اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
رییس شورای حل اختلاف خوزستان گفت: زندانی محکوم به اعدام پس از 14 سال تحمل حبس از قصاص رهایی یافت.
 
عبدالعباس زبیدی نیا در گفت و گو با میزان افزود: با تلاش حجت الاسلام عماره رییس شعبه 29 محکومین به قصاص و اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر شهرستان اهواز زندانی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل 14 سال حبس از قصاص نفس رهایی یافت.
 
وی ادامه داد: فردی به نام اسماعیل.ل توسط نعیم .خ در روستای جسانیه کوچک از توابع شهرستان اهواز به قتل می‌رسد و بین دو طایفه لویمی و خفاجی به مدت 14 سال اختلاف می‌افتد.
 
این مسئول قضایی همچنین اظهارکرد : خوشبختانه پس از گذشت 14 سال با تلاش شبانه‌روزی و وساطت رئیس شعبه 29 ویژه و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر شهرستان اهواز معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان ،اولیای دم گذشت کرده و رضایت خود را اعلام کردند.
 
زبیدی نیا تصریح کرد: همکاری اعضای شورای حل اختلاف، همراهی و همگامی معتمدان و ریش‌سفیدان در زمینه‌ی برقراری صلح و آشتی بین طوایف درگیر بسیار مطلوب بوده است.
 
وی خواستار همکاری معتمدان، ریش‌سفیدان و بزرگان عشایر در امر صلح سازش با شورای حل اختلاف شد و اظهار داشت: از همه معتمدان، ریش‌سفیدان و بزرگان عشایر در چنین مواردی بیش از پیش همکاری خود را با شورای حل اختلاف و دستگاه قضایی ادامه دهند تا شاهد کاهش جرایم ،اختلافات و ایجاد صلح و سازش در جامعه باشیم.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان نقش ریش‌سفیدان و معتمدان محلی را در صلح و آشتی طرفین دعوا تاثیرگذار دانست .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار