اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
کمیسیون روانشناسی عمومی کانون آینده نگری (سازمانی مردم نهاد که به مرکزیت اهواز فعالیت می­کند)، در ادامة فعالیتهای آموزشی رایگان خود طی 10 سال اخیر، برگزاری سلسله جلساتی را با موضوع ویژه «افزایش خودباوری و اعتماد بنفس» به دستور کار خود افزوده است.

 "سپیده هدایت نیا" عضو شورای مرکزی کانون آینده نگری، در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن بیان این مطلب می افزاید: اصلاحات فرهنگی و ریشه ای، راهکار اساسی و بنیادین کاهش معضلات جامعه، از دید آینده نگرهاست. و با توجه به اینکه آسیبهای روانی و اختلالات شخصیتی، مانع از درست فکر کردن و درست تصمیم گرفتن افراد می شود، از ابتدای سال جاری، علاوه بر سایر بخشها همچون فلسفه، ادبیات، جامعه شناسی، محیط زیست، حقوق زنان و...،‌ تمرکز و سرمایه گذاری زیادی از سوی کانون، بر مباحث روانشناسی صورت گرفته؛ که مثلا حدود 40 کارگاه موفق درباره روانشناسی کودک و نوجوان برای پدر و مادرها، از جمله کارهای امسال بوده است. و کمیسیون روانشناسی عمومی این تشکل هم روی برخی مشکلات و اختلالات رایج در منطقه دست گذاشته است؛ و در این میان،‌ بخشی از وجه همت آن، معطوف به ارتقاء‌ اعتماد بنفس و عزت نفس در اقشار مختلف است.

      هدایت نیا می­گوید: در عصر ارتباطات، کنترل و محدودسازی کودکان و نوجوانان و بزرگسالان برای دست نیافتن به سایتها، فیلمها و شبکه های مجازی با مضامین غیر اخلاقی و زیانبار و خانمان برانداز، اگر نگوییم ناممکن، لااقل بسیار دشوار است. در این شرایط، شاهکلید مصونیت افراد و فرزندان جامعه از انحرافات و جرایم جنسی و اعتیاد و نظایر آنها، پرورش و تقویت عزت نفس در آنهاست. بعلاوه، کسی که به خودباوری و خویشتن دوستی رسیده، نه اجازه می دهد از او سوء استفاده کنند، و نه خود به حقوق دیگران دست اندازی می کند. خطرناکترین انسانها کسانی هستند که "خویشتن دوست" نیستند. و متاسفانه خود کم بینی و ضعف اعتماد بنفس و عدم خویشتن دوستی،‌ بنا به دلایل مختلف، در جوانان ما بسیار شایع است.

این فعال مدنی ابراز می دارد: تشکل ما که یک تیم 100 نفره از کارشناسان و کارشناسان ارشد روانشناسی را در کمیسیونهای ذیربط خود به عضویت پذیرفته است، فعلا بر پروژه «نوسازی فرهنگی خوزستان» تمرکز دارد؛ و آمادگی دارد که علاوه بر اهواز،‌ کارشناسان خود را برایگان جهت اجرای کارگاه و سمینار، به کلیة شهرهای استان اعزام نماید.

 به گفته هدایت نیا: جلسات تخصصی اعتماد بنفس، از جمعه هفته جاری در دفتر مرکزی کانون، و در جلسه اول با حضور "دکتر لیلا دالوند" روانشناس و محقق کمیسیون مزبور برگزار خواهد شد. و به دلیل محدودیت فضا، علاقمندان به قرار گرفتن در لیست دعوتی ها، می توانند نام خود و عدد 9 را به شماره روابط عمومی کانون (09161184939) پیامک نمایند تا در لیست دعوتی ها –برای جلسات با این موضوع خاص- قرار بگیرند. در این سلسله برنامه ها، پخش کلیپ، اهداء بروشورها و نشریات مرتبط؛ و همینطور غرفه کتابهای تخصصی اعتماد بنفس و عزت نفس هم گنجانده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار