اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
حال و هوای امروز دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور عادل فردوسی پور فوتبالی شد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز، امروز (هفتم اسفندماه) عادل فردوسی پور در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید چمران شرکت کرد و از کتاب "فوتبال علیه دشمن" گفت.
 
فاطمه معتمدآریا، هنرمند برجسته کشور نیز در این نشست حضور داشت.
 
تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه از ساعات اولیه صبح امروز در دانشکده علوم حاضر شده بودند. برخی دانشجویان نیز به واسطه حضور فردوسی پور، حال و هوای فوتبالی پیدا کرده بودند و با پرچم تیم مورد علاقه خود به دانشگاه آمده بودند.
 
با حضور فردوسی پور در دانشکده، هیاهوی دانشجویان بالا گرفت و همگی به دور فردوسی پور و البته فاطمه معتمدآریا حلقه زدند. برنامه، با صحبت های معتمدآریا آغاز شد و تشویق های مکرر دانشجویان در خلال نشست، فضای دانشکده را فوتبالی کرده بود.
 
عادل فردوسی پور در این نشست در خصوص ترجمه کتاب "فوتبال علیه دشمن" تالیف سایمون کوپر گفت. این کتاب برای اولین بار در سال 1994 نوشته شد و تاکنون نیز پنج نوبت، تجدید چاپ شده است.
 
او با اشاره به رویکرد اجتماعی سیاسی این کتاب گفت: فوتبال فراتر از یک ورزش است و امروزه می توان از آن برای صلح و دوستی بین جوامع استفاده کرد.
 
فاطمه معتمد آریا نیز گفت: برای نخستین بار در کشور یک رویداد فرهنگی و ورزشی با هم اتفاق افتاده و باید این مساله را به فال نیک گرفت. امروزه فوتبال در کشورهای مختلف از مرز یک فرهنگ گذشته است و اینکه در حاشیه یک جشنواره هنری و فرهنگی از فوتبال سخن گفته می شود، شروع خوبی است.
 
معتمدآریا اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما فوتبال شکل صلح به خودش گرفته و در برخی مواقع می تواند کاستی های موجود در جامعه را بهبود ببخشد.
 
در ادامه این نشست، دانشجویان که با دیدن فردوسی پور به هیجان آمده بودند، پرچم تیم مورد علاقه خود را در دست گرفته بودند.
 
یکی از دانشجویان نیز در خصوص گرد و غبار خوزستان و لزوم حمایت از رودخانه کارون مطالبی را مطرح کرد و فردوسی پور پاسخ داد: در یکی از برنامه های نود تصاویری از فوتبال بازی کردن کودکان در بستر خشک شده کارون پخش شد ولی هیچ کلمه ای در خصوص کارون گفته نشد که به هر حال موجب موج سواری برخی ها شد. در خصوص آلودگی هوای اهواز هم در برنامه نود صحبت شده و در این زمینه با مسوولان مربوطه هم گفت و گو داشته ام.
 
معتمدآریا هم گفت: کارون یکی از زیباترین مناظر شهری را داراست و همه باید در مراقبت از این رودخانه و حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم. برخی فیلم های رسیده به جشنواره نیز با موضوع محیط زیست هستند که از دانشجویان می خواهم حتما این آثار را ببینند.
 
در پایان این نشست، دانشجویان دانشگاه که جمعیت آن ها نیز بسیار زیاد بود، به دور عادل فردوسی پور حلقه زدند و با او عکس یادگاری گرفتند.
 
عصر امروز (پنجشنبه) یک مسابقه فوتبال دوستانه بین دو تیم رسانه به کاپیتانی عادل فردوسی پور و تیم پیشکسوتان فوتبال در آبادان برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار