اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۱
عضو هیات رئیسه مجلس با استناد به ماده 78 آیین‌نامه داخلی مجلس جوابیه‌ مهدی هاشمی به نطق نماینده مردم تهران را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

به گزارش خانه ملت، حسین سبحانی‌نیا در نشست علنی امروز (چهارشنبه 8 بهمن) مجلس شورای اسلامی به استناد ماده 78 آیین‌نامه داخلی مجلس، جوابیه مهدی هاشمی رفسنجانی نسبت به نطق 9 دی ماه 1393 حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را به شرح زیر قرائت کرد:

1. آقای رسایی درحالی در خصوص پرونده این جانب اظهار نظر نمودند که قائدتا نباید به کلیه مستندات و دفاعیات پرونده که تقدیم دادگاه شده است دسترسی داشته باشند. لذا اینگونه اظهار نظر بی انصافی و مخالف عدالت است.

2.به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه نمازجمعه 29 خرداد 1388 هر کس هر ادعایی کرد بایستی در مجاری قانون خودش اثبات شود و قبل از اینکه اثبات شود نمی‌شود اینها را رسانه‌ای کرد. در فراز دیگری می‌فرمایند روشی را در پیش گرفتند برای متهم کردن یکدیگر، این چیز خوبی نیست دل را تاریک می‌کند و فضای زندگی را ظلمانی می‌کند.

3.آقای رسایی در نطق خود استناد به مطالبی نمودند که مستند آن ادعاهای اشخاص متهم فراری هتاک به نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و رسانه‌های معاند بود.

مقام معظم رهبری در همین خطبه اعلام کردند «فضا فضای درستی نیست خارجی‌ها و بگیانگان تعریض‌های مغرضی علیه کسی یا کسانی می‌زنند یا ادعا می‌کنند انیها فلان جا خیانت کردند، خطا کردند. ما هم عین همان ها را پخش می‌کنیم، این ظلم است، این مورد قبول نیست. رسانه‌های بگیانه کی دلشان برای ما سوخته است، کی خواسته‌اند حقایق در مورد ما روشن شوند که در این مورد بیایند حقیقت را گفته باشند رسانه های بیگانه و رسان ههای مغرض انگلیسی شاهد برایش بیاورید تهمت زدن به یک شخص خطا است.»

4. من و دو وکیل مدافعم طی جلسات متعدد دادرسی دفاعیات خود را بیان نموده‌ایم و اگر چه ممکن است در بعضی موارد اعتراضات جدی داشته باشیم اما به احترام قوه قضاییه و دادگاه و الزامات حقوقی سکوت کرده‌ایم. مکرراً از دادگاه تقاضا کردیم که تا زمینه علنی‌بودن دادگاه و پخش مستقیم ازصدا وسیما فراهم شود تا ابهاماتی که آقای رسایی دائما مطرح می‌نمایند را مطرح نماییم اما دادگاه تصمیم گرفت که جلسات غیرعلنی باشد لذا توصیه و رعایت انصاف می‌نمایم و می‌خواهم از فشار به دستگاه قضا دست بردارند و بگذارند دادگاه کار خودش را انجام دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار