اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
جرات نکردم که بدون مشارکت پای پروژه بروم هر چقدر پیگیری کردم دلیل محکمی برای عدم همکاری ملی حفاری پیدا نکردم. صدا و سیما هم کمبود های مالی دارد و خیلی انتظار نمی رود که تمام بودجه کار را تامین کند. این نماهنگ زمانش شش دقیقه بوده و برشی به حماسه رزم شهید اسماعیل دقایقی است.
نویسنده، کارگردان و تهیه کننده نماهنگ «ماه بدر» از عدم همکاری مسئولان خوزستانی به خصوص شرکت ملی حفاری برای ساخت این نماهنگ خبر داد.

فرامرز گرجیان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نماهنگ «ماه بدر» در خصوص زندگی شهید دقایقی اظهار کرد: این نماهنگ روایت بخشی از زندگی و رزم سردار «شهید اسماعیل دقایقی» فرمانده لشکر ۹ بدر را دارد و قرار بود در ابتدا با مشارکت شرکت ملی حفاری و صدا و سیمای استان خوزستان تولید شود اما متاسفانه بعد از شروع کار تولید این شرکت همکاری لازم را انجام نداده و پروژه متوقف شد.

وی افزود: متاسفانه مدیران شرکت ملی حفاری نسبت به تعهدات خود در بخش فرهنگی بسیار کوتاهی کردند. در اواسط کار مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان فقط به دلیل ارادت و انجام تعهداتش به شهدا بخشی از هزینه تدارکات و پشتیبانی را تامین کرد. خانواده شهید دقایقی مدت ها منتظر تولید این اثر هستند و نمی دانم با این سنگ اندازی ها باید چه جوابی به آنها بدهم.

گرجیان تصریح کرد: من پس از سال ها خدمت به شهدای این خطه با دلی پر خون به دلیل شرایط نامطلوب فرهنگی و هنری مجبور به ترک این دیار شدم. از رفتن خود بسیار متاسف و ناراحت بوده و امیدوارم مسئولان متعهد استان هر چه سریعتر راه چاره ای برای به خدمت گرفتن ظرفیت های فرهنگی و هنری بیابند و از مهاجرت قریب الوقوع سرمایه های هنری استان جلوگیری کنند.

کارگردان و تهیه کننده نماهنگ «ماه بدر» با اشاره به اینکه شهید اسماعیل دقایقی کار بسیار بزرگ اندیشه ای را روی اسرای عراقی انجام داده و با مشارکت آنها گروهی را بر علیه کشور عراق بسیج کرد، یادآور شد: اگر شرکت های بزرگی مثل شرکت نفت، فولاد و ملی حفاری که درآمدهای خوبی دارند بخشی از کار خود را به مسائل فرهنگی و هنری اختصاص دهند با وجود اینکه به برکت خون شهدا به این وضعیت رسیده ایم، چه می شود؟

گرجیان بیان کرد: نمی دانم چه کسی مسئول بازخواست شرکت ملی حفاری است. چرا باید تائید انجام و قول مساعدت برای شروع کار را اعلام می کردند و در میان راه مرا دست تنها بگذارند. آسیب بزرگی که شرکت ملی حفاری به ما زد این بود که مجبور شدیم بخشی از فیلمنامه که صحنه هایی مربوط به کربلا و بصره و از زیباترین و احساسی ترین بخش های فیلم بود را حذف کنیم. این کار در حال حاضر تصویر برداری اش انجام شده که فعلا به دلیل مشکلات مالی نمی تواند وارد ساخت مونتاژ و موسیقی شود.

وی گفت:  در مرحله تدوین چون مواد انفجاری به ما نرسید با جلوه های ویژه کامپیوتری کار را انجام دادیم که این هزینه مازادی را به ما تحمیل کرد. در حقیقت ناخودآگاه هزینه هایی به ما تحمیل شد که انجام پروژه برای ما خیلی سنگین تمام شد. اگر بی تفاوت از کنار این مسائل بگذریم در آینده ای نزدیک دود آن در چشم همه ما خواهد رفت و استان هم دچار فقر فرهنگی می شود؛ بنابراین همه مسئولان باید به این تهدیدها توجه کنند.

کارگردان و تهیه کننده نماهنگ «ماه بدر» اظهار کرد: متاسفانه برخی مسئولان شرکت ملی حفاری به رغم دستور اکید مدیرعامل این شرکت در زمینه پرداخت رقمی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان برای ساخت نماهنگ اصلا همکاری نکردند. این مدیران هنگامی که کارهای اولیه تولید را انجام دادیم دل زدگی ایجاد کرده و خودشان هم عقب نشینی کردند تا پروژه از کار ایستاد.

وی در پایان گفت: جرات نکردم که بدون مشارکت پای پروژه بروم هر چقدر پیگیری کردم دلیل محکمی برای عدم همکاری ملی حفاری پیدا نکردم. صدا و سیما هم کمبود های مالی دارد و خیلی انتظار نمی رود که تمام بودجه کار را تامین کند. این نماهنگ زمانش شش دقیقه بوده و برشی به حماسه رزم شهید اسماعیل دقایقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهید اسماعیل دقایقی هنگامی که فرماندهی «تیپ ۹بدر» را پذیرفت، با تلاشی شبانه‌روزی، تمامی قدرت و امکانات خود را وقف انجام وظیفه الهی کرد و با توکل به خدا و پشتکار و جدیت در مدت کوتاهی موفق شد یگان رزم منسجم و قدرتمندی را پایه‌گذاری کند.

اسماعیل دقایقی گردان «احرار» را از میان اسیران عراقی تشکیل داد. آنها به رغم آنکه اسیر بودند، با علاقه و اشتیاق در این گردان با ارتشی که خودشان سال‌ها در آن ارتش بودند، می‌جنگیدند و بسیاری از آنها هم به شهادت رسیدند.

اسماعیل دقایقی سرانجام در ۲۸ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار