اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
رئیس شورای شهرستان آبادان خبر داد
رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان از اصرار و مداخله برخی سیاسیون در بحث استیضاح شهردار آبادان خبر داد.
سید فیاض موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به برقراری تماس‌هایی از سوی برخی سیاسیون و حتی نمایندگان مجلس برای استیضاح شهردار آبادان اظهار کرد: تعدادی از این افراد تماس گرفتند و بر موضوع استیضاح شهردار آبادان اصرار و پافشاری داشتند و می‌گفتند که این کار باید حتما انجام و به پایان برسد.

وی افزود: در زمان حاضر این مداخلات همه چیز را تحت شعاع قرار داده و این مسئله برخی از اعضا را در حوزه تصمیم‌گیری با مشکل مواجه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان، خطاب به همکاران خود در شورای اسلامی شهر عنوان کرد: نباید اجازه دهیم تا جناح‌های سیاسی وارد گود شوند، متاسفانه در برخی از نشست‌های شورای برخی از افراد منتصب به سیاسیون و نمایندگان مجلس حضور پیدا می‌کنند و نظر می‌دهند (همه را نمی‌گویم).

موسوی تصریح کرد: متاسفانه جریان‌های سیاسی بد جور در امور شورا و شهرداری دخالت می‌کنند، بارها گفته‌ایم که در بحث عمران شهری و فعالیت‌های شیرازی شهردار آبادان آماده مناظره هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر فعالیت‌های شهرداری در حوزه عمرانی و خدماتی جزو حقوق و وظایف شوراها است گفت: شوراها حق دارند تا از شهردار سوال و یا وی را استیضاح کنند اما این کارها یک روال قانونی دارد که باید به طور درست و در قالب چارچوب قانونی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان در خصوص روال طرح پرسش از شهردار و استیضاح وی گفت: برای استیضاح شهردار باید یک سوم اعضا سوالات خود را به طور مکتوب و امضا شده به شهردار ارائه دهند و او نیز باید با حضور در شورا پاسخ سوالات را برای اعضا شرح دهد.

موسوی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص قانع شدن و یا قانع نشدن اعضا به پاسخ‌های شهردار پس از خروج وی از جلسه صورت می‌گیرد، افزود: چنانچه یک سوم اعضا از پاسخ‌های ارائه شده قانع نشدند باید در زیر سوالات بنویسند که قانع نشده‌اند و آن را مجددا به شهردار ابلاغ کنند.

وی اضافه کرد: طبق قانون نیز شهردار موظف است ظرف مدت 10 روز پاسخ‌های جامع‌تر و کامل‌تری را به سوالات اعضا بدهد که متاسفانه در طرح سوال اخیری که از سوی برخی از اعضا از شهردار آبادان صورت گرفت، موضوع قانع نشدن یک سوم اعضا هنوز به شهردار ابلاغ نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبادان تصریح کرد: مایه تاسف است که برخی از اعضا پیش از ابلاغ موضوع به شهردار و تلاش وی برای پاسخگویی به سوالات در مهلت تعیین شده قانونی 10 روزه، درصدد جمع‌آوری امضا اعضای آن هم در سربرگ‌های شورا و در جلسات شبانه و خصوصی برای استیضاح شهردار هستند.

موسوی عنوان کرد: از همکاران خود می‌خواهم تا قانون را رعایت کنند و  اجازه دهند تا مسائل روال قانونی خود را طی کند، جمع‌آوری امضا و تهیه صورت جلسه پیش از طی روال قانونی به هیچ‌وجه صحیح نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: به عنوان منتخبین مردم موظف به رعایت قانون در چارچوب تعیین شده، هستیم.

وی با بیان اینکه بر تشکیل جلسات علنی شورا تاکید داریم افزود: این شکل از استیضاح شهردار را غیرقانونی می‌دانم و تائید نمی‌کنم.

موسوی اظهار کرد: متاسفانه چنین حرکت‌هایی فضای خدمات‌رسانی و عمران شهری را با کندی مواجه می‌کند و این مردم هستند که ضرر می‌کنند، به همکاران در شهرداری گفته‌ام که چنین مسائلی سبب کندی قطار خدمتی نشود چرا که دودش به چشم مردم می‌رود و ضررش دامن‌گیر مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: از رئیس شورای اسلامی شهر می‌خواهم تا در صورت قانع نشدن اعضا، مراتب را به شکل ابلاغ به شهردار و دادن مهلت قانونی برای پاسخگویی وی دنبال کند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: اصرار بی‌مورد در برخی امور تحت عنوان نظارت نباید سبب کندی روند اجرای فعالیت‌های شهرداری شود، طرح سوال، دریافت پاسخ و حتی استیضاح یک حد قانونی و زمانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود این سختگیری‌ها به دلیل احتمال نامزدی شهردار آبادان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، گفت: نه تنها شهردار آبادان بلکه هر کسی که توانمندی دارد می‌تواند کاندید شود، این حق قانونی همگان است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment من به عنوان آبادانی ساکن اهواز باید بگم وقتی به آبادان میرم شهر مثل شهره مرده ها میمونه ،در شهر هیچ نظافتی نیست اصلا کسی معابر و خیابانها را تمییز نمیکنه انگار که در شهر هیچ کس زندگی نمیکنه سرزندگی و پویایی شهر آبادان بستگی داره به مدیران کار بلد،مهلت پاسخگویی به شهردار دادن یعنی چه؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment آقای شیرازی امتحانشو پس داده باید کم کم تشریف ببرن . ایشون بره شهردار ... بشه خوب جواب میده
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
comment
0
0
comment تعجب میکنم از اعضای شورای آبادان ،شیرازی کارنامه خوبی در اهواز نداشته فقط سخنور خوبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار