اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
معاون استاندار خوزستان:
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان از آغاز فعالیت رسمی بندر شادگان از روز شنبه آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'امید حاجتی' روز دوشنبه در نشست هماهنگی بهره برداری از این بندر با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مربوط افزود: 

با آغاز فعالیت بندر شادگان بخشی از فعالیت های بندر امام به سمت این بندر هدایت می شود. 

وی از استقرار یکی از اسکله های بندر امام در بندر شادگان خبر داد و اظهار کرد: امید است این بندر توسعه پیدا کرده و در اقتصاد شهرستان شادگان و خوزستان تاثیرگذار باشد. 

حاجتی گفت: کارکنان دستگاه های اجرایی باید در این بندر حضور مداوم و ارایه مستمر خدمات و فعالیت داشته باشند. 

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان افزود: امکان دارد در یک ماه نخست از زمان شروع فعالیت بندر فعالیت آنچنانی در آن انجام نشود و تا حدودی حجم کار سبک باشد، اما این مساله نباید به معنای کم رنگ شدن حضور کارکنان دستگاه ها باشد. 

وی گفت:ما به دنبال افتتاح صوری نبوده و اعتقادی هم به این مساله نداریم؛ لازم است تشکیلات جدیدی برای بندر شادگان مستقر شود که در این ارتباط با گمرک جمهوری اسلامی ایران مکاتبه خواهد شد. 

وی افزود: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور تقاضاهای دستگاه ها نباید به گونه ای باشد که ایجاد هزینه کند؛ نیازها باید واقعی باشد. 

وی از ابلاغ 32میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز مرزبانی اعم از شناور در بندر شادگان خبر داد و اظهارکرد: از نظر تامین امنیت بندر شادگان مشکلی وجود ندارد. 

حاجتی گفت: با وجود نبود توجیه اقتصادی لازم برای راه اندازی بندر شادگان اما با توجه به تاکید وزارت کشور،لازم است از ظرفیت مناسب ایجاد شده استفاده، و بهره برداری بهینه از آن را داشته باشیم تا سود آن به مردم شهرستان و خوزستان برسد. 



*400میلیارد ریال برای بندر شادگان هزینه شده است 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان هم با اشاره به هزینه کرد 400میلیارد ریال برای راه اندازی بندر شادگان گفت: برای دسترسی به بندر، جاده ای فرعی به طول 14کیلومتر وجود دارد که امنیت مورد نیاز آن باید تامین شود. 

'سعدا... عبدالهی' افزود:زیرساخت مخابراتی در بندر شادگان به دلیل دور بودن از مراکز جمعیتی وجود ندارد و تلفن همراه هم در آنجا آنتن ندارد. 

وی اضافه کرد: در صورتی که امکانات مخابراتی در منطقه برقرار نشود به ناچار باید از سامانه بی سیم استفاده کرد. 

وی گفت: برای تبادلات تجاری و اقتصادی ضرورت دارد گمک، قرنطینه و اداره گذرنامه در بندر شادگان مستقر شود. 

وی یادآوری کرد: در سه هکتار تمام نیازهای بندری اعم از ساختمان اداری، گمرک، نمایندگان دستگاه ها و ارایه خدمات ایجاد، و اراضی پشتیبانی آن هم افزون بر 30هکتار را شامل می شود. 

عبدالهی ادامه داد: بندر شادگان برای پهلوگیری کشتی های زیر 500تن برنامه ریزی شده، و این قابلیت وجود دارد که کشتی ها در طول شبانه روز در این بندر پهلو بگیرند. 

وی افزود: فعالیت در این بندر با کالاهای همراه ملوان شروع خواهد شد و تا چهار ماه نخست نیاز ضروری به استقرار تجهیزات رادیویی در بندر نیست. 

عبدالهی گفت: تامین سوخت کشتی ها و شناورها ، با استقرار تانکرهای سوخت رسان قابل حل است. 

فرماندار شادگان هم گفت: با توجه به تغییر نگاه ها، امروزه مرزها به فرصت تبدیل شده و با توجه به نزدیکی بندر شادگان به مرکز استان بسیاری از لنج ها به این بندر خواهند آمد. 

'بهروز فرج الهی' افزود: یکی از مسایل مهم مسافت بندر تا شهر و تامین امنیت جاده دسترسی به آن است که باید به طور جد دیده شود. 

وی استقرار جایگاه سوخت را از نیازهای اساسی بندر برشمرد و گفت:

در غیر این صورت توزیع سوخت به صورت خارج از شبکه صورت گرفته و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. 

'محمدرضا جعفری' ناظر گمرکات خوزستان نیز گفت: برای انجام امر واردات، ترانزیت و صادرات این اداره کل به استقرار 36پست مسوولیتی در بندر شادگان نیاز دارد. 

عملیات احداث ابنیه و زیرساخت های بندر شادگان پارسال به پایان رسید، اما به دلیل نبود صدور مجوز بین المللی فعالیت این بندر تاکنون آغاز نشده است. 

ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر حدود یکصد هزار تن درسال و ظرفیت شناور بندر شادگان پس از لایروبی به 500 تن می رسد. 

اسکله این بندر از نوع شمع و عرشه بتنی به طول 103 کیلومتر با عرض 12متر است که دو دستگاه پل دسترسی به طول 24 متر و عرض حدود 14متر دارد. 

در شهرستان شادگان بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال و بیش از 650 فروند قایق صیادی وجود دارد. 

این شهرستان با داشتن حدود دو میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما، رتبه نخست کشور را از این حیث داراست و سالانه 60 هزار تن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس از طریق بندرعباس و دیگر بنادر صادر می کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار