اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
یوسف موندنی زاده الهی

یادش بخیر انگار همین چند روز پیش بود که با دو پای کودکانه زیر باران این رحمت واسعه خداوند متعال می دویدیم و این شعر ماندگار را زمزمه می کردیم، خداوند رحمان در سوره ی مبارکه قدر وقتی از چگونگی نزول قرآن سخن می گویند با لفظ انزلناه یعنی فرستادن از بالا به ادنا می فرماید در مورد باران نیز که از نعمت های خاص آن بزرگ حکیم و قدیم و متعال هست با همین لفظ انزل من السماء... تاکید می کند، شاید این اشاره دارد به آنکه نزول قرآن و نزول باران هر دو از رحمت های بی بدیل حضرت حق هستند .

الغرض:خدا را شاکریم که بعد از مدتها باران این رحمت زندگی بخش را به ایران اسلامی و خوزستان این دیار تفتدیده ی عاشق اهل البیت (علیه السلام) عنایت بخشیده و همه ی ما را غرق در شادی و شور شعف کرد. اما همیشه در زمستان ها و فصل باران دغدغه ما در اهواز سریال تکراری پس از باران؟! بوده که متاسفانه پس از ریزش اولین قطرات باران، اندکی بعد خیابانها و مجاری فاضلاب و بستیک های آبفا، مملو از سیلاب شده بنحوی که این آبهای سطحی مصیبتی برای شهروندان عزیز ببار می آورد که نگو و نپرس، و این نعمت را برای ما نقمت می کند، علی الخصوص در برخی مناطق مرکزی و بافت فرسوده و یا حواشی کلانشهر اهواز که دارای سیستم مدرن دفع آبهای سطحی و فاضلاب نیستند.

و این داستان سالهای دور و دراز اهواز است. به رغم این مقدمه کوتاه که مسبوق به سابقه هست، الحمدالله ظاهراً امسال توانستیم تا حد زیاد و موثری جلو این چالش را گرفته و این مهم باتلاش ها و تدبیر مدیران ارشد استانداری خصوصاً معاونت محترم عمرانی و زحمات طاقت فرسای کارکنان و مدیران شریف و محترم شهرداری کلانشهر اهواز حاصل آمد، که قطعاً جای تشکر و قدردانی دارد.

البته شاید دوستانی بگویند این کار وظیفه آنها بوده و نباید از کسانی که انجام تکلیف و وظیفه نموده اند اجر و مزد قائل شد، ولی باور بفرمائید مدیران سابق هم مجانی کار نمی کردند و یادمان نرود چندبار از تریبون نماز جمعه علمای عظام در این باره سالهای قبل تذکر جدی میدادند!!

آنچه حائز اهمیت است بحث تدبیر و برنامه ریزی صحیح و بموقع  برای انجام امور مردم است. گاهاً پروژه ایی را اگر بموقع بوقتش انجام دهیم، ار اتلاف  منابع بسیار فراوان بعدی جلوگیری کرده ایم و این عمل جز با برنامه ریزی و جسارت و کار بی وقفه حاصل نمی آید.

البته قصد ما این است که بگوییم تمام معضلات آبهای سطحی حل و فصل شده بلکه چنانچه بخواهیم بی غرض نظر بدهیم بعنوان یک شهروند حداقل در مسیرهایی که بنده تردد کرده ام و یا از سایر دوستان پرس و جو کردم انصافاً مشکل حادی را شاهد نبوده ایم، و اینگونه عمل کردن یعنی خدمت صادقانه و مدیریت جهادی که مورد تاکید حضرت آقا مقام معظم رهبری (مدظله) می باشد، که یک مدیر و یا یک مسئول قبل مشکل بفکر چاره باشد نه اینکه بنشیند تا مشکل حادث شد بعد تازه شروع به چه کنم،چه کنم،کند.

نکته مهم دیگر آنکه ساختار برخی خیابانها از حیث فنی،و قدمت مجاری و لوله ی فاضلاب بطوری است که هنوز تعویض و تصحیح نشد و ظرفیت انتقال بموقع حجم کلان آب را رد زمان اندک ندارد.
و باید برای چنین معضلی که مربوط به زیر ساختهای شهری است و یا در خصوص فاضلاب حاشیه کلانشهر اهواز با همیت دولت و استانداری محترم و تدابیر ویژه ای اندیشیده شود، که باید از تلاشهای کارکنان زحمت کش شهرداری در این خصوص و سایر تلاشهای سازنده ای که در این مدت کوتاه عمر شورای اسلامی و شخص شهردار محترم داشته اند با همه کاستی ها و ناهماهنگی ها قدرانی و تشکر کرد.

و متعاقب آن از زحمات کارکنان شریف آبفای خوزستان و اهواز نیز نباید غافل شد که این موضوع تلاش و هماهنگی مشترک نیروهای شهرداری خصوصاً و بعضاً عزیزان آب و فاضلاب بوده است که در طول ماههای گرم تابستان و اوائل پاییز سطح معابر و خیابانها مجاری آب ها و بستیک های فاضلاب را بهینه سازی کرده اند.

در حدیث از قول معصوم (علیهم السلام) آمده است که مومن باید آینه مومن باشد، پس کوشش کنیم همچون آینه خوبی ها و بعضاً بدیها را در رو، و صادقانه و شفاف بیان کنیم.
بیایید با هم دعا کنیم خداوند سبحان این رحمت بی مثالش را هر چه فراوان تر بر پهناور ایران اسلامی عزیز نازل فرماید و شکرگزار نعمات آن حق و یگانه باشیم تا نعمت بر ما افزون کند و بار دیگر، این بار برای فرزندانمان بخوانیم:

باز باران با ترانه.... با گوهرهای فراوان.... می خورد بر بام خانه...
یادش بخیر
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
منصور بیحقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
comment
1
0
comment غفلت حتی در نگاه نیز موجب پدیدار شدن مشکل می شود.
پاینده باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار