اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
در نشست خبری مدیرکل پست خوزستان و به مناسبت روز جهانی پست مطرح شد:
مدیرکل پست استان خوزستان تصریح کرد: خدمات الکترونیکی و پست نت را با 23 خدمت در زمینه تهیه بلیط قطار، هواپیما، ثبت نام دانشگاه و مالیات و خودروهای اسقاطی و ... را انجام می دهیم و در سطح استان این مهم رونمایی می شود و بحث امور مالیاتی را هم طی تفاهم نامه ایی که فی مابین اداره پست و اداره مالیات بسته شده است.
شوشان - میثم حلالی : مهران حموله مدیرکل پست استان خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته پست و مشخصا 17 مهرماه روز جهانی پست گفت: برنامه های هفته جاری پست استان خوزستان بدین شرح می باشد زیارت از گلزار شهدا و تجدید بیعت با این عزیزان، دیدار با خانواده شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با مسئولین استان و همچنین دیدار مدیران کل با رئیس مجلس و در نهایت رئیس دولت می باشد.

وی ادامه داد: در هفته جاری رونمایی از 4 خدمت جدید با 80 سرویس نیابتی مد نظر است و همچنین در زمینه پست مالی که بسیاری از خدمات بانک ها را شامل می شود در 6 شهرستان از جمله اهواز- آبادان، ماهشهر، دزفول و بهبهان 53 خدمت پست مالی را انجام خواهیم داد.

حموله بیان داشت: یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته توسط پست خوزستان در زمینه کارت ملی هوشمند همکاری با اداره ثبت اسناد و احوال است که ماهیانه 3500 مورد در اهواز صادر و در کلیه شهرستانها هم در همین هفته این مهم صورت می گیرد.

مدیرکل پست استان خوزستان تصریح کرد: خدمات الکترونیکی و پست نت را با 23 خدمت در زمینه تهیه بلیط قطار، هواپیما، ثبت نام دانشگاه و مالیات و خودروهای اسقاطی و ... را انجام می دهیم و در سطح استان این مهم رونمایی می شود و بحث امور مالیاتی را هم طی تفاهم نامه ایی که فی مابین اداره پست و اداره مالیات بسته شده است، کد اقتصادی دستگاه ها و افراد تعیین و می توانیم برگ های مالیاتی آنها را به در منازل و دستگاه ها ببریم و انتظار می رود اماکنی که جهت این مهم مراجعه نکرده اند به ما مراجعه کنند.

وی به دیگر اقدامات هفته پست اشاره کرد و گفت: چاپ تمبر اجلاسیه پیرغلامان حسینی، رژه ناوگان پستی، هماهنگی با مدیرکل آموزش و پرورش در جهت معرفی خدمات پستی از سطح مدارس و ... از دیگر اقدامات اداره کل پست خوزستان است.

حموله بیان داشت: یکی از مسائلی که باعث خوشحالی اداره کل پست استان خوزستان شده است معرفی ما به عنوان بهترین شبکه پستی کشور است که گواه آن 4 سال متوالی معرفی شدن به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی و همچنین وزارتخانه که در شاخص هاي ترافيك، هزينه، درآمد و هزينه پست، خوزستان بعد از تهران رتبه دوم كشور را داریم. همچنین پست خوزستان دارای رتبه اول را در زمينه سرويس تعيين زمان است و قرار شده فردا به صورت همزمان سامانه سرويس تعيين زمان رونمايي شود.

مديركل پست خوزستان يادآور شد: در طول يك سال گذشته از مهر 92 تا مهر 93 بيش از 42 ميليون مرسوله پستي در خوزستان جابه جا شده است.

حموله تاكيد كرد: خدمات ثبت اسناد به دليل سلامت و اطمينان در شبكه پستي به ما واگذار شده كه بيش از 10 سرويس دارد و 80 مرسوله در اين مدت براي ثبت اسناد ارسال شده است. امروز در كنار پست شركت هاي موازي وجود دارند كه بايد حذف شوند در صورتي كه در هيچ كدام از كشورهاي پيشرفته اين گونه نيست.

مدیرکل پست خوزستان گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط پست خوزستان کیفیت خدمات پستی است که در این راستا خوشبختانه موفق به دریافت گواهینامه بین المللی نظام مدیریت ایزو 9001 و 2008 شده ایم و همچنین در نظام آراستگی هم گواهینامه را در اردیبهشت ماه دریافت کردیم و برای سایر موفقیت ها 600 گشت نامحسوس در سراسر استان راه اندازی کرده ایم.


حموله گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته 42 میلیون مرسوله پستی را به مقصد ارسال کرده ایم که بسیار در کاهش آلودگی های زیست محیطی، کاهش اتلاف وقت و ... تاثیر بسزایی داشته است و همچنین در راستای ارائه خدمات ثبت احوال و دیگر فعالیت های اداری می توانیم مانع کاهش دلالی ها و فساد اداری شویم که در یک سال گذشته 80 هزار مرسوله پستی در زمینه پست اسناد داشته ایم.

مدیرکل پست خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر در استان خوزستان به ازای هر نفر 5/8 مرسوله پستی صورت می گیرد که این به هیچ وجه زیبنده استان نیست، زیرا در کشورهای توسعه یافته به ازای هر نفر بین 300 تا 450 مرسوله پستی صورت می گیرد، اما علیرغم تمامی این مسائل ما از تعهدات خود پیشی گرفته ایم و به ازای هر نفر 9 مرسوله داشتیم که 105 درصد از اهداف مد نظر خود را محقق نمودیم.

وي بيان كرد: پست از استانداري مصوبه اي دريافت كرده كه خوزستان به عنوان پايلوت در زمينه ساماندهي جابه جايي محصولات پستي در سطح پايانه ها مستقر شوند. اين كار بسيار سختي بوده و قطعا مقاومت هايي براي اجرايي كردن آن وجود دارد و به زمان زيادي نياز دارد.

مديركل پست خوزستان اذعان كرد: تاكنون تعداد بسياري از اتوبوس هاي حمل و نقل عمومي برون شهري به ازاي جا به جايي مسافر تنها براي حمل بار مورد استفاده قرار مي گرفت.

حموله ادامه داد:‌ بيش از يك هزار و 50 دفتر و نقطه تماس با مردم داريم كه به ازاي هر 60 كيلومتر يك نقطه دسترسي مردم به حوزه پست قرار دارد. بيش از 50 خطوط مبادلاتي در خوزستان است كه بيش از 300 مبادله انجام مي دهند.

وي تصريح كرد: بيش از 450 خدمت را به نيابت از سازمان هاي مختلف ارائه مي دهيم اما اين توان ظرفيت را داريم كه 800 سرويس را در سطح شبكه پست از جانب دستگاه هاي مختلف ارائه دهيم.

مدیرکل پست خوزستان گفت: در بحث دفاع مقدس اداره کل پست خوزستان 6 شهید تقدیم نظام کرده است و 40 جانباز همکار هم داریم و در بحث فرهنگ ایثار شهادت هم بالغ بر 7 تمبر از شهدای 8 سال دفاع مقدس را به چاپ رسانده ایم.

حموله اضافه کرد: در پایان برنامه ششم توسعه باید به ازای هر نفر 30 مرسوله پستی در استان صورت گیرد و امیدوارم بتوانیم به این مهم در استان برسیم.

بابك گله داری معاون امور پستی اداره كل پست خوزستان نيز در اين جلسه عنوان كرد: خوزستان در دو ماه گذشته تفاهم نامه اي با شوراي حل و اختلاف منعقد كرد كه ابلاغيه هاي دادگستري توسط پست به دست افراد برسد و با اين كار حساسيت ها از بين مي رود البته در فاز اول به دليل هزينه هاي آن به صورت اختياري اجرا مي شود.

وي يادآور شد: روزانه نزديك به 150 تا 200 ترافيك از شوراي حل و اختلاف دريافت مي كنيم و فعلا فاز به فاز جلو مي رويم و تاكنون از هشت فاز تعداد سه فاز را پوشش داده ايم.

معاون امور پستی اداره كل پست خوزستان تاكيد كرد: پست خوزستان اولين استان كشور است كه امور مالياتي را انجام مي دهد كه ظرف دو تا سه روز آينده راه اندازي آن انجام مي شود. با دانشگاه علوم پزشكي مصوبه اي داريم كه خدماتي را ارائه دهيم و روزانه بيش از 25 هزار آزمايش در خوزستان انجام مي شود.

گله داري با اشاره به اینکه روزانه 10 هزار مرسوله پستي وارد اهواز مي شوند، گفت: در اهواز 200 موزع وجود دارد كه مي توانند در سريع ترين زمان ممكن آزمايش را به مردم تحويل دهند.
وی گفت: در حال حاضر 100 صندوق پستی در سطح شهر اهواز وجود دارد که روزانه تخلیه می شوند و در سطح استان 200 مورد هم در شهرستانها می باشند که برای نامه های نرخ عادی و در سطح شهر اهواز مبلغ 500 تومان، برای شهرهای همجوار 600 تومان ، استانهای همجوار 700 و غیر همجوار 800 تومان نرخ گذاری شده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
comment
0
0
comment مدارك دوتا ماشينم گم شد.وقتي يك شهروند مدارك رو پيدا كرد به پست تحويل داد پست بابت اينكه دوتا مدارك ميباشند از بنده 16000تومن گرفت و يك سامانه كاملا به بنده به قيمته 20000تومن داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار