اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ذره بین نوشت:


وقتی حال مقتدایی به هم می خورد !
امحاء 800 کیلو مواد مخدر به همراه سوزاندن قلیان ها در پارک ساحلی اهواز در صبح چهارشنبه هفته گذشته ، بهانه ای بود تا استاندار بار دیگر گلایه های خود را از وضعیت نامناسب پارک ها بر زبان جاری کند و بگوید که حالم از برخی مسائل به هم می خورد ! وی در حاشیه این مراسم به ذره بین گفت که لازم بود قلیان ها در پارک و جلو چشم مردم سوزانده شود چرا که حالم به هم می خورد بگویم بعد از 35 سال کار کردن در خوزستان، دختران و پسران جوان با وضعیت نامناسبی  در پارک ساحلی و لابه لای درختان قلیان می کشند. البته بهتر بود امحاء مواد مخدر و یا سوزاندن قلیان ها در مکانی غیر از پارک ساحلی که مردم هر روز صبح برای نرمش به آنجا می آید انجام می شد چرا که پارک محل مناسبی برای این مراسم نبود. همچنین پیشنهاد می شود به جای سوزاندن و یا شکستن قلیان ها تدابیری اندیشیده شود که قلیان ها بازیافت شوند و حتا می توان از قسمت شیشه ای آن به عنوان گلدان های تزئینی در برخی مناطق شهر استفاده کرد. 

دیدار دکتر بهبهانی با تحریریه فرهنگ
هفته گذشته دکتر بهبهانی مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور که اصالتا خوزستانی ست میهمان روزنامه فرهنگ جنوب بود. در این نشست امید حلالی، مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب نیم نگاهی انتقادی به رویکرد موجود نشریات استان و کشور داشت و سپس دکتر بهبهانی گزارشی از عملکرد تعاونی مطبوعات کشور و خدمات ارائه شده توسط این تعاونی داد. نکته جالب توجه این بود که از میان دو هزار عضو تعاونی مطبوعات کشور، جای خوزستانی ها تاکنون خالی بوده که امید است سفر مدیرعامل و نشست با مدیران مسئول و مسئولین ارشاد آغازی باشد برای عضویت نشریات خوزستانی در این تشکل و بهره مندی نشریات  از خدمات آن.

شایعه ابولا در اهواز 
چندی ست که در شبکه های اجتماعی این خبر دست به دست می چرخد: " فرد مبتلا به بیماری خطرناک ابولا در یکی از بیمارستان های اهواز فوت کرد."
 انتشار این شایعه هراسی به دل خوزستانی ها انداخته بود که سرانجام با پاسخگویی بموقع مسئولین بیمارستان ابوذر اهواز ، این خبر تکذیب شد. در همین زمینه، رییس بیمارستان ابوذر اهواز با تکذیب شایعه مشاهده بیماری ابولا در این بیمارستان گفت که بیمار عراقی که در این بیمارستان بستری شده، مبتلا به بیماری ابولا نیست. وی این را هم گفت که یک نوزاد شیرخوار یک ساله هفته گذشته با علایم تندی تنفس و تب، و به دلیل پاسخ ندادن به درمان در بیمارستان بصره کشور عراق، توسط خانواده این بیمار به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل شد. علایم تنفسی و تب بیمار، به دنبال دریافت آنتی بیوتیک مناسب بهبود یافته و هم اکنون به دلیل بیماری سینه پهلو در این بیمارستان بستری است و مبتلا به هیچ گونه بیماری مسری نمی باشد.  همچنین فرزند دیگر این خانواده نیز که به دلیل نارسایی کلیوی ، به تازگی در عراق فوت شده، هیچ گونه ارتباطی با بیماری این نوزاد شیرخوار و یا با بیماری ابولا ندارد.

دریاچه ارومیه مهمتر است یا سلامت 5 میلیون خوزستانی
پنج شنبه گرد و خاکی در خوزستان موجب شد تا بار دیگر انتقاد خوزستانی ها از کم کاری و بی اعتنایی دولت به استان بالا بگیرد و برخی نمایندگان از تبعیض ها گلایه کنند. در همین زمینه ، شکرخدا موسوی نماینده اهواز در گفت و گویی کوتاه به ذره بین گفت که به آقای روحانی رییس جمهو گفته ام آیا پنج میلیون خوزستانی به اندازه دریاچه ارومیه اهمیت نداشتند که برای دریاچه کمیته بحران تشکیل دادید ولی برای خوزستان و مرزنشینانی که با مشکل گرد و خاک دست و پنجه نرم می کنند هیچ کار فوق العاده ای انجام ندادید. 

نوع دوستی اهوازی ها  در یک روز خاکی
پنج شنبه گذشته اهوازی ها در حالی به جشنواره فروش غذا برای حمایت از کودکان سرطانی و صعب العلاج رفتند که خود نیز با سونامی گرد و خاک سرطان زا دست و پنجه نرم می کردند. با این حال ریزگردها هم باعث نشد تا حس نوع دوستی خوزستانی ها فروکش کند. در این جشنواره خیریه که با همکاری هلال احمر و شهرداری منطقه 2 اهواز برگزار شد، مردم با خرید غذاهایی که در غرفه های مختلف تدارک دیده شده، حمایت خود را از کودکان سرطانی و بیماری های صعب العلاج اعلام نمودند. بی شک برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر ایجاد روحیه نشاط اجتماعی، باعث روحیه بخشی مضاعف به کودکانی می شود که با این سن کم و جثه نحیف به جنگ بیماری های سخت رفته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار