اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
شهردار اهواز اعلام کرد:
با احداث گلخانه در شهرهای خوش آب و هوای استان، می توانیم در این زمینه خودکفا شویم.
 سید خلف موسوی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه عرضه مستقیم گل و گیاه اهواز و  باغ گل و گیاهان زینتی گرمسیری گفت: استان خوزستان دارای تنوع آب و هوایی و رودخانه های پرآبی است که با اتحاد شهرداریهای استان و حمایت از افراد متخصص و توانمند در حوزه گل و گیاه،   می توانیم علاوه بر تامین گل مورد نیاز شهرداریهای استان، دسترسی آسانتر مردم به تولید کنندگان گل و گیاه را فراهم کنیم.

شهردار اهواز شرایط آب و هوایی شهرهایی مانند ایذه،باغملک،اندیکا و لالی را جهت احداث گلخانه و تولید گل و گیاهان متنوع را مفید و مطلوب عنوان کرد و گفت: از آنجایی که استان خوزستان جزء مناطق گرمسیری است، ما از سایر استانهای کشور گل وارد می کنیم در صورتی که با احداث گلخانه در شهرهای خوش آب و هوای استان، می توانیم در این زمینه خودکفا شویم.

وی ارتقاء فرهنگ عامه در خصوص استفاده و بهره برداری مناسب از فضای سبز شهری، تاکید بر استفاده علمی و فنی از گونه های گیاهی در فضای شهری، حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه در استان در راستای اجرای سیاستهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، دسترسی آسان مردم به تولیدکنندگان گل و گیاه در منازل و گیاهان فضای آزاد در منزل،آشنایی با انواع گونه های گیاهی و درختچه های زینتی گل دار در استان خوزستان و ترویج فرهنگ عمومی فضای سبز را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم گل و گیاه اهواز و  باغ گل و گیاهان زینتی گرمسیری برشمرد.

سیدخلف موسوی همچنین در خصوص مشخصات فیزیکی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه دارای 40 غرفه 12 متری شامل 120 گونه گیاهی از جمله گل،درخت و درختچه سازگار با شرایط آب و هوایی خوزستان  و باغ گل با گونه های گیاهی متنوع است.

شهردار اهواز در ادامه بر لزوم احداث نمایشگاه گل و گیاه دائمی با مشارکت بخش خصوصی در شهر اهواز تاکید کرد و گفت: در صورت ورود بخش خصوصی برای احداث نمایشگاه دائمی گل و گیاه، ما آمادگی خود را برای اخذ مجوز از شورای شهر اهواز و تامین زیرساختهای این نمایشگاه که همان آورده شهرداری است اعلام می کنیم.

وی همچنین از آمادگی شهرداری اهواز جهت استقبال از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: از اتحاد مسئولان استانی، نمایندگان استان درخانه ملت و مردم خوزستان در خصوص اعتراض به گردوخاک های اخیر تقدیر و تشکر می کنم چراکه صدای مظلومیت مردم خوزستان را به گوش همه رساندند و این نوید اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان استان است.

سید خلف موسوی در ادامه ازمطبوعات خوزستان خواست به نحوی شهر اهواز را معرفی کنند تا شاهد حضور چشمگیر مسافران نوروزی در مرکز استان باشیم.

در ادامه این مراسم عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز با اشاره به احادیث و روایات دین مبین اسلام در خصوص فضای سبز گفت: موضوع فضای سبز در دین اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه پیامبراکرم(ص)نیز فرمودند هرکس درختی را بکارد باغی در بهشت به او اعطاء میشود یا اگر کسی شاخه درختی را بشکند مانند این است که بال فرشتگان را شکسته باشد.

حسین حیدری بر لزوم احداث نمایشگاه دائم گل و گیاه و باغ پرندگان در شهر اهوازتاکید کرد و آن را یکی از نیازهای تفریحی شهروندان اهوازی برشمرد.

وی همچنین خواستار تغییر در پوشش گیاهی شهر اهواز شد و گفت: علیرغم اینکه گیاه کونوکارپوس با شرایط آب و هوایی اهواز همخوانی دارد، اما نباید از اثرات زیانبار آن غافل شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین از پرورش گونه های خوب گیاهی و مطابق با شرایط آب و هوایی شهر اهواز خبر داد و از شهردار اهواز بخاطر راه اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم گل و گیاه اهواز و  باغ گل و گیاهان زینتی گرمسیری تقدیر کرد.









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار