اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
اسحاقی خبر داد:

در آستانه فرا رسیدن هفته ناجا، جشن مهر با حضور همیاران پلیس و مسئولان نیروی انتظامی خوزستان در یک دبستان در اهواز برگزار شد.

سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی خوزستان در مراسم جشن مهر که صبح امروز (9 مهرماه) در دبستان هیات امنایی آزادگان اهواز برگزار شد؛ در جمع دانش‌آموزان اظهار کرد: از سال 85 اجرای طرح همیار پلیس در مدارس کشور آغاز شد و در 8 سال گذشته، 6 هزار همیار پلیس دانش‌آموز و فرهنگ‌یار پلیس معلم در خوزستان تحت آموزش‌های لازم در این طرح قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پیش از اجرای این طرح تا قبل از سال 85، تعداد تلفات تصادفات در کشور سالانه 28 هزار کشته بود که این میزان تلفات به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بوده است.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: از سال 85 که دانش‌آموزان تحت عنوان همیار پلیس، نقشی اجتماعی را عهده‌دار شدند، تا سال 93 تعداد کشته‌های تصادفات در کشور به 10 هزار نفر کاهش یافت و این کاهش نشان‌دهنده تاثیر اجرای طرح همیار پلیس و وجود یک همیار پلیس در خودرو شخصی و کنار والدین است.

اسحاقی گفت: متاسفانه در اهواز بیش از 35 درصد تلفات تصادفات را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که تعدادی از این کشته‌شدگان نیز دانش‌آموز هستند. همیاران پلیس می‌توانند در انضباط‌بخشی رفت و آمد خودروها و کاهش حوادث رانندگی موثر باشند، همچنین با تذکر دادن به والدین خود حین رانندگی موجب رعایت سرعت مجاز و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شوند.

وی نقش همیاران پلیس را در اقتصاد نیز به این گونه شرح داد: هر تصادفی که اتفاق می‌افتد با مجروح شدن افراد در این حادثه، میلیون‌ها تومان هزینه در طول سال‌ها باید صرف بهبودی افراد و جبران خسارت‌ها کرد بنابراین نقش همیار پلیس در این حوزه هم نقشی بسیار تاثیرگذار است.

در پایان مراسم بسته‌های فرهنگی ترافیکی بین دانش‌آموزان مدرسه در جهت ترویج فرهنگ ترافیک توزیع شد.
مرجع / ایسنا
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار