اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۴۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
فرماندار اهواز : ديگر به بنكداران فرصت نخواهيم داد
اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز در گفتگو با شوشان بر لزوم جابه جایی بی قید و شرط بنکدارن اهوازی از مرکز شهر تاکید کرد و گفت : بنکداران تا پایان آبان ماه سال جاری ملزم به خروج از هسته مرکزی شهر اهواز هستند. فرماندار شهرستان اهواز تاکید کرد : پس از ضرب العجل تعیین شده از فعالیت بنکداران جلوگیری بعمل می آید و در خصوص آنها اعمال قانون می شود.
اين روزها موضوع انتقال بنكداران كلانشهر اهواز از هسته مركزي شهر به يك معضل و البته موضوع داغ رسانه‌ها و مطبوعات تبديل شده و حتي پس از گذشت هشت سال از ابلاغ اين مصوبه، بازهم شاهد حضور بنكداران در هسته مركزي شهر هستيم؛

اين در حالي است كه هنوز مسئولان نتوانسته‌اند آن‌طوركه بايد اين صنف را مجاب كنند كه در جايگاه تعيين شده مستقر شوند. حضور بنکداران در محدوده های پرتردد شهر اهواز باعث ایجاد مشکلاتی برای ساکنان محل و رهگذران شده و ضرب الاجل های انتقال آنها نیز در هشت سال گذشته نتیجه نرسیده تا همچنان بنکداران بر روی اعصاب شهروندان اهوازی رژه بروند.
 از سه سال گذشته در پی بسته شدن اصلی ترین خیابان مرکز شهر (سلمان فارسی) به دلیل عملیات حفاری ایستگاه های مترو و یک طرفه شدن خیابان طالقانی کل منطقه گرفتار ترافیک بسیار سنگینی شده که تردد در خیابان ها حتی برای عابران پیاده با دشواری صورت می گیرد، چه رسد به خودروها. استقرار بنکداران در خیابان های فرعی اطراف سه خیابان اصلی شهر شامل سلمان فارسی، امام خمینی(ره) و آیت الله طالقانی نیز مزید بر علت شده زیرا بارگیری یا تخلیه بار کامیون ها و وانت بارها، دامنه ترافیک را علاوه بر معابر اصلی به خیابان های فرعی نیز کشانده است. روزانه صدها کاسب اهوازی و حتی خرده فروشان شهرهای اطراف برای تامین کالاهای مورد نیاز مغازه خود به هسته مرکزی شهر مراجعه می کنند.
این منطقه در واقع قطب تجاری اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان به شمار می رود؛ قطبی که ترافیک شهر را قفل کرده و مشکلات فراوانی برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است.چندی است که دوباره زمزمه خارج کردن بنکداران از هسته مرکزی اهواز به گوش می رسد. 
این بار به نظر می رسد جنس اولتیماتوم فرمانداردولت تدبیر و امید اهواز با اولتیماتوم های سال گذشته تفاوت دارد. در این میان هماهنگی،وحدت رویه و اهتمام جدی تر در این زمینه وجود دارد. 
در این خصوص تاکنون فرماندار اهواز نشست های جداگانه با اعضای اتحادیه بنکداران، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ، دادستانی کل شهرستان اهواز، نیروی انتظامی، سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اهواز، شهردار منطقه یک اهواز به منظور هماهنگی و تعامل برای انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر برگزار می شود.

اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز در گفتگو با شوشان بر لزوم جابه جایی بی قید و شرط بنکدارن اهوازی از مرکز شهر تاکید کرد و گفت : بنکداران تا پایان آبان ماه سال جاری ملزم به خروج از هسته مرکزی شهر اهواز هستند. فرماندار شهرستان اهواز تاکید کرد : پس از ضرب العجل تعیین شده از فعالیت بنکداران جلوگیری بعمل می آید و در خصوص آنها اعمال قانون می شود.
ارزانی بار دیگر تاکید کرد: از روز یکم آذرماه سال 1393 هیچ بنکداری حق فعالیت اقتصادی در هسته مرکزی شهر را ندارد و ستاد ساماندهی مرکز شهر اهواز از این تاریخ به بعد نسبت به پلمپ انبارهای آنان اقدام خواهد کرد.
فرماندار اهواز با بیان اینکه تاکنون جلسات مختلفی در خصوص انتقال بنکداران برگزار گردیده است عنوان نمود : فعالیت بنکداران در مرکز شهر برای شهروندان اهوازی مشکلات عدیده ایجاد نموده و آسایش آنها را مختل نموده است.

مهندس ارزانی افزود : ایجاد سد معبر، آلودگی صوتی، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، نداشتن پروانه کسب برخی فعالین این حوزه، عدم رعایت مسائل بهداشتی در انبارها و فروشگاه ها و ایجاد مشکلات ترافیکی از دلایل عمده انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر اهواز می باشد.
ارزانی تصریح کرد : در جابه جایی بنکداران ما ذینفع نیستیم بلکه با توجه به مشکلات ایجادشده برای شهر و شهروندان در این مدت و مناسب بودن مکان جدید که از امکانات لازم برخوردار است، انتقال سریع آنان جزو ضرورت های اهواز است.فرماندار اهواز بار دیگر تاکید می کند که با توجه به ساخت دو مجتمع بزرگ بنکداران در خارج از شهر، همه امکانات لازم برای استقرار آنان مهیا شده است و هیچگونه توجیهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.
احمد فتاحی معاون دادگستری خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حضور بنکداران در هسته مرکزی شهر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد نموده است اظهار امیدواری کرد با اراده جدی و همکاری مسئولان زمینه رفاه و آسایش مردم فراهم آید. وی افزود : قانون گذار این اجازه را داده است که نسبت به فعالیت بنکداران پس از مهلت تعیین شده برخورد قانونی اعمال گردد. وی با اعلام در دستور کار قرار داشتن انتقال بنکداران از هسته مرکزی شهر گفته بود: بنکداران باید در این باره با مسئولان و مدیران شهری همکاری کنند. 

به گزارش شوشان ؛ سر و صدای ناشی از تردد خوردوها، داد و بیداد کارگران و تخلیه بار در این مدت طولانی آسایش و آرامش ساکنان منطقه را سلب کرده از این رو به نظر می رسد که تنها راه حل برای رفع مشکلات و تسهیل تردد در هسته مرکزی شهر، جابه جایی صنوف مستقر در منطقه باشد. طبق گزارشات میدانی حدود 130 بنکدار در هسته مرکزی شهر اهواز مشغول به کار هستند که باید فعالیت آنان متوقف شود.یک مقام مسئول در شهردری اهواز نیز گفت: با توجه به بند 20 ماده 55 قانون شهرداري‌ها ما مي‌توانيم انبارهاي بنكداران را پلمپ كنيم، و در این زمینه بعد از ضرب العجل تعیین شده اقدام به پلمپ انبارهای آنان خواهیم کرد. 

وي افزود: با توجه به اين‌كه اين صنف بخشي از مردم اهواز و تامين‌كننده ارزاق و مايحتاج مردم هستند، تا آنجايي كه ممكن بود وظيفه حمايت از آن‌ها را بر خود تكليف و به‌همين منظور مجتمع بنكداران را احداث شده است كه پس از فشارها و هشدارهايي كه از جانب ما به بنكداران وارد شد، تعداد زيادي از آن‌ها به مجتمع جديد منتقل شدند. اين موضوع نشان‌دهنده آن است كه هشدارهاي ما را پذيرفته‌ و مي‌دانند كه قطعا و قهرا بايد از هسته مركزي شهر خارج شوند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
comment
0
2
comment اگر مدیران شهری همین هماهنگی،جدیت و احساس مسئولیتی که درباره انتقال بنکداران وجود دارد را در سایر امور شهری هم داشته باشندبه مراتب وضعیت بهتری را در شهر اهواز شاهد خواهیم بود و قطعا مردم احساس رضایت و ارامش خاطر بیشتری خواهند داشت.
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
comment
0
2
comment لطفا پیگیری کنید که هر چه سریعتر کشتارگاه صنعتی دام افتتاح گردد اهواز تنها کلانشهریست که فاقد کشتارگاه صنعتی است
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
comment
0
2
comment حالا واقعاروی تصمیمی که گرفتن هستند؟
comment
مهم نیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
comment
1
0
comment لابی می کنند و باز هم می مانند...
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
comment
0
0
comment اين فرماندار هم فقط تاريخ عوض ميكند دو سال حرف ميزنند يكبار عمل نميكنند بخدا زشت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار