اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
رامی علاسوند با تاکید بر اهمیت شهرنشینی و تاثیر این پدیده بر سیاست و اقتصاد خواستار شد:
عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر لزوم برون رفت از درون گرایی و اتکا به درآمدهای داخلی شهرداری گفت: نیاز امروزکلانشهر اهواز ارتقا یافتن به یک آرمان شهر است که این امر نیازمند تامین منابع پایدار درآمدی بدون اتکا به منابع داخلی است.
رامی علاسوند خواستار تعریف و تدوین طرح هایی با محوریت تامین درآمدهای پایدار برای مصارف شهرنشینی شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز،؛ علاسوند در نطق پیش از دستور کار هفتاد و هفتمین نشست علنی اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز که در محل سالن اجتماعات این شورا برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه بیان کرد: شهر و شهرنشینی در حوزه سیاست و جغرافیای سیاسی پدیده هایی قابل تامل و حائز اهمیت به شمار می روند؛ این پدیده تاثیر مستقیمی بر تحولات سیاسی چه در سطح منطقه ای و محلی و چه در سطح ملی و بین المللی دارد. 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره بر تاثیر پدیده شهر و شهر نشینی بر سیاست گذاری های سیاست گذاران عنوان کرد: شهرنشینی را همانگونه که می توان در دسته بندی مسائل اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی و اقتصادی قرار داد به طور حتم می توان مساله ای سیاسی نیز دانست چرا که با افزایش جمعیت و تراکم جمعیت شاخصه های سیاست گذاری برای حفظ و تامین امنیت و معیشت شهروندان نیز دستخوش تغییر و تحولاتی می گردد. 

وی با تاکید بر اهمیت همگرایی و هم افزایی شهروندان با دستگاه های اجرایی اظهار کرد: همگرایی و هم افزایی شهروندان با دولت در گروی جلب اعتماد و رضایت آنها است که این مهم از مسیر ارائه خدمات جامع و با کیفیت در شهرها حاصل می شود و به همین منظور شاهد تلاش های دولت ها برای جلب رضایت شهروندان هستیم. 

علاسوند ادامه داد: اعتقاد بنده بر پایه لزوم تعیین منابع پایدار درآمدی برای مصارف توسعه و عمران کلانشهری مثل اهواز قرار دارد، چرا که با توجه به عقب افتادگی های چنین شهری نمی توان فقط با اتکا به مشارکت های مردمی روند عقب افتادگی را جبران نمود، به این آیتم عقب افتادگی می توان رشد نرخ مهاجرت، قانون گریزی، تهدید سلامت روانی و اجتماعی شهروندان وحفره های شهری را نیز اضافه نمود بنابراین ضرورت دارد به دنبال تامین منابع پایدار درآمدی باشیم. 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تاکید بر لزوم برون رفت از درون گرایی و اتکا به درآمدهای داخلی شهرداری گفت: نیاز امروزکلانشهر اهواز ارتقا یافتن به یک آرمان شهر است که این امر نیازمند تامین منابع پایدار درآمدی بدون اتکا به منابع داخلی است. 

وی بیان کرد: به عنوان نمایندگان شهروندان کلانشهر اهواز در شورای اسلامی باید از خود بپرسیم آیا استان خوزستان با مرکزیت کلانشهر اهواز با وجود برخورداری از سرمایه های خدادادی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و غیره که هفتاد درصد بودجه کل کشور را تامین می کند در جایگاه واقعی خود قرار دارد؟ 

علاسوند با ارائه دو پیشنهاد در راستای تعریف منابع پایدار درآمدی بیان کرد: انتظار می رود اعضای محترم شورای اسلامی کلانشهر اهواز در نشست ها، رایزنی ها، مصاحبه ها و مطالعات خود این دو پیشنهاد را نیز مد نظر داشته باشند که بنا به پیشنهاد دکتر محسن رضایی در خصوص تعلق 5 درصد از درآمدهای نفتی به استان خوزستان طرحی تدوین و تعریف شود، همچنین آماده سازی طرح شهر اهواز به عنوان منطقه آزاد نیز یک راهکار است تا بتوان کلانشهر اهواز را نیز دارای منابع پایدار درآمدی نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار