اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
معاون استاندار خوزستان:
به تازگی یک موافقت نامه و قرارداد تحقیقاتی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت نفت منعقد شد که در نام تعدادی از دانشگاه ها برای انجام تحقیقات مشخص شده اما دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه مادر خوزستان سهمی در این فهرست نداشت است .
به تازگی یک موافقت نامه و قرارداد تحقیقاتی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت نفت منعقد شد که در نام تعدادی از دانشگاه ها برای انجام تحقیقات مشخص شده اما دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه مادر خوزستان سهمی در این فهرست نداشت است .دانشگاه های تهران، شریف، امیرکبیر، شیراز و صنعتی سهند در فهرست این تفاهم نامه قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا 'علی عماد' روز شنبه در نشست اعضای کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری خوزستان که به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد افزود: وزارت علوم در این زمینه باید از دانشگاه شهید چمران اهواز دفاع می کرد چرا که این دانشگاه در کنار نفت بوده، ارتباط های بیشتری با این صنعت داشته و بهتر می تواند در چارچوب قرارداد منعقده فعالیت کند.

وی اضافه کرد: امید می رود مسایل صنفی نگری دستگاه ها به مسایلی که منفعت مردم را به دنبال دارد تبدیل و تمام امکانات موجود در اختیار مردم قرار گیرد.

عماد گفت: مردم خوزستان از نفت انتظار دارند و آنچه از قبل آن عاید می شود باید به نفع مردم این استان باشد؛ این بهره مندی حق مردم خوزستان است.

وی همچنین با اشاره به توانمندی های بخش کشاورزی خوزستان و طرح 550هزار هکتاری رهبری گفت: یک هزار و 500میلیارد ریال در این زمینه اختصاص یافت و طرح اجرایی شد که ضرورت دارد در این زمینه توانایی ها را افزایش داد.

عماد با تاکید بر ضرورت توجه به امر پژوهش در دستگاه ها گفت: با پژوهش سطح زیر کشت و میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

وی افزود: مراکز علمی و تحقیقاتی استان دارای نیروهای انسانی توانمندی هستند و باید از این ظرفیت در زمینه های مالی و اجرایی دستگاه ها استفاده کرد و در این زمینه از شرکت نفت انتظار بیشتری می رود.

همچنین رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هم اینک سه مرکز تحقیقاتی دانشگاه مرتبط با صنعت نفت فعالیت دارند اما این دانشگاه در فهرست قرارداد اخیر وزارت علم و نفت گنجانده نشده است.

'محمد رعایایی' افزود: این در حالی است که دانشگاه شهید چمران اهواز پتانسیل های بالایی داشته و باید در فهرست مزبور گنجانده شود.

وی ادامه داد: هم اینک در این دانشگاه 11پروژه پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با صنایع مختلف انجام می شود که پنج پروژه از این ها مربوط به صنعت نفت است.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نیز گفت: این استان با داشتن پژوهکشده آبزی پروری، موسسه سرم و واکسن رازی، موسسه تحقیقات خرما، موسسه تحقیقات کشاورزی خوزستان و صفی آباد دزفول مهمترین مجموعه تحقیقاتی بخش کشاورزی را در اختیار دارد.

'احمد نادری' افزود: تحقیقات کاربردی با هدف تامین امنیت تولید، افزایش و پایداری آن و نیز بهبهود وضعیت معیشتی کشاورزان انجام می شود. 

وی اضافه کرد: هم اینک 120نیروی متخصص در این موسسه ها فعالیت دارند و با احتساب نیروهای کارشناس ارشد این رقم به 180می رسد که اعضای هیات علمی موسسه ها محسوب می شوند و کارهای تحقیقاتی انجام می دهند.

نادری گفت: با توجه به سیمای کشاورزی خوزستان و سهم این استان در این بخش ایجاد محیط های تحقیقاتی برای رفع مشکلات تولید ضروری است.

وی افزود: بسیاری از دستاوردهای بخش کشاورزی خوزستان در کشور بی نظیر بوده و برای نخستین بار است که انجام می شود.

نادری ادامه داد: می توانیم یافته های خود را در کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عراق ارایه کنیم.

وی گفت: نگرش موجود در جهان تقاضا محور بوده و با توجه به چالش های تولید ضرورت دارد تحقیقات را از حالت روزمره به برنامه محور تبدیل کرد.

نادری اظهار کرد: هیچ یک از محیط های تحقیقاتی کشاورزی خوزستان از منابع استانی بهره ای ندارند در حالی که محل فعالیت اینها در استان است و پرداختی دولت تنها به مثابه کمک بوده است.

به گفته وی این در حالی است که بخش عمده ای آزمایشگاه ها باید نوسازی و تجهیز شوند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
comment
0
1
comment به نظر میرسد که این کم لطفی از مسولین بومی مناطق نفت خیز در همین اهواز منشاء گرفته است؟؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار