اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
سامان فرجی بیرگانی

نماینده مجلس بالطبع می بایست نخبه ترین و برگزیده ترین فرد هرجامعه باشد که مردم آن جامعه به نمایندگی از خود برمی گزینند، خطای یک فرد عادی محدود به خودش و خطای یک نماینده مجلس بر همه موکلین او اثر می گذارد.مقایسه وضعیت عملکرد نمایندگان شمال و جنوب خوزستان نشان می دهد، که نمایندگان شهرهای شمالی بخصوص شهرهای شوشتر، رامهرمز، مسجدسلیمان و ایذه نتوانستند از فرصتها و امکاناتی که بصورت طبیعی دراختیارشان بوده به خوبی بهره ببرند و نمایندگان شهرهای جنوبی با احساس مسئولیت و دلسوزی بیشتری که نسبت به موکلین خود دارند توانستند جای خالی آنها را پرکرده و بهره وری لازم را از زمان ببرند .

طرح ۵۵۰هزارهکتاری کشاورزی که از فرمانهای مقام معظم رهبری در استان خوزستان و بهترین فرصت جهش اقتصادی و اجتماعی محسوب می شد با درایت نمایندگان شهرهای جنوبی خوزستان تنها به شهرهای اهواز، آبادان، ماهشهر، شادگان وسوسنگرد اختصاص یافت، این درحالیست که وعده های احداث شبکه آبرسانی دشتهای تشنه لالی، اندیکا و ایذه که بخشی از طرح احداث این سدها و یکی از دلایل مهم سدسازی در خوزستان بود به انجام نرسید و با کمال تعجب مخازن عظیم آب در سدهای گتوندعلیا، مسجدسلیمان، شهیدعباسپور، کارون۳، کارون۴ و سدجره بلا استفاده باقی مانده اند.

در این میان چه کسی جز نمایندگان این شهرها مسئولیت دارد؟
طرح آبیاری ۱۵ هزار هکتاری دشت ایذه و همچنین طرح ۵ هزار هکتاری دشت لالی که مطالعات آن به انجام رسیده است، طرح های آبیاری دشت اندیکا، دشت گتوند، دشت لالی چرا نمی بایست بخشی از تخصیص بودجه این طرح۵۵۰هزارهکتاری باشند؟ اگر مقایسه ای داشته باشیم بر اینکه بخش اعظم بیابانهای محل اجرای طرح فعلی ۵۵۰هزار هکتاری درحد فاصل اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان و ماهشهر که تماما شوره زار و نیازمند صدها میلیارد هزینه جهت شیرین سازی و تهیه مخزن است و تاکنون هیچگونه فعالیت کشاورزی در آنها نشده است، با وضعیت طبیعی خاک مناسب و مستعد دشتهای مذکور شمال و مرکز خوزستان و نزدیکی آنها به مخازن سدهای یاد شده متوجه فرصت سوزی و اجحاف بزرگی که در حق مردم شهرهای شمال خوزستان شده است می شویم.

حال آنکه مردم این شهرها به دلیل پروژه های نامتوازه وزارت نیرو باپدیده بیکاری و آوارگی براثر احداث سدهای مذکور شده اند و هزاران خانوار از آنها براثر از دست دادن زمینهای کشاورزی ومراتع دامها دچار فقر شدید اقتصادی شده اند.

متاسفانه مسئولان جهاد کشاورزی خوزستان نیز بدون توجه به وضعیت معیشتی این مردم در خاموشی کامل رسانه ای و بدون هیچگونه اطلاع رسانی در حال واگذاری اراضی طرح ۵۵۰هزارهکتاری به بهره وران می باشند، طبق اظهارات آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به خوزستان تاکنون۳۰۰هزار هکتار از اراضی مذکور به بهره وران واگذار شده است بگذریم از آنکه براساس شنیده ها تعداد زیادی از بهره وران مذکوراز نیازمندان بخش کشاورزی و اشتغال نبوده اند.

پیشنهاد آن است که تا فرصت باقی است وبودجه طرح ۵۵۰هزارهکتاری از طریق صندوق ملی توسعه تامین شده است، سهم مناطق شمالی از وعده های قدیمی وزارت نیرو تحقق یابد و چاره ای برای احیای کشاورزی دشتهای لالی، اندیکا، گتوند و ایذه اندیشیده شود.
نمایندگان شهرهای رامهرمز، شوشتر، مسجدسلیمان و ایذه مسئولیت دارند با اقدام جبرانی عاجل در این خصوص به وظیفه شرعی و قانونی خود اقدام نمایند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
comment
0
0
comment .... خوب برگرد به شهرت و به اونا خدمت کن تو که...
تو رو خدا شوشان بذار کامنتو...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار