اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۷۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
طرح 880 هزار هکتاری در خوزستان به 250 هزار هکتار تبدیل شد
 نگارش نامه سرگشاده سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز،باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور که در آن از انتقال آب کارون به فلات مرکزی، عدم تحقق وعده های رییس جمهور در سفر سال گذشته هیات دولت و عدم آب شرب ناسالم در استان خطاب به رییس جمهور انتقاداتی را بیان کرده بود با واکنش اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور مواجه شد. 

 در این نامه  سیدشریف حسینی آمده بود: "ظاهراً مقرر است در دولت شما تدبیر زمینه ساز امید باشد! اصولاً از تدابیر خود در خوزستان بگویید؟ آیا طرح 550 هزار هکتاری که وعده دادید محقق شد؟ "سید شریف حسینی  به رئیس جمهور را اینگونه تمام می کند"مردم خوزستان مگر چه می خواهند؟ هوای سالمّ ،آب شرب سالم ، اشتغال ، رفع تبعیض و ....آقای رئیس جمهور، معاون اول، وزیر نیرو و شش وزیر اصفهانی دولت، شب بخیر!"

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی نوشته بود: آقای روحانی! آب اشاميدني ما آلوده است. این را با صدای بلند و به اعتبار صدها گزارش فنی و تخصصی مراجع بی طرف و مستقل می گویم. کدام مدیر خوزستانی و شهروند است که دستگاه تصفیه آب نداشته باشد؟ آیا این دستگاه ها، تصفیه شیمیایی هم می کنند و یا تنها کدورت و طعم و بوی آب آلوده اهواز را می کاهند. چگونه وجدان مدیران وزارت نیروی شما آسوده است وقتی که آب کارون را در پهنه زاینده رود جریان می اندازند، روزانه صدها خوزستانی به دلیل شرب آب آلوده راهی بیمارستان ها و مراکز درمانی می شوند. مردم خوزستان با بغض و آه می گویند؛ هوای ما نفتی است. بارانمان اسیدی است. آب شربمان شیمیایی است. نصیب ما از ده ها پروژه ملي ، بيكاري است. براستي چرا ؟!!

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور  اما نسبت به نگارش این نامه واکنش تندی نشان داد.  معاون اول روحانی در مراسم رونمایی و بازدید از دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی و در جمع مدیران و پژوهشگران این نهاد با اشاره به این نامه می گوید رسالت برخی نگران کردن مردم است.وی در این زمینه گفت: رییس جمهوری در سفر به خوزستان اعلام کرده بود که در 550 هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان شبکه های آبیاری ایجاد می شود و زیر کشت می رود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه در این راستا 1.5 میلیارد دلار مجوز خاص از محل صندوق توسعه ملی برای اختصاص به این موضوع گرفته شده است، اظهار داشت: طرح 550 هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان مربوط به سفر سال 75 رهبر معظم انقلاب است.

جهانگیری توضیح داد: در طول 5 سال تا سال 92 تنها حدود 75 هزار هکتار اصلاح و به مردم واگذار شده است اما طی 9 ماه اخیر حدود 600 میلیون دلار این مبلغ در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و 240 هزار هکتار اراضی آن قرارداد بسته شده است. وی خاطر نشان کرد که تمام ماشین آلات کشاورزی در دشت های خوزستان بسیج شده و در حال کار کردن است. اکنون هر ماه حدود 9 هزار هکتار اراضی شبکه آبیاری ایجاد، زهکشی و تحویل مردم می شود.

 جهانگیری ادامه داد: متاسفانه در همین روزها به عنوان نامه سرگشاده به رییس جمهور نوشته اند که شما قولی دادید که حتی یک گام نیز برداشته نشده است که این موضوع تبدیل به سوژه خبری برخی از رسانه ها شده است. یک دروغ اینگونه جعل و به مردم گفته می شود که کاری نشده است. معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: من مانده ام یک عده چه رسالتی برای خودشان قایلند که سعی می کنند با جعل یکسری اخبار مردم را نسبت به کارهایی که انجام می شود نگران کنند. وی ادامه داد: اگر کاری انجام نشود و به مسوولان هشدار دهند که فعال شوند پذیرفتنی است اما اینگونه رفتارها پذیرفتنی نیست. 

نماینده مردم اهواز اما  که به دروغ گویی و جعل اخبار از طرف معاون اول رئیس جمهور متهم شده است  در گفت و گو با خبرنگار رهیاب  در  پاسخ به واکنش معاون اول رئیس جمهور به نامه سرگشاده او به رئیس جمهور اظهار کرد: اقای جهانگیری اگر نامه ای می خواند درست بخواند دغدغه مردم دروغگویی نیست تعریف دروغ گویی روشن است و معلوم است چه کسی دروغ می گوید.
وی ادامه داد:معاون اول رئیس جمهوردر مورد هر موضوعی که دوست دارند می توانند اظهار نظرکنند من نامه ای کاملا شفاف نوشته ام چه کسی گفته این طرح اصلا انجام نشده است؟

 سید شریف حسینی تصریح کرد:همه مردم خوزستان این طرح را به اسم طرح 880 هزار هکتاری می شناسند دولت آن را به 550 هزار هکتار تقلیل داد اما دیروز من با وزیر جهاد صحبت می کردم او میگفت من با دعوا و التماس توانستم 300 هزار هکتار مجوز آب بگیرم.

وی ادامه داد: با این اوصاف یعنی 500 هزار هکتار از این طرح پرید 50 هزار هکتار هم متعلق به ایلام است یعنی طرح 880 هزار هکتاری در خوزستان به 250 هزار هکتار تبدیل شد این کار بی معنی است دولت نیاید یک چیز بگوید ولی یک کار دیگری انجام دهد.

نماینده مردم اهواز  تاکید  کرد:ما بر اساس مستندات صحبت می کنیم درست است که در حال انجام کار هستند ولی زمانی این طرح نتیجه می دهد که حداقل همان 550 هزار هکتار مصوب دولت، عملیاتی شود.وی ادامه داد:چگونه است که وزارت نیرو به جهاد کشاورزی می گوید آب ندارم و فقط مجوز 300 هزارهکتار می دهد اما می خواهد آب را به جاهای دیگر منتقل کند؟

نماینده اهواز گفت:اگر آب برای طرح مقام معظم رهبری که یکی از مهم ترین طرح های کشور است می گویند آب نیست  خب برای جاهای دیگر هم نباید آب باشد.وی افزود:از یک طرف به ما که آب به صورت خدادادی در زمین هایمان جاری است مجوز استفاده از آب نمی دهند از طرفی نشست های انتقال آب برگزار می کنند و تفاهم نامه امضا می کنند این ها تناقض نیست؟
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۸
comment
comment
مهرافرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
comment
2
13
comment بگو آقای جهانگیری نیازی به قسم حضرت عباسی نیست .دم خروس بدجوری بیرونه.این مشکلات درخوزستان به وضوح دیده میشه.
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
comment
3
10
comment آقای جهانگیری به نماینده خوزستان توهین کرده ،این یعنی به مردم خوزستان توهین شده ، آقای جهانگیری شما خوزستان زندگی کردی؟
ایشان (سید شریف) هر چی در نامه قید کردن حقیقت را بازگو کردن از آن گذشته خیلی از مشکلات دیگر را هم بازگو نکردن ، ما مردم خوزستان دیگر میدانیم همه ی وعده ها ...است فقط وعده هایی که به اصفهان ... میشه عملی خواهد شد
یک نمونه :ما زودتر از شیراز و اصفهان اقدام به ساخت مترو کردیم اما در استانمان این کار نمایشی اجرا شدولی در استانهای دیگر که دیرتر از ما جنبیدن، فورا به بودجه رسیدن و بدون هیچ دغدغه ایی به رفاه شهروندان این استانها رسیدگی شد اما ما خوزستانیها چندین سال این نمایش یا بهتر بگوییم تئاتر را در خیابانهای کنده شده شهر اجرا کردن و ما به نظاره نشسته ایم، یادمه زمانی که به دانشگاه میرفتم دوستان به شوخی میگفتن وقتی عصا به دست شدیم شاید مترو را در اهواز مشاهده کنیم
comment
salar395
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
comment
5
11
comment با سلام
لطفا نظر بنده را منعکس کرده و بی صبرانه نیز منتظر جواب هستم:
1- آیا ضرب المثل حرف حق و زبان ناحق را شنیده اید؟
ظاهرا اینجا مصداق دارد
آیا شریف حسینی در دوره قبل هم با نزدیک شدن به انتخابات یادشان آمد خوزستان محروم است و نطق جنجالی هم بیان نمود
2- آیا حق مردم خوزستان فقط همین چند مورد است؟
آیا حقشان داشتن نماینده سالم و تحصیل (درست) کرده و با سواد نیست؟
آیا حقشان نبود وقتی اختلاس سه هزار میلیاردی در آن دیار اتفاق می افتاد صدای نماینده هایشان در بیاید؟
آیا این حقشان است که شورای شهرشان مضحکه و ملعبه گردد؟
آیا شریف حسینی برادر عزیز
خودتان را اذیت نکنید
تا انتخابات یک سال باقی مانده
شب و روزتان خوش
خوب بخوابید
comment
با سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
comment
1
8
comment دوست عزیز؛ از قدیم گفته اند:
((نبین کی میگه، ببین چی میگه))!
این حرفها با هر قصد و نیتی که عنوان شده باشد تلنگری به مسئولان کشور برای حل معضلات مردم خوزستان است و علی رغم تفاوت سلایق سیاسی نباید درباره مسائلی که منافع عمومی مردم خوزستان را در برمیگیرند دچار اختلاف و خودزنی شویم و به قول معروف اب به اسیاب دیگران بریزیم.
رمز موفقیت و پیشرفت هر جامعه ای اتحاد و هم افزایی و ارجعیت منافع جمعی بر منافع فردی است که امیدوارم همه به این اصل تغییر ناپذیر پایبند و متعهد بمانیم.
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
comment
0
6
comment مردم خوزستان انقدر وعده های بی سرانجام دیده و شنیده اند که حق دارند نگران باشند؛ راستی ایا وعده های اقای روحانی به مردم خوزستان محقق شد یا باز هم خوزستان و وعده های بی سرانجام...
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
comment
2
4
comment با سلام در دولت گذشته گفته می شد نمایندگان اهواز و شاید استان اظهار نمودند اگر آب انتقال یابد استعفا می کنیم. وقتی دوره آنها تمام شد معلوم می شود که جقدر به فکر مردم یا خودشان بودنند.
چرا در دوران قبل زبان آنها بسته بود. مردم این زبان بسته هارا انشالله فراموش نخواهند کرد.چرا هنگام رای گیری این عزیزان به فکر مردم بیشتر می افتند ؟ انتخابات نزدیک است. و اینها نیاز مند به رای مردم بهتر است آقایان اول با هم متحد باشند تا این استان آباد شود. سعی کنید از نمایندگان استان های دیگر از جمله اصفهان، خراسان ، کرمان ، فارس و آذربایجان یاد بگیرید.لازم نیست دیگر ان را مقصر بدانید عزیزان، خود شما هم مقصر هستید.

در پناه حق
comment
كي شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
comment
2
7
comment آقاي جهانگيري معاون اول ريس جمهور سلام من يه روستايي هستم مي خواستم بدانم كداميك از مشكلات مطرح شده درنامه سيدشريف حسيني نماينده مردم اهواز دروغه؟آيا گفتن حقيقت دروغ محسوب ميشه؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
comment
0
6
comment اقای جهانگیری خوزستان با توجه به نفت و صنایع واقعا پیشرفتی نداشته است الودگی زیست محیطی و اب و هوای نامناسب ..... با امکانات شهری و تطابق ندارد شما معاون اول رئیس جمهور هستید فقط وضعیت اب اشامیدنی اهواز را بررسی کنید فاجعه است بدرود تا انتخابات بعدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار