اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان
دکتر علی خدادادی از وقوع سیل و آبگرفتگی شدید در شهرستان ایذه خبر داد و گفت: بارش شدید باران در مناطق شهری، روستایی و عشایری ایذه منجر به آسیب دیدگی 320 خانوار گردید که در مجموع 680 نفر از کمک های امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند و امدادرسانی در این مناطق هنوز ادامه دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بر اثر بارندگی چند روز گذشته در خوزستان 1750 نفر از مردم خوزستان در شهرستانهای بهبهان، آغاجاری و امیدیه، باغملک، ایذه، شوشتر و گتوند که گرفتار سیلاب شده بودند، از خدمات نیروهای امدادی هلال احمر بهره مند شدند.

دکتر علی خدادادی از وقوع سیل و آبگرفتگی شدید در شهرستان ایذه خبر داد و گفت: بارش شدید باران در مناطق شهری، روستایی و عشایری ایذه منجر به آسیب دیدگی 320 خانوار گردید که در مجموع 680 نفر  از کمک های امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند و امدادرسانی در این مناطق هنوز ادامه دارد.

وی افزود: سیل در مناطق عشایر سردشت زیدون، دره بازار، تشان، منازل روستایی سرجوشر، منطقه کار و دانش و بافت قدیم در شهرستان بهبهان به 26 خانوار آسیب رسانده که نیروهای امداد  و نجات با استفاده از تجهیزات و توان امدادی به نجات افراد گرفتار در این مناطق اقدام کرده اند. همچنین در کیلومتر 5 جاده بهبهان ـ گچساران در نزدیکی روستای خائیل نجاتگران جمعیت هلال احمر یک دستگاه خودرو و سرنشین گرفتار آن را از چنگ سیلاب مواج نجات دادند که حال عمومی این راننده خوب گزارش شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: بارندگی‌های چند روز گذشته در مناطق پاچه کوه معلی آباد، کوی طالقانی و علی آباد از توابع امیدیه نیز  موجب ایجاد سیل و آب گرفتگی معابر و منازل و بروز خسارت کلی  به 19 خانوار شده است که امدادگران به بیش از 95 نفر در این مناطق امدادرسانی کرده اند.

خدادادی با اشاره به ایجاد سیل و آب گرفتگی در آغاجاری گفت: سیلاب در مناطق هادی خانی، سرجویکی و بخش مرکزی شهر باعث ایجاد خسارت به 10خانوار شد که امدادگران جمعیت هلال احمر پس از ارزیابی به عملیات امدادرسانی اقدام نموده و 40 نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر از خدمات امداد جمعیت بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در شهرستان باغملک نیز 78 خانوار در محاصره آب ناشی از سیل گرفتار شده بودندکه با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند. همچنین در مناطق داخزینه و کوی شهید مدرس شهرستان شوشتر 5 خانوار از خدمات امدادی هلال احمر استفاده کردند.

مدیر عامل هلال احمر استان با بیان اینکه برای کمک به مناطق سیل زده 32 گروه امداد رسان، 19 دستگاه لجن کش و پمپ آب، 40 دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین اعزام شدند، افزود: در مجموع  740 تخته پتو، 249 تخته موکت به متراژ 1494 متر، 83 دستگاه چراغ والور، 22 دستگاه چادر، 545 کیلو نایلون پوششی به همراه مقادیر مورد نیاز از اقلام بهداشتی و غذایی مانند انواع کنسروجات، برنج قند، شکر، روغن و چای، ست ظروف، صابون و فانوس به همراه ملزومات امدادی دیگر در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

خدادادی  تصریح کرد: در عملیات های امدادی جمعیت هلال احمر، تعداد 70 باب منزل مسکونی توسط عوامل امدادی از آب تخلیه شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار