اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
معاون عمرانی استاندار گفت: طرح پارکبان به مثابه انتخاب گزینه بد از بدتر است و باید در اهواز اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز در دومین جلسه شورای ترافیک که دیروز در استانداری خوزستان برگزار شد اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز به لزوم ایجاد طرح پارکبان اشاره کرد و گفت: خوزستان از نظر آمار سرقت در کشور جایگاه خوبی قرار ندارد و بیشتر این تعداد به سرقت های جزئی از خودروها برمی گردد و باعث بدنامی استان می شود. اجرای طرح پارکبان در اهواز خودبخود باعث ایجاد نوعی نظم عمومی و انضباط در شهر می شود و این تجربه در شهر شیراز نیز موفق بوده و باعث کاهش سرقت شده است.

عادل مجدمی رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان نیز خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد طرح پارکبان حتی در شهرستان های کوچک کشور فراگیر شود، بحث امنیت بود.

وی افزود: هم اکنون در برخی خیابان های مرکزی شهر اهواز گاهی یک خودرو از ساعت 7 صبح تا 9 شب یک جای پارک را که می تواند جای پارک 15-16 خودرو باشد اشغال می کند که با اجرای طرح پارکبان این مشکل برطرف می شود.

سرهنگ مجدمی از دیگر مشکلاتی که طرح پارکبان را ملزم می کند به پارک دوبل خودروها و توقف های کوتاه مدتی که نیاز به پارکینگ ندارد اشاره کرد و افزود: این ها موجب می شود پلیس دائما با رانندگان این خودروها درگیر باشد.

در ادامه احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار گفت: کسی نیست که با موضوع طرح پارکبان در اهواز مخالف باشد، اما بحث بر سر فرایند اجرای سیستم است که مسلما بخش خصوصی باید وارد قضیه شود. از سوی دیگر ابتدا طرح باید به صورت پایلوت در بخش های مرکزی اهواز اجرا شود و مسئولیت تعیین این جاها برعهده اداره راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه خیابان های نادری و طالقانی اهواز ظاهرا بسته هستند اما توسط برخی رانندگان اشغال می شود که جای پارک آن ها می تواند به طور عادلانه توزیع شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: اولویت نخست طرح پارکبان، خیابان های اصلی شهر است و در خیابانی که دارای عرض کم و توقف ممنوع است آن را نخواهیم داشت و ماشین هایی که توقف می کنند را جریمه می کنیم. اما در منطقه ای مانند کیانپارس با آن وضع نابسامان پارک، اجرای طرح لازم است.

وی ادامه داد: طرح پارک بان به مثابه انتخاب گزینه بد از بدتر است و با وضعیت نابسامان کنونی پارک خودروها، باید در اهواز اجرا شود. بدتر وضعیت فعلی، بد طرح پارکبان و خوب توقف در پارکینگ است و شاید روزی در اهواز پارکینگ کافی وجود داشته باشد و دیگر نیازی به اجرای این طرح نداشته نباشیم.

سیاحی عنوان کرد: بحث دیگر درآمد حاصل از طرح پارکبان است که به نظرم نباید حتی یک ریال از آن به جیب شهرداری رود و حتی شاید فقط کفاف تامین هزینه های همین طرح را بدهد. اگر درآمدی هم از این راه حاصل شود باید صرف کارهایی چون احداث روگذر و زیرگذر، نصب چراغ های چشمک زن، رنگ آمیزی جداول، ایجاد پارکینگ و طرح های این چنینی شود. 

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در اهواز وجود دارد کمبود پارکینگ است، اگر به میزان کافی پارکینگ در اهواز وجود داشته باشد دیگر طرح پارکبان کمتر ضرورت پیدا نمی کند. اما به دلیل کمبود پارکینگ این طرح لازم به اجرا است.

در ادامه جلسه، مدیر ترافیک شهرداری اهواز به ارائه کلیات طرح شامل تاریخچه استفاده از پارکومتر در سایر شهرهای کشور با ذکر مزایا و معایب، شناسایی معابر عام و پیش بینی هزینه ها پرداخت و عنوان کرد: 80 درصد از درآمد این طرح صرف خود پروژه می شود و 20 درصد باقی به حساب خزانه واریز خواهد شد. بر این اساس مقرر شد در فاز اول، 11خیابان که عموما مراکز شهر را شامل می شوند با 2500 جای پارک، 80 نفر نیروی انسانی و 313 عدد پارکومتر ساماندهی شوند.

مساله بعدی جلسه به عدم استقبال خودروهای سنگین از آزادراه اندیمشک به پل زال به دلیل عوارض دریافتی در این آزادراه اختصاص داشت که این امر سبب شلوغ شدن جاده قدیم محور مذکور شده و به طبع آن خطراتی برای رانندگان و مردم محلی ایجاد شده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در این خصوص تصمیماتی اتخاذ کرد که طبق آن ورود تانکرهای عراقی به محور قدیم اندیمشک به پل زال ممنوع، سرعت و سبقت برای کلیه وسایل نقلیه داخلی از طریق نصب علایم و با نظارت پلیس راهور محدود و عوارض ورود به آزادراه برای این خودروها کم شود. در این مورد مقرر شد مجموعه راه و شهرسازی برای کم کردن تعرفه ورود به آزادراه هرچه سریع تر با مسئولان ذیربط مکاتبه کنند.

نیم ساعت آخر جلسه شورای ترافیک خوزستان نیز به مشکل رسیدگی به شکایات روستاییان حاشیه جاده امام جعفر صادق (ع) یا همان محور قدیم اهواز - خرمشهر اختصاص پیدا کرد که عمده شکایات از عبور خودروهای سنگین و ایجاد خطر برای روستاییان حاکی بود. این مساله نیز با اتفاق نظر حاضرین مبنی بر ایجاد محدودیت عبور خودروهای سنگین خاتمه پیدا کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار