اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
سید جابر موسوی ،رییس انجمن اسلامی معلمان استان در این دیدار اظهار داشت :شورا نماد مردم سالاری و از اصول معطل مانده قانون اساسی بود که به برکات دولت آقای خاتمی در جامعه پیاده شد. و شما ها برآمده از این حرکت مردمی هستید.

همچنین وی گفت : در دنیای مدرن امروزی بحثی به نام شهروند داریم که در این جامعه کارها به دست نمایندگان مردم سپرده می شود و مردم در جریان امور قرار گرفته و در حق تعیین سرنوشت خود دخالت داده می شوند.امروزه شهرداری ها تمام کارهای اجرایی شهر را به عهده دارند و یکی از وظایف اصلی شهرداری ها آموزش شهروندان است که از نیازهای اساسی جامعه شهروندی می باشد لذا انتظار می رود که شورا و شهرداری اهواز به عنوان نماینده مردم توجه عملی به مقوله آموزش و سازمان آموزش و پرورش داشته باشد.

عضوشورای انجمن اسلامی معلمان کشورافزود :توجه به آموزش و پرورش می بایست سیستماتیک و هدفمند باشد و ما انتظار داریم همانگونه که کمک و لطف شهرداری ها شامل حال بسیاری از حوزه ها از جمله مساجد و NGO ها و..... شده شامل حال آموزش و پرورش و معلمان زحمت کش نیز شود.

دکترفاضل خمیسی ،نایب رییس انجمن اسلامی معلمان استان نیزدر این دیدار با انتقاد از وضعیت فرهنگی شهر اهواز گفت :شورا در مسایل فرهنگی کم کاری کرده است چرا که از منظر فرهنگی درست است که آموزش و پرورش مسول رسمی آموزش می باشد اما این نهاد به تنهایی و جدا از ارگانها و سازمانهای دیگر ، نمی تواند باعث ارتقا و تغییر در آموزش شود لذا امیدواریم شورا ها نیز در امر آموزش شهروندان به طور جدی وارد شده و به این امر توجه خاص نمایند.

در عین حال در این دیدار مسایل و مشکلات عدیده ی شهروندان وفضای شهری کلان شهر اهواز توسط اعضای انجمن مطرح شد.

زیبا صالح پور از اعضای شورای شهر اهواز ضمن تمجید از مقام شامخ معلم گفت : من افتخار می کنم که یک معلم هستم . وی در ادامه سخن خود ضمن انتقاد از دولت های پیشین در عدم حمایت از شورا ها گفت: شورای شهر هیچ اقتداری ندارد .ما شورای شهر نیستیم ، ما شورای شهرداری هستیم متاسفانه برخی سازمانها و ارگانها خود را رقیب شورا می دانند. و در پی تضعیف شورای شهر بوده اند .

وی اظهارداشت که نحوه تعامل با ادارات کل جزء حقوق و وظایف شوراست در قانون تعریف نشده است. مشکلات ما در شهر اهواز زیاد است از جمله بوجه ، که بودجه ی ما با هیچ کدام از کلانشهرها هم خوانی ندارد. شرکت نفت مالیات و عوارض خود را پرداخت نمی کند....

در پایان رییس شورای شهر اهواز نیز با برشمردن برخی از مشکلات شورای شهر و شهرداری اهواز گفت : توسط آیت اله موسوی جزایری و  اقای مقتدایی استاندار و  همدلی و همگرایی در بین نخبگان و جریانهای سیاسی صورت گرفته است کارهای زیادی انجام شده ولی اهواز مشکلات زیادی دارد که انشاا... با برنامه ریزی در پی برطرف کردن مشکلات شهر هستیم .در خصوص آموزش و پرورش هم چندین بار خدمت اقای تقی زاده رسیدیم و برای کمک به ایشان اعلام امادگی کردیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار