اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
مقتدایی هویت خوزستان است
مهران یاوری نماینده عده ای از عشایر خوزستان خوزستان

 پس از هشت سال دوران سخت در دولتی که گذشت و تبعات مخربش هنوز بر جان وی باقی است اکنون پس از به روی کار آمدن دولت امید و انتصاب استانداری کارکشته، شجاع، دلسوز و مهربان که سابقه ای طولانی در خدمت به این نظام و این مرز و بوم در کارنامه اش موجود است پای به عرصه ی جدیدی از زندگی نهاد.

 با همه مشکلاتش، ویرانی هایی که از هشت سال دفاع مقدس و سپس از مدیران نالایق چون زخمی کاری بر جانش ماند. دولت تدبیر و امید اکنون در تلاش است که بتواند اول جلوی این زخم ناسوره را بگیرد تا شاید دوا حاصل آید، اما اکنون کسانی که سال ها در دولت قبلی خود از تایید کنندگان ویرانی ها و مصایب بودند به جان دولت تدبیر و امید افتاده اند و قبل از هر چیزی می خواهند نماینده ی پرقدرت و صادق این دولت را از میدان بدر کنند. روی سخن ام با بسیاری از کسانی است که در فرو به قعر شدن دارایی های خوزستان نقشی اساسی داشتند و اکنون در برابر نگاه عمرانی و بازسازی تخریب های این هشت ساله مقاومت می کنند.

 آیا سزاست که خوزستان ما در این بحبوحه و هیجان عمرانی دولت تدبیر و امید از قافله دولت عقب بیفتد و در راه ارتجاع بازمانده از هشت سال تخریب گذشته غوطه ور شوند؟ همیشه یکی از عوامل عقب افتادگی خوزستان همین نوع بینش مدیران و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بود که در لحظه های مقتضی که باید در راه آبادانی بکوشند به کژراهه رفتند و از مقصد بسی دور افتادند. همین انتخاب های نادرست و دخالت و فشار برای انتصابات بود که باعث شد کسانی به مدیریت برسند که نه تنها دلسوز خوزستان نبودند بلکه در راه دوری از خوزستان سیر می کردند.  

 اکنون برای آنان سخت است که مورد انتقاد و نقد منتقدین قرار گیرند چرا که در طول دوران بسیاری همین طرح هایی که اجرا شد مورد امضاء و تایید آنان قرار گرفت و اکنون خود منتقد آن هستند. اینکه امروز اعتراض می کنید به آنچه در گذشته خود تایید کردید و این خود نشان از آزادی اراده ای است که در دولت تدبیر و امید به آن رسیده اید پس کوشش کنید جزو بازدارندگان این قطار دموکراسی نباشید. خوزستان زرخیز برای همه نعمت بود و برای مردمش نقمت، برای همه محلی برای درآمد بود و برای مردمش زحمت بی شماری برای زندگی اندک.

هنوزخسارات ناشی از اختلاس های میلیاردی دولت قبل در خوزستان برطرف نشده است و این در حالی است که بسیاری از مدیران سابق در این جریان نقش ها داشتند. سه هزار میلیاردی که می توانست معضلات و مشکلات بیکاری بسیاری از جوانان را بر طرف نماید اما حیف که در دستان سودجویان از خوان نعمت خوزستان به یغما رفت.

ریاست محترم جمهوری دکتر روحانی، طرح خودروهای اروند که توسط استاندار دوراندیش خوزستان داده شد باعث شادی و خرسندی مردم خوزستان بود، حیف است که که این خوشحالی و خرسندی را از مردم دریغ کنید. استاندار خوزستان دکتر مقتدایی با توجه به آنچه در توانایی اش بود سعی بر این کرد که مردم را از دولت و نظام راضی نگه دارد، مردمی که دیریست طعم مهربانی و خوبی از آنان دریغ شده بود. اتحاد و حسن نیت اقوام خوزستانی نسبت به هم هویدا است چنانکه در انتخاب شهردار فعلی اهواز که در شورای شهر و به رای اکثریت اتفاق افتاد.

 تا آنجا که جناب آفای یونسی مشاور ریاست حمهوری گفت از این اتحاد و همبستگی اقوام در خوزستان باید تقدیر کرد. و الحق شهردار منتخب اهواز سید خلف موسوی تاکنون نیرویی خوب و مردمی و خدا ترس و سالم می باشد اگر دست های پشت پرده ایشان را در معرض خطر و فشار قرار ندهند دست هایی که به دنبال اهداف سیاسی و طمع و حرص و آز درونی شان است. وضعیت نابسامان آب شرب و برق و نیز وضعیت جاده ها و بسیاری معضلات و چالش های عمیق از جمله بیکاری و مسکن در خوزستان نفس مستضعفین را بند آورده و گلوی مردم را هردم می فشارد. دخالت های مافیایی مدیران و مسئولین در ادارات و بخصوص در شهرداری و نیز انتصابات ناموفق و غیر اصولی که منبعث از دست های پشت پرده می باشد باعث ایجاد خرابی هایی در آینده و کج رفتن این بنا می شود.

بسیاری از کسانی که در جریان انتخابات دولت تدبیر و امید در ستاد روحانی بودند اکنون که به منافع در نظر گرفته خود نرسیدند و استاندار دست رد بر حرص و آز آنان زده است با توسل به ارتباط های مخوف خود در جایگاه های شناخته شده و منتسب به مسئولین نظام دست به سخنرانی علیه فرماندار و استاندار زده و چوب لای چرخ نماینده عالی دولت تدبیر و امید می نهند. 

به عنوان یک شهروند، به عنوان یک برادر کوچک از دولت تدبیر و امید خواستارم که تسلیم مافیای قدرت نشوند. امروز که جریان انتخابات مجلس نزدیک است زمزمه جدایی استاندار شادی این دست های پوشیده است که جز برای نفع خود و زیان استان بیرون نمی آیند.

از ریاست محترم جمهوری استدعا دارم استاندار کوشا و شجاع خوزستان را یاری کنند تا بتواند ریشه مفسده ی قدرت را در خوزستان بخشکاند. استانداری که در خوزستان رای مردم را داراست و مورد تفقد مردم خوزستان است. مقتدایی می تواند نماینده ای خوب و دلسوز برای دولت تدبیر و امید باشد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment چرا نظات مخالفان خود را درج نمی کنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
comment
0
0
comment استاندار در انتخاب .... اشتباه کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار