اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
استاندار خوزستان:
استاندارخوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد عشایرخوزستان , گفت : همه عشایرخوزستان اعم از عرب , لر و بختیاری از نماد وحدت و انسجام منطقه هستند.

  عبدالحسن مقتدایی سه شنبه درکنگره بین المللی یکصدمین سالگرد شهدای واقعه  جهاد عشایرخوزستان که درسالن همایش آیت الله خامنه ای مجتمع فرهنگی فجراهواز برگزارشد , عشایرعرب خوزستان را ازافتخارات ماندگار این خطه عنوان کرد و گفت : عشایرعرب درهمه صحنه های مقاومت , حضورجهاد گونه داشته است .

  مقتدایی افزود: نام عشایرخوزستان تداعی بخش صبرو استقامت و پایداری آنان دربرابراستکبارخارجی وقت  و داخلی رژیم ستم شاهی است و ما امروز اینجا گردهم آمده ایم تا دریکصدمین سالروز این واقعه مهم تاریخی , یاد آنان را گرامی بداریم و ارج نهیم .

  استاندارخوزستان افزود: همه عشایر ما اعم از عرب ،لر و بختیاری از افتخارات خوزستان هستند و در شرایط سخت و دشوار همواره یار و یاور و مددکار هم بوده اند.  
استاندار خوزستان با استناد به بیانات امام راحل که عشایر ذخیره انقلاب هستند , افزود:عشایر ما در یکصد سال اخیر افتخارات بزرگی آفریده اند و نقش آنان در مبارزات رژیم ستم شاهی ،جهاد در مقابل نیروی های متجاوز انگلیسی در سال 1293 و هشت سال دوران حماسه و خون از جمله این افتخارات است .

  مقتدایی افزود:  افتخارات جهاد عشایرعرب خوزستان همچنان  بصورت  خالصانه  در صحنه های مختلف ادامه دارد .  تقدیم شهدای مدافعان حرم در سوریه و عراق ازجمله این افتخارات است .

    وی گفت: به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی همه اقوام اعم از لر و بختیای از حقوق مساوی برخوردارند و هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد و این از افتخارات نظام است.
استاندار خوزستان افزود:در دوران دفاع مقدس نیز هیچ مرزی بین اقوام وجود نداشت و آنچه بود اسلام و دفاع از میهن بود.
  گفتنی است عشایر خوزستان در سال 1293 به فتوای مرجع شیعی آیت الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی صاحب کتاب عروه الوثقی در برابر نیروهای متجاوز انگلیسی ایستادند و شکست سختی را بر آنها وارد کردند.
یادمان شهدای عشایر خوزستان به امر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، در روستای گمبوعه، حوالی شهرستان حمیدیه در غرب اهواز احداث شده است.
گفتنی است میهمانان شرکت کننده، دوشنبه در روز نخست این کنگره، با حضور در یادمان شهدای واقعه جهاد عشایر خوزستان، نسبت به شهدای این واقعه ادای احترام کردند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار