اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
باحضور وزیردفاع برگزارشد:
دهقان اظهار کرد: ويژگي دومي كه مي توان به آن اشاره کرد، كار براي رضاي خدا است، يعني داشتن نيت خالصانه براي انجام عمل صالح، كه اجر اخروي را براي انسان و حيات طيبه را براي زندگي به ارمغان مي آورد. عامه جامعه ما اين دو ويژگي را دارد، به ويژه در جوامع فرهنگي و متخصص ما اين ويژگي بسيار بيشتر است.
پنجمین یادواره شهید دکتر محمدعلی رهنمون و سومین آئین اعطاء جایزه ملی این شهید بعدازظهر پنج شنبه 7 اسفندماه 93 با حضور مقامات مسئول کشوری و لشکری از جمله سردار دکتر دهقان وزیر دفاع کشور، سردار فتحیان فرمانده بهداشت و درمان نیروهای مسلح کشور، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار دکتر حسن عراقی زاده معاون بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر محمد رئیسی رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور، دکتر ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران، دکتر مسعود پزشکیان وزیر سابق بهداشت و نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت و دکتر یاور شاه ولی فرمانده بسیج جامعه پزشکی خوزستان در بيمارستان صحرایی امام حسين(ع) دارخوین برگزار شد.

به گزارش ايسنا-خوزستان، سردار سرتیپ دکتر حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور در این آيين، اظهار كرد: در دوران دفاع مقدس شاهد حضور همه ملتمان بودیم. در آن دوران، ملت از همه اقشار حضور داشتند. به هر شهرستاني كه برويم اين انعكاس را مي بينيم و اين گونه نيست كه تنها بخشي از جامعه در آن حضور داشته باشند. بلكه همه ملت با تماميت خود وارد اين عرصه شد. تاريخ دفاع مقدس و آن دوران را مي توان آيينه تمام نماي حضور همه ملت در دفاع از ارزشها و بنيانهاي ارزشي بيان كرد.

دهقان عنوان کرد: آن روز هيچ چيز نمي توانست مرزي براي جدا كردن افراد باشد. هيچ كس دنبال نام و نشان نبود بلكه همگان در تلاش بودند تا در اين راه، گوي سبقت را از يكديگر بگيرند. آن روز همه چيز براي رضاي خدا و دفاع از سرزمين بود.

وزیر دفاع تصریح کرد: وحدت و حضور منسجم در آن دوران، عامل قدرت دفاع ما بود. به رغم این که همه قدرتهاي جهاني از رژيم صدام حمايت مي كردند، نتيجه اين شد كه همه قدرتهاي جهان در مقابل ملت ما سر تعظيم فرود آوردند و تسليم شدند.

وي گفت: طبق تعبير امام خميني و رهبر معظم، جامعه ما در دوران انقلاب و در مبارزه پس از آن دو ويژگي تمام عيار را از خودش به نمايش گذاشت كه اين دو ويژگي موجب جهاني شدن انقلاب ما شد. اولين ويژگي احساس رسالت انساني است. يعني هيچ كس خودش را در دايره شخصي محبوس نمي كرد. جامعه ما و مردم ما براي خودشان رسالت انساني قائل هستند و حضور خود را به دامنه انسانيت توسعه مي دهند.

دهقان ادامه داد: كمك به همنوع به عنوان يك شاخصه انساني در جامعه پزشكي و در سوگندنامه آنها بسيار پررنگ است و آنچه كه مسلم است اين است كه انسان، نيازمند كسي است که دردهايش را كاهش دهد. در جوامعي كه نابهنجاري، تبعيض و آنچه كه خلاف عدالت است وجود دارد، به خاطر نبود همين جنبه انساني در آن جوامع است.

وی اظهار کرد: ويژگي دومي كه مي توان به آن اشاره کرد، كار براي رضاي خدا است، يعني داشتن نيت خالصانه براي انجام عمل صالح، كه اجر اخروي را براي انسان و حيات طيبه را براي زندگي به ارمغان مي آورد. عامه جامعه ما اين دو ويژگي را دارد، به ويژه در جوامع فرهنگي و متخصص ما اين ويژگي بسيار بيشتر است.

وزیر دفاع گفت: بحث بيداري اسلامي بر عليه ظلم، فساد و تبعيض، محصول حركت انقلابي ملت ما تا به امروز است. وحدت و يكپارچگي ايجاد نمي شود مگر آن كه هر آن چه كه منجر به وحدت مي شود در كنار هم قرار گيرد.

وي با بیان اين كه هنوز فصلي از دفاع مقدس باز است، تصریح کرد: دفاع مقدس منجر به تغيير و تحولات پزشكي شده اما باید توجه کرد که اين تحولات چه هستند و جامعه پزشكي چه بهره اي از آن تجارب گرفته است و اين توليد علم اگر اوجي ايجاد كرده است، چگونه مي توان آن را توسعه داد.

دهقان در پايان ياد و خاطره شهداي پزشكي هشت سال دفاع مقدس را گرامي داشت.

در بخش پایانی سومین آئین اعطاء جايزه ملی شهيد دکتر رهنمون، به ترتيب از خانواده هاي شهيد ابراهيم طلان، شهيد اسماعيل عيسي نژاد، شهيد فوزيه شيردل، شهيد احمدرضا احدي، شهيد حسن خوراكيان، شهيد مهدي سيدعلي كرباسي، شهيد علي احمدي، شهيد حميد رخشاني، شهيد علي اكبر حكيمي پور، شهيد سيدمحمدابراهيم فقيهي، شهيد دكتر مهدي شقاقي، تقدير شد.

همچنين از ايثارگران فرهیخته دكتر محمدعلي ابوترابي، دكتر سيدعباس پاك نژاد و دكتر عباس فروتن، تجليل و هديه ويژه اين آيين نیز به خانواده شهيد محمدعلي رهنمون اهدا شد که تنها فرزند این شهید بزرگوار که به تازگی فارغ التحصیل رشته فوق تخصصی قلب از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو هیئت علمی این دانشگاه گردیده است این جایزه را دریافت نمود.










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار