اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۷۱
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
در حال حاضر 70 درصد پیکره شرکت حفاری شمال در خوزستان و بیشتر در حوزه انتخابی شما قرار دارد
شركت بين المللي حفاري شمال در زمره شركت هاي معتبرايران و خاورميانه در بخش مهم صنعت نفت است  كه در درون و برون مرزهاي پرگوهر ايران اسلامي آن چنان فعاليت تاثير گذاري داردكه حتي از سوي اتحاديه اروپا هم به اتهام خدمت به پيشرفت فعاليت هاي هسته اي كشورمان در ليست شركت هاي تحريم شده و ممنوع المعامله قرار گرفت.

خوشبختانه اين تحريم ها نه تنها نتواست  فعاليت هاي اين شركت را متوقف كند بلكه در طول سالهاي قبل تا به امروز افتخارات زيادي را در كارنامه كاري حفاري شمال شاهد هستيم كه ميتوان به اولين كشف قطعي منابع هيدروكربني در درياي خزر و ركورد دار بالاترين سرعت عمليات حفاري در پارس جنوبي  اشاره كرد.

اين شركت در شرايط سخت تحريم ها نيز توانست در كنار توسعه دكل هاي خشكي ،دكل هاي دريايي سحر 1و2 را  خريداري و با كمترين هزينه نسبت به نمونه هاي خارجي و مابقي خريداران دكل هاي ملكي وارد كشور نمايد تا چرخه حفاري ، توليد نفت و بومي سازي  اين صنعت  در ايران  به حركت مهم و روبه جلوي خود ادامه دهد.

اين شركت حفاري كه بعنوان دومين شركت فعال صنعت نفت بعداز شركت دولتي ملي حفاري درايران است در حال حاضر 67 درصد نيروي انساني شاغل در آن زير چهل سال سن دارند و52 درصد كل نيروي آن تحصيلات دانشگاهي دارند و اين به معناي آن است كه از  شركت هاي دانش بنيان است كه توجه ويژه به جوانان تحصيل كرده داشته و دارد.

همچنين اين شركت در كلكسيون خود، افتخارات ملي و بين المللي زيادي دارد و حضور آن در هر نقطه اي  از خاك اين مرزوبوم ازخزر تا خليج فارس  ،اشتغال، افزايش توليد ملي و اقتدار درصنعت مهم نفت در عرصه هاي داخل و خارج كشور را به همراه داشته است و جوانان توانمندي را در اين مسير استراتژيك تربيت و تحويل صنعت نفت نموده  و ما را روز به روز از وابستگي خارجي بي نياز كرده است.

متاسفانه اين شركت عليرغم اهميت و جايگاه ويژه آن در صنعت نفت، مدتي است به دليل پرداخت نشدن مطالبات آن از سوي وزارت نفت و همچنين بيكارشدن چند دكل و عدم واگذاري پروژه هاي جديد حفاري توسط مسولان امر با مشكلات جدي روبه رو شده است و تداوم اين امر در اين مسير پرفراز و نشيب پيش روي شركت حفاري شمال سايه بيكار شدن2700 نفراز پرسنل شركت كه عمدتا بومي خوزستان هستند وهمچنين تعطيلي دكل هاي فعلي مشغول به كار تهديدي جدي تر است كه متاسفانه مسولان استاني به خصوص مجمع نمايندگان خوزستان در مجلس نهم در مقابل آن مهر سكوت برلب خود زده اند و لبيكي به صداي بغض گرفته موكلين خود نگفته اند.

نمايندگاني كه 18 نفر هستند ودر مجلس از نظر كمي وزن و نقشي  دارند بهتر ميدانند تثبيت اشتغال فعلي و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد يكي از  دغدغه هاي مهم كشور و به خصوص خانواده ها است كه وارد شدن هرگونه خدشه به امر اشتغال فعلي،  بحران هاي اجتماعي  را به همراه دارد و كانون اصيل خانواده ها را هدف قرار خواهد داد و لطمه هاي جبران ناپذيري را به  نان آوران شاغل در اين شركت و تك تك  اعضاي خانوادهاي انان  وارد مي كند.

از نمایندگانی كه قسم خورداند از منافع و منابع كشور و ملت دفاع و صيانت كنند انتظار می رود برای احقاق حقوق حقه جوانان متخصص و متعهد استان و كشور خود تلاش بیشتری کنند و از تصميماتي که  باعث ميشود کام مردم تلخ شود جلوگيري نمایند تا حق مردم به خوبی حفظ  و ادا شود.

آري ؛ درسايه سکوت  مسولان ونمایندگان خوزستان در مجلس نهم به جز (دو نفر از اين نمايندگان محترم) به خصوص سكوت خوزستاني هاي عضو كمسيون انرژي، شركت حفاري شمال با مديريت يكي از فرزندان خوزستان مهندس هدايت اله خادمي از خوش فكرترين و خوش نام ترين مديران صنعت نفت درحال زمين گير شدن است كه اين امر نه به واسطه تحريم هاي خارجي بلكه توسط دوستان خودي در حال رخ داد است و اسف بار تر ازآن اين است كه نمايندگان ما  در مجلس عليرغم اينكه قلب تپنده شركت در جنوب كشور در اهواز واقع است ،تاكنون هيچ گونه عكس العملي از خود نشان ندادند و گويا امنيت شغلي بيش از 2 هزار و 700 نفر از كاركنان و خانواده هاي آنان براي آنها اهميت و ارزشي ندارد.

حال سوال اول اين است، خوزستاني كه به فرموده امام خميني(ره) دينش را به اسلام ادا كرده است و به فرموده مقام معظم رهبري در كنار جبل عامل لبنان دروازه و نقطه مهم ورود تشيع به كشور است نبايد صداي دلهاي شكسته فرزندان آن در خانه خود يعني  خانه ملت  از گلوي نمايندگان قسم خورده و به پايبندي به اصول و وفادار به مردم شنيده شود ويا اينكه كاركنان حفاري شمال عيدنوروز را با شرمندگي نزد فرزندان خود عزا بگيرند!!؟

 سوال دوم اينكه راستي مجمع نمايندگان خوزستان در مجلس نهم چه زماني ميخواهد روزه سكوت خود را بشكندو حداقل كمترين حمايتي از بنيان خانواده ي  2 هزار و 700 نفر از كاركنان شركت حفاري شمال و دفاع  از توليد ملي صرف نمايند و يا اينكه صحت و سقم اين امر همچنان در اذهان عمومي بي پاسخ باقي بماند كه مسولان و مجمع نمايندگان خوزستان براي خوزستان يا عليه خوزستان قدم برمي دارند.

سؤال سوم این است که اخیراً سیدشریف حسینی نماینده اهواز و عضو هیئت رئیس مجلس در مصاحبه با بولتن نیوز گفتند: یکی از دلایل جمع آوری امضاء برای استیضاح وزیر نفت محلی بوده است، نه ملی، منظور ایشان اشاره به مطالبات هفتصد میلیاردتومانی، امنیت شغلی 2700 نفر و بیکاری تعدادی از دکلهای حفاری شرکت بین المللی حفاری شمال است كه موضوعي محلي قلمداد ميكنند،حال باید از این نماینده محترم پرسید که در حال حاضر 70 درصد پیکره شرکت حفاری شمال در خوزستان و بیشتر در حوزه انتخابی شما قرار دارد و آیا تلاش مابقی نمایندگان برای حفظ جایگاه این شرکت و تثبیت امنیت شغلی کارکنان آن نزد جنابعالی آنقدر بی اهمیت است که به خود می بالید و با اقتدار می گویید که من طرح استیضاح را بدلیل محلی بودن موضوعات امضاء نکردم، قطعا هيچ كسي اصراري نسبت به امضاء طرح استيضاح وزير نفت ندارد لیکن تاكيد موءكد اين است حسب وظايف ذاتي بايد حل مشكل شركت حفاري شمال راپيگيري كنيد ،البته نبايد فراموش كنيد كه با آراء همین محلی ها به مجلس راه یافته اید.
راستی آقای حسینی شما که تا دیروز می گفتید رئیس سازمان محیط زیست اگر قادر به حل مشکل گردو غبار  نمی باشند بهتر است استعفاء دهدو به امورات خانواده از جمله پخت و پز برای فرزندان خود بپردازند و در همین راستا و در یک حرکت بی اثر با ماسک در مجلس حاضر شده اید، آیا به نظر شما مشکل گردو غبار ملی است یا محلی؟

اگر ملی است که ورود خوبی داشته اید و اگر محلی است باید سکوت می کرده ایدو مردم محروم خوزستان را به حال خود رها می کردیدو به زندگی در تهران بزرگ ادامه بدهید ،حال مشکلات شرکت بین الملل حفاری شمال که از دریای خزر تا خیلج فارس از جمله مازندران، فارس، کیش، سرخس، ایلام، خوزستان و ...... دارای دکل حفاری و نیروی انسانی توانمند و جوان که در سایه پیروی از منویات مقام معظم رهبری فعل خواستن و توانستن را در کنار تلاشهای شبانه روزی و با تقدیم چند شهید در حادثه غم انگیز دکل 118 به بهترین شکل صرف کرده اند، ملی محسوب می شود یا محلی؟

 در یک حساب ساده از مجموع 2700 نفر پرسنل فعلی شرکت 70 درصد آنها خوزستانی هستند، همان خوزستانی که با جمله زیبای و البته شعار انتخاباتی خودتان یعنی ( من از خوزستانم) برای دوره دوم راهی مجلس شده اید؛ چه اتفاقی افتاده است که در دفاع از منافع کشور و خوزستان و مردم این دیار و وضعیت فعلی شرکت حفاری شمال نه تنها هیچ قدمی برنداشته اید و پیگیری نکرده اید، بلکه پیش آمد فعلی را محلی عنوان می کنیدو ضمن تبری جستن از مردم حوزه انتخابی خود و خوزستان محروم ارتباط مشکل فعلی را به وزیر محترم نفت بی ارتباط می دانید.

گویا جنابعالی بی اطلاع هستید که مطالبات سنگین شرکت حفاری شمال از شرکت های زیرمجموعه ی وزارت نفت است و پرداخت همین مطالبات و واگذاری پروژه های جدید حفاری نیز توسط همین وزارت خانه انجام میشود که تنها با دستور وزیر و همراهی افراد تحت امرش صورت می گیرد. آقای حسینی امضاء نکردن طرح استیضاح وزیر نفت جزو اختیارات شماست لیکن پیگیری مشکلات مردم جزو وظایف جنابعالی است، و حداقل پاسخی به آراء و اعتماد مردم است.

 بی شک قانون آنقدر به شما اختیارات و توانمندی بخشیده است که از جایگاه نمایندگی مجلس که به فرموده امام راحل (ره) در رأس امور است برای جلوگیری از بیکار شدن جوانان دیار کارون و کرخه و البته دیگر افراد شاغل در این شرکت از سراسر کشور بايدپیگیری جدی كنيد تا ضمن تکریم و پاسخگویی به گوشه ای کوچک از اعتماد و محبّت مردم از شرمندگی دم عید این افراد و بیکار شدن آنان قدمی ماندگار بردارید و ذخیره ای برای آخرت خود در پرونده اعمال به یادگار بگذارید.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۴
comment
comment
امید محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
comment
0
1
comment بسیار سپاس گذاریم که درد دل و مشکلات این شرکت را منتقل کردید.
نمایندگان محترم فراموش نکنند که اسفند سال اینده انتخاباتی سرنوشت ساز در پیش رو داریم و آن اسفند ماه را به یاد کم مهری و کم لطفی این اسفند ماه پاسخی درست به انها در انتخابات خواهیم داد.
comment
از اهالی کرخه و شاوور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
comment
1
2
comment جناب اقای حسینی متاسفیم واقعا جوابگو و امانتدار خوبی برای خوزستان در مجلس نبوداید.
ارزوی موفقیت میکنیم برای مهندس هدایت اله خادمی این مردعمل و خدمتگزار. خداقوت به حفارمردان شرکت حفاری شمال
comment
جمعی ازجوانان روستاهای مسیر اهواز اندیمشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
comment
2
2
comment سپاس از خبرگزاری شوشان که این مطلب غم انگیز و البته روشنگرانه را منعکس کردید.
وعدها فراموش نمیشود جناب اقای حسینی!
احداث ان کارخانه mdf که به همراه مسولان وقت همچون رییس سازمان صنایع سابق سید خلف موسوی که هم اکنون شهردار اهواز است به کجا رسید.
اقای حسینی شما و همکارانتان در مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس نهم چه لابی و منافعی بوده که از حمایت از مدیر خوزستانی شرکت حفاری شمال و کارکنان ان روزه ی سکوت به خود گرفته اید. واقعا متاسفیم برای نمایندگانی که صدای شکسته شدن ستون فقرات این شرکت بین المللی را میشنوند ولی قدم و اقدامی نمیکنند.
comment
پرسنل شرکت حفاری شمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
comment
0
0
comment تشکر ویژه داریم از هم استانی های عزیزمان در پایگاه خبری شوشان که صدای ما را به گوش مسولان رساندند. امیدواریم استاندار محترم خوزستان که خود از جامعه بزرگ صنعت نفت هستد اقدامی ویژه و عاجل داشته و مجموعه ی کارکنان شرکت حفاری شمال را از نگرانی خود و خانوادهایشان خارج نمایند.
comment
من از خوزستانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
comment
1
1
comment خداقوت میگوئیم به مهندس خادمی که در این بحران توانسته است این شرکت را سرپا نگه دارند. امیدواریم وزیرمحترم نفت ادای دینی و گره فعلی را که متوجه ایشان است را به نحوه ویژه بازکنند و شعار تدبیر و امید دولت محترم را به شکلی خاص متبلور کنند و از الام دل پرسنل و خانواده ها بکاهند.
comment
مردان کارون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
comment
0
1
comment از ریاست جدید مجمع نمایندگان خوزستان اقای دهدشتی نماینده مردم ابادان درمجلس انتظار داریم ورود خوبی به این مسئله داشته باشند و در جهت سریع در رفع مشل فعلی قدم ماندگاری بردارند.
واقعا اگر این بحران در یکی از شرکت های دست چندم اصفهان یا تبریز بود نمایندگان انها چگونه زمین و زمان را به هم می دوخته اند. پس چرا نمایندگان ما ساکت هستند و نظار گر این هستند که شرکت بین المللی حفاری شمال چگونه با مشکلات دست و پنجه نرم میکند.
comment
مهندس هواپیمایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
comment
0
2
comment سلام و احترام .
قربونت بشم حفاری شمال . خدا قوت . الحق وجود و حضوراتان پر از خیر و برکت بوده هم برای کشور و همه کارکنان شریف و زحمتکش . یه مرحبا جانانه هم به مهندس خدوم و باغیرت جناب آقای خادمی مدیرعامل محترم حفاری شمال و دیگر مدیران تلاشگر جهادی و خوشنام .
هواپیمایی نفت هم با آن سابقه پر افتخار و درخشان . اولین شرکت هواپیمایی ایران . با سابقه ارزنده ارایه بیش از بیست و هشت هزار ساعت شبانه روزی در ایام جنگ تحمیلی زیر آتش بمباران تاسیسات نفتی و تهدید و تعقیب توسط شکاری های جنگنده عراقی و خدمات شایسته در تمام بحران های طبیعی و صنعتی کشور که توسط متخصصین بومی استان شامل خلبانان . مدیران تخصصی . کارشناسان ارشد تعمیراتی هواپیما اداره میشد به یکباره از ابتدا سال جاری در اختیار... و یا ... ساکن و مستقر در... قرار گرفت .... نتیجه آنکه علیرغم تمام پیگیری های شایسته کارکنان این شرکت از طریق بالاترین مقامات رسمی و محلی در استان و 18 تن نمایندگان مجلس شهرهای استان آب از آب تکان نخورد که نخورد و نخورد و.......و پاسخ فرمودند ... که این شرکت خصوصی است والسلام .
شما هم هم کیش و برادران ایمانی و هم صنف ما هستید و هم استانی و زجر کشیده . مبادا بدلیل ادعای خصوصی بودن شرکت محترم حفاری شمال بر شما نیز همان کنند که بر ما گذشت .
.
یا علی مدد
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
comment
0
0
comment سلام و تشكر از حمايت هاي رسانه اي شما كه اين جرءات را داشته و قطعا داريد كه مجمع نمايندگان و به ويژه حسيني و وزارت نفت رت نقدكردايد. الحق و النصاف كه در حق اين شركت مهم ظلم شده است و اگر خوزستان خوزستان فقط يك نماينده همچون قاضي پور نماينده اردبيل و يا كامران نماينده اصفهان داشت مطمئن باشيد كسي به خود جرءات نميدهد شاءن و منزلت و توانمدي اين شركت را زير سوال ببرد.
حال سوال اين است كه نماينده حسب چه مصلحتي سكوت كرداند؟
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
comment
0
0
comment بیکاری تو ایران بیداد میکنه کارها رو میدن شرکت ها خارجی نیروهای شرکتهای ایرانی اخراج میشن تازه تعدادی بیکار دیگه اضافه میشه
comment
کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
comment
0
0
comment با تشکر از اعلام خبر .بنده از کارکنان حفاری شمال هستم که از اول سال اخراج کردن وتا حالا که دهم اردیبهشت هست دنبالمون ونفرستادن وهيچ کسی نتونست کاری کند
comment
عباسعي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
comment
0
0
comment مطالب كمي درست بود ولي اينگونه هم نيست زيرا اين شكت براي تعدادي خاص سود دارد نه همه قرارنيست كارخاصي صورت گيرد
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
comment
0
1
comment با سلام
همه چیز از خدا و به اراده خداست.

الهی به حق خداییت و داراییت شرکت حفاری شمال پربرکت و همه مشکلاتش حل بشه. انشاالله
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
comment
1
0
comment با سلام.مهندس هدایت الله خادمی ۷سال پیش یعنی سال ۸۷مدیرعامل شرکت حفاری شمال شد سال ۸۷ شرکت حفاری شمال به دلیل بدهی ورشکسته شده بود اون زمان فقط ۲دکل خشکی و ۲۵۰نفر نیرو داشت و مهندس خادمی رو انتخاب کردن که طی مدت ۲ماه هر ۲دکل حفاری شمال رو واگذارکنه اما مهندس خادمی با تلاش شبانه روزی تونست شرکت رو از ورشکستگی در بیاره کم کم دکل خریداری کرد شرکتی رو که ۷سال پیش با ۲دکل ورشکسته تحویل گرفت بعد مدت ۷سال با ۱۵دکل خشکی و ۵دکل دریای و 6هزار موقعیت شغلی واگذار کرد برکنار مهندس خادمی تلخ ترین و کثیف ترین خیانت خوزستان بود که به نامردی برخی از نمایندگان خوزستان(شریف حسینی) و آقای زنگنه رخ داد
comment
فرزند ايران عزيز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment اميدوارم هيچوقت هيچ اتفاقي براي سكويمان نيافتد چون اگر حادثه اي ناشئ از ناكارآمدي اين [...]ها براي سكوي افتخار حفاري شمال رخ دهد. شك نكنيد[...]سكو را تنها خواهند گذاشت اين [...]بارها و بارها ايران را در شرايط تنگنا در طول تاريخ تنها گذاشتند و[...]د اما افسوس حافظه تاريخي ما مثل ماهي ميباشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار