اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
رییس دانشگاه پیام نور در اهواز:
سالانه 20درصد برای تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه فضاسازی می شود.
رییس دانشگاه پیام نور از توسعه تحصیلات تکمیلی به عنوان یکی از اولویت های این دانشگاه یاد کرد و گفت: سالانه 20درصد برای تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه فضاسازی می شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی سرلک پنجشنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی در مرکز دانشگاه پیام نور اهواز افزود:در صورت جذب و تامین هیات علمی، برای توسعه و افزایش رشته های تحصیلی این دانشگاه، محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با 800 هزار دانشجو معادل یک سوم کل دانشجویان کشور، بزرگترین دانشگاه کشور است، افزود:با وجود شاخص بالای جمعیت دانشجویی، شهریه و هزینه های تحصیلی در این دانشگاه تا یک سوم سایر دانشگاه هاست و این یکی از مزیت های این دانشگاه دولتی است.

سرلک با بیان اینکه دانشگاه پیام نور 65شعبه در 11کشور دنیا دارد، افزود:توسعه این دانشگاه در خارج از کشور یکی از اولویت های دانشگاه پیام نور است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور از این دانشگاه به عنوان مردمی ترین و فرهنگی ترین دانشگاه های کشور یاد کرد و گفت:بر شاخص های ارزیابی سال 1392 ، این دانشگاه به لحاظ کرسی های آزاداندیشی رتبه نخست، امور قرآنی رتبه دوم و بخش پژوهش نیز رتبه هشتم دانشگاه های کشور را از آن خود کرده است، در حالی که از اعتبار دولتی نیز استفاده نمی کند و بر اساس درآمد - هزینه اداره می شود.

سرلک، ارتقاء سطح کیفی و نیروی انسانی را از اولویت های این دانشگاه عنوان کرد و افزود:بسیاری از دانش آموختگان کارشناسی این دانشگاه، به راحتی در دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف در رشته های تکمیلی پذیرفته می شوند که نشان از سطح بالای علمی این دانشگاه است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور، تکریم نیروی انسانی و تبدیل وضعیت شغلی آنان، بهبود فرایندهای کاری با تجدید در ساختار دانشگاه، مدیریت هزینه ها و ارتقاء سطح فرهنگی این دانشگاه را از برنامه های آینده این دانشگاه در سال 1394عنوان کرد. 

وی در ادامه به وضعیت رو به پیشرفت دانشگاه پیام نور خوزستان نیز اشاره کرد و گفت:پیام نور خوزستان پارسال به لحاظ داشتن شاخص های مورد نظر از جمله داشتن 70هزار دانشجو ، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد و امیدواریم این روند رو به جلو با حمایت مرکز همچنان ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه پیام نور در ادامه گفت:برخی پروژه های عمرانی نیمه تمام در دانشگاه پیام نور وجود دارد که باید با تخصیص اعتبارات لازم به سرعت تکمیل شود.

سرلک ، تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر به استان ها را از برنامه های این دانشگاه بیان کرد و گفت: دانشگاه ها در جذب هیات علمی بومی از اختیارات لازم برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه هیات های علمی دانشگاه ها به خاطر شرایط خاص آب و هوایی استان خوزستان درخواست جابجایی و انتقال به سایر استان ها را دارند، گفت:دانشگاه پیام نور برای ماندگاری هیات های علمی در استان باید از مشوق های لازم به منظور ایجاد انگیزه برای خدمت بیشتر استفاده کند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار