اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
مدیرکل گمرکات خوزستان گفت: درآمدهای عمومی استان در 10 ماه سال بالغ بر 16 هزار و 63 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

«محمدرضا جعفری» در نشست خبری که به مناسب روز جهانی گمرک در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:​ صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات در این مدت 13 میلیون و 790 هزار تن به ارزش 149 هزار و 719 میلیارد ریال معادل 5 میلیارد و 758 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، از نظر وزنی 28 درصد و از نظر ارزشی 68 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: گمرکات خوزستان در صادرات کالاهای غیرنفتی از نظر وزنی در رتبه‌ی دوم و از نظر ارزشی در رتبه‌ی سوم قرار دارد.

مدیرکل گمرکات خوزستان اظهار کرد:​ صادرات به عراق از گمرکات استان که از بخش‌های مهم صادرات به شمار می‌رود، در 10 ماهه‌ی امسال به وزن 4 میلیون و 473 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 168 میلیون دلار بوده است. این میزان در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به‌ترتیب 54 و 66 درصد افزایش داشته است.

جعفری با اشاره به واردات کالا از گمرکات خوزستان اظهار کرد: ​واردات کالا در 10 ماهه‌ی امسال به وزن 14 میلیون و 867 هزار تن، به ارزش 196 هزار و 892 میلیارد ریال، معادل 7 میلیارد و 572 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به‌ترتیب 43 و 11 درصد افزایش را نشان می‌دهد. واردات استان در کشور از نظر وزنی در رتبه‌ی اول و در بخش دلاری در رتبه‌ی سوم قرار دارد.

وی با اشاره به شمار گمرکات استان گفت:​ گمرک اهواز، چذابه، سجافی، دزفول، بندرامام، خرمشهر، ماهشهر و شادگان، آبادان، چوئبده، اروندکنار و گمرک شرکت نفت از جمله گمرکات خوزستان هستند که همه‌ی فعالیت‌​های تجاری در این گمرکات انجام می‌شود.

مدیرکل گمرکات خوزستان خاطرنشان‌ کرد: گمرک در کشورها به‌عنوان مرزبان اقتصادی و حلقه‌ی نهایی تجارت بشمار می‌رود و یکی از معیارهای توسعه هر منطقه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ​از ابزارهای الکترونیکی که هم‌اکنون در گمرکات استان به کار می‌رود، سامانه اظهار از راه دور است که از این سامانه به‌عنوان سیستم جامع امور گمرکی استفاده می‌شود.

مدیرکل گمرکات خوزستان تصریح کرد:​ راه‌اندازی سامانه اظهار از راه دور دیگر به حضور فیزیکی افراد در گمرکات نیازی ندارد و تمام فرآیندهای ترخیص کالا به‌صورت مجازی انجام می‌شود. هم‌اکنون واردات، ​صادرات و ترانزیت کالا تحت پوشش این سامانه است.

جعفری گفت: ​از زمان اجرای سامانه‌ی اظهار از راه دور، فرآیند ترخیص کالا از 26 به سه روز و عملیات صادرات از هفت به یک روز کاهش یافته است. به طور کلی این امر در افزایش میزان صادرات تأثیر مثبتی داشته است.

وی با اشاره به عملکرد بندر شادگان در دو ماه اخیر، گفت: این بندر از آبان‌ماه آغاز به کار کرد و تاکنون 7693 رأس گوسفند زنده به ارزش 987 هزار و 400 دلار و 94 نفر شتر به ارزش 22 هزار و 124 دلار از طریق این بندر صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خوزستان اظهار کرد: گمرک دزفول ​در دهه فجر به طور رسمی افتتاح می‌شود.
برچسب ها: گمرک ، درامد ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار