمن  زدند و آنها را خوار و خفیف کردند، بعد از جنگ هم به عرصه کار و تلاش بازگشتند.

استفاده از نیروی جوان در کنار نیرو های با تجربه و انتقال تجربه به نسل جوان از مهمترین کارهاست،در کنار آن نیز باید به آنها پند و اندرز داد و همچنین با آرامش  انتقادات و پیشنهادات آنها را شنید و به کار بست ، به عبارتی باید آنها را فهمید و در فاز فکری آنان حضور داشت .

 

سخن پایانی:

 

در نهایت اگر دلایلی بر لزوم تغییر ساختاری در یک مجموعه صنعتی دیده میشود باید تمام جوانب کار را سنجید و از نقطه نظرات اهل فن استفاده شود و کار را به کاردان سپرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
comment
0
0
comment جرا سود سهام بازنشستگان شرکت نورد را نمی دهد.
پاسخ ها
comment
salar395
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
comment
comment سود کجا بود باور کردی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار