اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
حال که به همت و پیگیری چند ماهه ی متولیان در حوزه فرهنگ  خوزستان بعنوان پاینخت کتاب ایران شناخته و معرفی شد ، توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد. - 1 ارزش وقداستی که کتاب دارد ، شمولیت و فراگیری آن در هیچ یک از مضامین فرهنگی دیگروجود ندارد بنابراین می طلب که اطلاع رسانی جامعی در سطح استان صورت پذیرد و از طریق استاندای به تمام سازمانها ، شرکتها ، ادارات و نهاد ها ابلاغ گردد که برای مدتی ، جملاتی در سر برگ نامه های اداری نوشته شود .
2 - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که متولی حفظ این جایگاه مقدس می باشد ، سالانه جشنواره چاپ کتاب نویسندگان خوزستان رابرگزارو ضمن تکریم از آنا ن به بهترین کتاب سال لوحی اهداء نماید تا زمینه تشویق برای رشد و شکوفایی استعداد جوانان بوجود آید.
3 - حال که خوزستان پاینخت کتاب ایران شده ، لذا برای خوزستان شایسته نیست که مجوز کتاب راازشهرهای دیگر همچون اصفهان ، قم ، تهران و مشهد اخذ نماید، بنابراین اداره کل فرهنگ وارشاد دراولین گام خودنسبت به اخذ مجوز از وزارتخانه وتشکیل کمیته ممیزی کتاب اقدام نماید.
4 - در تمام شهرهای خوزستان تندیسی از کتاب در یکی از میدان های بزرگ نصب گردد که از این پس در خوزستان ، یکی دیگر از سمبل های افتخار ما ، کتاب باشد .
5 - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، محلی را تعیین نماید تا هر ماه جلساتی برگزار و نویسندگان کتاب دور هم جمع شوند تا ضمن انتقال تجربیات به یکدیگر ، از آخرین اطلاعات کتاب و چاپ آن درکشور بهره مند گردند .
6 - مراسم جشنی به منظور انتخاب خوزستان بعنوان پایتخت کتاب ایران با میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار و از کم و کیف و نحویه انتخاب خوزستان به این عنوان اطلاع رسانی صورت گیرد ضمن اینکه صدا سیماو رسانه ها باید در برنامه ریزی های مختلف و به صورت مستمر به پایخت کتاب ایران بپردازند .
7 - به منظور غنی کردن هر چه بیشتر این جایگاه ، چاپخانه تخصصی بوسیله متولیان فرهنگ یاسرمایه گذارعلاقمندبه امورفرهنگی دراستان دایر گردد ، به صورتی که چاپ کتاب استانهای دیگر بویژه استانهای همجوار در خوزستان به چاپ برسد
8 - عنوان پایتختی کتاب ایران برای خوزستان ، مسئولین را از آبادانی و عمران و اخذ اعتبارات لازم برای توسعه ، اشتغال و بویژه حل مشکل ریزگرد ها باز ندارد چرا که همه می دانیم کار فرهنگی تنها هزینه براست نه درآمدزا .  9 - از این پس متولیان فرهنگ باید تلاش مضاعف نمایند تا آمار کتابخوانی ، کتابخانه ها و مسابقات کتابخوانی به منظور بالا بردن سطح فرهنگ عمومی بالا برود
10 - خوزستان مشهد شهداء ، خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و اکنون خوزستان پایتخت کتاب ایران ، مثلث مبارکی را تشکیل می دهد که باید به آن افتخار کرد و با سرمایه گذاری بیشتر در امورفرهنگی ، می توان قداست آن را حفظ نمود . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار