اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
مدیرکل دفتر ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی وزارت راه و شهرسازی از اجرای مقدمات ساماندهی سکونتگاه‌های رسمی با تصویب سندی ملی خبر داد.

 نریمان مصطفایی در جلسه بررسی طرح مطالعاتی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان خوزستان که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث سکونتگاه‌های غیررسمی از دهه 80 آغاز شد، هر چند از قبل نیز نمونه‌هایی از این سکونتگاه‌ها وجود داشت.

وی افزود: با توجه به این که جمعیت ساکن در این مناطق بالا است، برای سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیررسمی به یک برنامه‌ریزی نیاز است و باید عزمی ملی در سطح کشور وجود داشته باشد.

مصطفایی گفت: انجام مقدمات کار، با تصویب سند ملی سکونتگاه‌های رسمی آغاز شده است و ستادی با عضویت 13 وزیر و 3 معاون رییس جمهور و به ریاست رییس جمهور تشکیل شده است که تا کنون مصوبات خوبی نیز داشته است.

وی ادامه داد: در اجرای این سند ملی، ابتدا کار در 5 استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، هرمزگان، کردستان و آذربایجان شرقی آغاز شد که تجارب خوبی نیز به دست آمد.

مدیرکل دفتر ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین در هفته گذشته، مصوبه‌ای برای ارایه تسهیلات ساخت مسکن توسط هیات دولت ابلاغ شد که در این مصوبه میزان تسهیلات برای کلانشهرها 50 میلیون، برای شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر 40 میلیون و برای شهرهای با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مصطفایی با بیان این که خوزستان در بحث سکونتگاه‌های غیررسمی، مسایل خاص خود را دارد؛ گفت: در این زمینه، یک کارگاه آموزشی برای فرمانداران و بخشداران برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار