اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
سید شریف حسینی:
این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه مجلس و دولت تعامل بسیار خوبی با هم دارند، تصریح کرد: دلیلی ندارد وقتی مجلس به این نتیجه برسد شخصی توانایی مدیریتی لازم برای بر عهده گرفتن مسئولیت یک وزارتخانه را ندارد، این موضوع را به اختلاف بین دولت و مجلس تعبیر کنیم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعامل و ارتباط مجلس و دولت با یک رای اعتماد یا عدم اعتماد خدشه دار نمی شود، گفت: ما در عقیده یکی هستیم اما سلایق مان مختلف است و این اختلاف سلیقه ها به اختلاف عقیده ها تبدیل نمی شود.

سیدشریف حسینی با یادآوری اینکه متاسفانه بعد از عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم،  اخباری مبنی بر عدم تعامل مجلس و دولت منتشر و تعابیری مانند ضعیف شدن ارتباطات بین دولت و مجلس استفاده کردند، گفت: در جریان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم،  مجلس و دولت روال قانونی کار را درپیش گرفتند بنابراین این گونه اظهارنظرها درست نیست.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون رئیس جمهور می تواند وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند و مجلس هم بعد از بررسی همه جوانب علمی، مدیریتی و مسایل حاشیه ای که وجود دارد رای اعتماد و یا عدم اعتماد خود را اعلام کند.

این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه مجلس و دولت تعامل بسیار خوبی با هم دارند، تصریح کرد: دلیلی ندارد وقتی مجلس به این نتیجه برسد شخصی توانایی مدیریتی لازم برای بر عهده گرفتن مسئولیت یک وزارتخانه را ندارد، این موضوع را به اختلاف بین دولت و مجلس تعبیر کنیم.

شریف حسینی ادامه داد:  نظر رئیس جمهور در حد یک نظر و  پیشنهاد مطرح می شود و نظر مجلس شاید مخالف نظر دولت و پیشنهاد مطرح شده باشد  بنابراین این نشان دهنده اختلاف بین دولت و مجلس نیست بلکه این به این معنی است که ما در عقیده یکی هستیم اما سلایقمان مختلف است.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: عقیده ما در کنار هم بودن، تعامل و ایجاد یک راهکار برای استفاده از نیروهای توانمند و دارای پتانسیل بالا برای مدیریت برخی از وزارتخانه ها است.

 اعلام نظر شفاف دولت و مجلس اساس تعامل بین طرفین است

وی افزود: اگر در سلیقه انتخاب افراد اختلاف نظری وجود داشته باشد، اسمش  نه عدم تعامل و نه لجبازی و تقابل  است بلکه اتفاقا اساس تعامل این است که ما نظرات خود را در فضایی شفاف اعلام کنیم بنابراین اینکه بعضی ها انتظار دارند هرآنچه که دولت گفت مجلس به آن عمل کند و بالعکس، اساسا اشتباه و خطاست.

حسینی با تاکید بر اینکه مجلس در کنار دولت و دولت در کنار مجلس، شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که نظام و مملکت ما و ایران اسلامی بتواند از افراد توانمند استفاده کند، تصریح کرد: دلیل عدم رای اعتماد مجلس به نیلی احمد آبادی،وزیر پیشنهادی علوم سابقه مدیریتی وی بود .

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت علوم یک وزارتخانه بزرگ و بسیار مهم است و اساتید مختلف و توانمند و دانشجویان روشنفکر در این مجموعه قرار دارند و  آینده مملکت در دستان آنهاست، حساسیت مجلس در این زمینه بیشتر از سایر وزارتخانه ها است.

تعامل و و ارتباط مجلس و دولت با یک رای اعتماد یا عدم اعتماد خدشه دار نمی شود

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه برداشتهای این چنینی مبنی بر ضعیف شدن تعامل دولت و مجلس هیچ جایگاهی ندارد، گفت:  تعامل و ارتباط مجلس و دولت با یک رای اعتماد یا عدم اعتماد خدشه دار نمی شود.

این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در ادامه با  بیان اینکه قانونمندی و قانونگرایی در سطح بالایی در شخص رئیس جمهور و مجموعه دولت را شاهد بوده ایم، ضمن  تقدیر از ریاست جمهوری تصریح کرد: رئیس جمهور پس از استیضاح فرجی دانا که در سفر استانی اردبیل بودند،  اعلام کرد مجلس بر حسب قانون به وظیفه خود عمل کرده و هیچ کار غیر قانونی وجود نداشته و با روی کاملا باز و گشاده این موضوع را پذیرفتند.


دولت اجرای قانون را اولویت اول خود می داند
وی افزود: همچنین بعد از رای عدم اعتماد مجلس به نیلی احمد آبادی وزیر پیشنهادی علوم، رئیس جمهور اعلام کرد "هرچند دوست داشتیم آقای نیلی رای بیاورد،  اما مجلس به وظیفه قانونی اش و در چارچوب قانون عمل می کند"  که این گونه برخوردها و ادبیات رئیس جمهور نشان دهنده قانونگرایی ایشان است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت اجرای قانون را اولویت اول خود می داند و این جای تقدیر دارد، یادآورشد:  با یک اعلام نظر که در چارچوب قانون است،  اختلاف سلیقه ها به اختلاف عقیده ها تبدیل نمی شود و پذیرش این اختلاف نظرها به راحتی ممکن است و امیدواریم این تعاملات به حداکثر برسد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
آذرخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
comment
0
0
comment آقاي نماينده تعامل يعني باوركردن 19ميليون راي آگاهانه وعاشقانه به رييس جمهور محبوب مان دكتر روحاني...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار