اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
معاون استاندار خوزستان :
معاون استاندار خوزستان خبر انعقاد تفاهم نامه وزارت نیرو برای انتقال آب کارون به اصفهان را تکذیب کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تکذیب خبر انعقاد تفاهم نامه بین نمایندگان استان اصفهان و وزارت نیرو برای انتقال آب از سرشاخه های کارون گفت:دولت به تعهدات و قول هایی که در خصوص طرح انتقال آب به مردم خوزستان داده عمل می کند.

'احمد سیاحی 'یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تفاهمنامه منعقد شده بین وزیر نیرو و نماینده های استان اصفهان تنها در راستای برنامه های آبرسانی در حوزه استان اصفهان است.

وی ادامه داد: مسوولان وزارت نیرو با توجه به اهداف تعیین شده در مبحث مدیریت منابع آب تشخیص داده اند بعد از دو سال خشک بودن رودخانه زاینده رود در مقطع اصفهان، مقداری از ذخیره آب پشت سد زاینده رود را دراین رودخانه جاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: یکی از بند های تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت نیرو و نماینده های استان اصفهان تسریع در تکمیل سد و تونل کوهرنگ سه است که مسوولان استان خوزستان در جریان اجرای تمامی فعالیت های این طرح هستند.

سیاحی افزود: در قالب این پروژه که از سال 77 شروع شده سالانه 120 میلیون متر مکعب آب به استان های فلات مرکزی منتقل می شود که به دلیل پیشرفت 12درصدی اعتباراتی در این خصوص اختصاص داده شده است.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد:همانگونه که مسوولان ارشد استان خوزستان در صدد اجرایی کردن پروژه های آبرسانی به استان هستند ،مسوولان سایر استان ها نیز به همین گونه عمل می کنند .

سیاحی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی امنیت ملی در هفته گذشته گفت: خوشبختانه با تلاش های مسوولان استان تمامی خواسته ها و برنامه های ما در خوزستان در بخش آبرسانی و اطلاح شبکه محقق شده است. 

وی بیان کرد: تسریع در اجرای طرح های فاضلاب ،ایجاد بند بهمنشیر برای جلوگیری از هجوم آب شور به رودخانه کارون ،تسریع در اجرای طرح های آب رسانی استان ،تسریع در اجرای خط انتقال آب شور پشت سد گتوند به خلیج فارس از جمله مصوبات شورای عالی امنیت ملی است که به زودی در قالب صورت جلسه ای به مسوولان استان ابلاغ می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص پرداخت خسارات به کشاورزان گفت: در این خصوص جلساتی برگزار شده و مسوولان نیز پیگیر پرداخت خسارت به کشاورزانی که در نتیجه کمبود آب دچار خسارت شده اند هستند. 

در روزهای گذشته تفاهمنامه ای بین وزیر نیرو و نماینده های اصفهان منعقد شد که از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار به منظور حفر چاه های اضطراری در مواقع خشکسالی در استان اصفهان ، احیای بودجه تکمیل شبکه آبرسانی رودشت جنوبی در منطقه بن رود در بودجه سال 94 ، برخورد قاطع با نصب پمپاژهای آب غیر مجاز ،تشکیل پلیس آب در محور زاینده رود به منظور جلوگیری از برداشت های غیرقانونی ،درخواست دائمی شدن آب زاینده رود ، پرداخت خسارت به کشاورزان زیان دیده ، اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی و اختصاص اعتبار ویژه در بودجه سال 94 بمنظور ساخت سد تونل سوم کوهرنگ اشاره کرد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
comment
0
1
comment مقداری از ذخیره آب پشت سد زاینده رود را دراین رودخانه جاری کردند!!!
... شاید الان که زمستان شده شوری آب ملموس نباشه ، بذار تابستان بشه بعد انتقال آب به زاینده رود ازمون در می یاد، اینجا ما خوزستانیها هستیم که آب شور و آلوده رو باید میل کنیم، و گه گاهی با قطعی آب در دمای 50 درجه دسته و پنجه نرم کنیم و ما باید جوره استانهای کویر نشین رو بکشیم که مبادا اونا دغدغه داشته باشند، توریست بیاد نبینه زاینده رود خشک شده ،چهره ی شهر زشت میشه . اشکال نداره ما آب آلوده و شور مینوشیم ، ما خیلی نجیبیم ...
مدیر پایگاه ...
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
comment
1
1
comment اصفهان که آب نداشت! چطوری سد رو باز کردند که رودخانه ی زاینده رود جاری بشه ؟
به نظره شما آبی که چند سال در اثر آب باران جمع آوری میشه ،میشود به این راحتی سد را باز کرد و زاینده رود در یک چشم بر هم زدن پر از آب بشه؟! پس آبی که از سد رها شده چطوری پر میشه!؟
نگید از آب باران که باورمون نمیشه چون آب بارون به زمان زیادی احتیاج داره که سد رو پر کنه حداقل چند سال.
سد های اصفهان قراره از رود کارون پر بشه پس لطف بفرماید به مردم احترام بگذارید و دروغ تحویل مردم ندید
comment
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
comment
0
0
comment بهتره مدیریت رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز به شهرداری واگذار گردد و به درخواست شهردار اهواز در این زمینه جامه عمل پوشانده شود؛سازمان اب و برق خوزستان که حتی از عهده لایروبی کارون هم برنیامده و سالهاست که فقط وعده میدهد !!
امید است که در صورت تفویض اختیار، شهرداری با همکاری مردم اهواز کارهایی مانند لایروبی،زیباسازی،ایجاد زیرساختهای گردشگری و حفاظت از محیط زیست کارون را با سرعت و کیفیت بهتری انجام دهد و مردم خوزستان از این نعمت بزرگ الهی بهره بیشتری داشته باشند.
comment
هشیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
comment
0
0
comment جناب اقای سیاحی؛تونل سوم کوهرنگ سالیانه 250تا300میلیون مترمکعب اب را از سرشاخه های کارون به زاینده رود منتقل میکند و نه 120میلیون مترمکعب را!!
تونلهای کوهرنگ1و2،چشمه لنگان و خدنگستان و در اینده ای نزدیک تونل سوم کوهرنگ برای انتقال اب کارون به زاینده رود؛
ولی متاسفانه برخی از مسئولان اصفهان به اینها بسنده نکرده اند و بدنبال اجرای طرحهای جدید انتقال اب از سرشاخه های کارون هستند!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
comment
0
0
comment تکذیب یا تایید فرقی نمی کند اصفهان یها کارخودشان را می کنند واب را خواهند برد ما هم با هم سر تکذیب وتایید سرگرم هستیم.
comment
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
comment
0
0
comment قربان شبکه خبر پانصد بار اعلام کرد که تفاهم نامه جریان دایمی آب زاینده رود با استفاده از بهره بردای تونل سه کوهرنگ بین وزیر نیرو وو نمایندگان اصفهان امضا شد حالا شما تکذیب میکنین؟د...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار