اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
 رییس پلیس راهور خوزستان گفت: بی‌احتیاطی رانندگان در داخل شهرها و وقوع تصادفات به دنبال این بی‌احتیاطی‌ها، 6 نفر را در ایام نوروز به کام مرگ فرستاد.
 
سرهنگ عادل مجدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در ایام نوروز تا امروز(9 فروردین)، 6 حادثه منجر به فوت در داخل شهرهای خوزستان رخ داده است که 6 نفر در این حوادث جان باختند. این حوادث ناشی از بی‌احتیاطی رانندگاه به دلیل رعایت نکردن فاصله کافی با خودروی جلو، سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و یا عدم استفاده راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی بوده است.
 
وی ادامه داد: در این حوادث رانندگی داخل شهری، 14 تا 15 نفر نیز مصدوم و راهی بیمارستان شدند‎ در حالی که این حوادث تنها در اثر یکی دو ثانیه بی‌احتیاطی رخ داده است.
 
رییس پلیس راهور خوزستان گفت: برخی رانندگان با رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، این ایام خوش را با بی‌احتیاطی برای هموطنان تلخ می‌کنند و لازم است به مقررات در این زمینه توجه کافی داشته باشند.
 
مجدمی در ادامه در خصوص وضعیت ترافیک شهری در ایام نوروز گفت: در شب عید و روز اول عید نوروز در سطح شهرها شاهد ترافیک سنگینی بودیم که همکاران ما نسبت به روان‌سازی و حل گره‌های ترافیکی اقدامات لازم را انجام دادند. در ایام نوروز تا امروز در محل تفرج‌گاه‌ها، پارک‌ها، مکان‌های دیدنی و گردشگری و بازارهای ترافیک وجود دارد.
 
وی افزود: البته شهرهایی مانند خرمشهر، آبادان، دزفول، شوش، اندیمشک ، بهبهان و ایذه به لحاظ اینکه برخی از این شهرها ورودی استان محسوب می‌شوند، ترافیک سنگینی دارند.
 
رییس پلیس راهور خوزستان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و برخی ادارات در این ایام، در وقت اداری ترافیک نسبتا سبکی در شهرها شاهد هستیم اما از بعدازظهر در مکان‌هایی که ذکر شد در شهرها ترافیک سنگین می‌شود.
 
مجدمی اظهار کرد: لازم است در این شرایط همشهریان و مسافران نوروزی به برخی مسایل توجه داشته باشند و حتما با ماموران راهور همکاری کنند. رانندگان از توقف‌های دوبله و توقف‌هایی که منجر به ایجاد سد معبر می‌شود، پرهیز کنند؛ در این ایام توقف یک خودرو در مکانی نامناسب موجب ایجاد صدها متر ترافیک سنگین خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: چنانچه حادثه خسارتی رخ داد، طرفین اگر اختلاف نظری درباره مقصر حادثه نداشته باشند، لزومی ندارد منتظر پلیس شوند. طرفین حادثه می‌توانند مدارک خود را با هم مبادله کنند و روز بعد با مراجعه به بیمه، خسارت خود را بگیرند، بیمه نیز تا 5 میلیون تومان خسارت را بدون گزارش پلیس پرداخت می‌کند.
 
رییس پلیس راهور خوزستان گفت: البته چنانچه در این حوادث چه خسارتی و چه جرحی نیاز به حضور پلیس باشد، رانندگان باید خودروی خود را به منتهاالیه راست خیابان هدایت و مسیر تردد خودروها را باز کنند تا به محض حضور پلیس، بررسی کارشناسی صورت گیرد.
 
مجدمی عنوان کرد: لازم است رانندگان در حین رانندگی به تکالیف خود از جمله رعایت قوانین و مقررات، رعایت فاصله کافی با خودروی جلو، عدم استفاده از تلفن همراه و صحبت با سرنشینان، پرهیز از توقف دوبل و پارک ممنوع عمل کنند.
 
وی اظهار کرد: مشکلی که اکنون در شهرها وجود دارد مربوط به عبور رهگذران، کودکان و افراد سالخورده از عرض معابر است که در این ایام با توجه به وجود ترافیک سنگین در نقاطی از شهرها از جمله پارک‌ها، بلوارها ساحلی و بازارها، لازم است رانندگان با احتیاط بیشتری در شهر تردد کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار