اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۵۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص موضع خود در قبال پخش سریال "در حاشیه" که مدتی است از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن می رود، گفت: يكي از مسيرهاي نقد در هر جامعه اي استفاده از طنز است و هيچ مشكلي در اين باره وجود ندارد چرا که يكي از ابزارهاي نقد اين است كه رفتارهايي كه ناشايست تلقي مي شود را مي توان به وسیله طنز به نقد كشيد تا مردم آگاه شوند.

ایدنی گفت: از طرف ديگر، این مهم کمک می کند تا فردی كه رفتار مذمومی در جامعه از خود نشان مي دهد، بداند كه انجام اين رفتار در زندگی اجتماعی خود، برایش هزينه دارد. ولي باید بدانیم مرز بين طنز و هجو نزديك است، در هجو شاهد توهين مي شويم و كسي كه واقعا هنرمند است بايد بتواند به طور دقيق مرز بين هجو و طنز را بشناسد.

رئيس شورای عالی نظام پزشکی کشور در این باره افزود: تصور اين است كه اين برنامه بيش از اينكه طنز باشد، هجو است. وقتي قرار است موضوعي را مورد نقد قرار دهيم بايد ببينيم كه مخاطبان ما چه كساني هستند، نقد بايد به گونه اي انجام شود كه برای مخاطب بيشترين سودمندي و بهره مندی را داشته باشد، بنابراين اگر بخواهيم يك پديده اجتماعي را نقد كنيم باید به شدت مراقبت کنیم تا موجب بي اعتمادي مردم و خدمات گيرندگان آن حوزه نشويم.

ايدني با اشاره به اینکه بازي با افكار عمومي بسیار خطرناك است گفت: سريال "در حاشیه" بار هنري بالايي ندارد و قضاوت در این مورد با خود مردم است.

وي اظهار كرد: بايد جامعه نسبت به خدماتي كه پزشكان ارايه مي دهند، اعتماد داشته باشد و هيچ كس هم انتظار ندارد كه اين اعتماد صد در صد باشد. ولي اين كه شما بياييد اعتماد عمومي نسبت به جامعه پزشكي را كاهش دهيد، آسيب آن در درجه اول به خود مردم و خدمات گيرندگان باز مي گردد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان گفت: بيش از اينكه نگران خدشه وارد شدن به اعتبار جامعه پزشكي باشم، نگران آسيبهايي هستم كه مردم به دليل بي اعتمادي در دريافت خدمات به آن دچار مي شوند.

ايدني افزود: تصور كنيد اگر اين ترديدها در دل بيمار موجب شود در دريافت خدمات و درمان به موقع،  دچار تردید شده و این سبب تأخير و پیشرفت بيماري او شود، چه كسي ضرر مي كند و چه كسي پاسخگوي اين سلب اعتماد جامعه از پزشکانی است که بالاخره آنها نیز انسان هستند و مانند تمام انسان ها از خطا مصون نیستند ولی این خطا درصد بسیار پایینی از کار آنها را تشکیل میدهد و در اکثر قریب به اتفاق مداخلات درمانی ماحصل کار، بهبود بیماری است.
 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در پایان گفت: در اين ميان قطعا" بيمار ضرر مي كند و كساني كه از منظر تجاري و یا تعصب خاص به استمرار برای تولید چنین سریال هایی، به توليد و پخش اين برنامه ها اقدام مي كنند بايد در قبال این بی اعتمادی پاسخگو باشند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
comment
0
1
comment آقای دکتر ایدنی دو نفر از بستگان من دچار همین مشکل شدند یکی خاله مرحوم بنده زمانی که قرار بود مثلا بعد از ظهر عمل شود دکتر به او گفت ... و دیگری که سرطان خون دارد دکتر.... تا عمل کند . من یک نفر هستم دو مورد از نزدیکانم با این موارد برخورد کردند . ....
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
comment
0
2
comment دکتر ایدنی من به عنوان یک هم استانی برای شما احترام قائل هستم و از زحماتی را که برای استان انجام میدهید کمال تشکر را دارم
و اما، سریال تلویزیونی یا برنامه ی طنز نمیتونه بی اعتمادی یا اعتمادی برای جامعه پزشکی و درمانی بیاورد.
مردم رفتاره پزشکان را خود در بیمارستانها و مراکز درمانی دیده اندخود میتوانند قضاوت کنند
من نیز تا به حال این برنامه ی تلویزیونی را ندیده ام
اما بیمار داشتیم و بیمار شدیم برخورد این مراکز را با بیمار را نیز دیده ایم
برادرمن نیمه ی دوم عید دچار سوختگی شدیداز ناحیه ی پا شکم و دست شد سوختگی با شیر ، متاسفانه در بیمارستان طالقانی یک پزشک نبود که او را ببیند بعد از ساعتها ایستادن در بیمارستان و کشمکش برادرم را پرستار پاسمان کرد، پرستار گفت 2 روز در میان باید پاسمان شود هر بار می آمدیم دکتر نبود بعد از عفونت شدیدناحیه سوختگی داداش، پرستار گفت: باید آنتی بیوتیک استفاده کند
چرا بیمارستان طالقانی که بیمارستان سوختگی است نباید پزشک در همه ساعتها حضور داشته باشد؟که در اسرع وقت بالای سره بیمار باشد ؟ این اتفاق ممکن است خدای ناکرده برای عزیزان شما هم بیافتد، آیا شما که مسئول هستید طاقت دیدنه چنین سهل انگاری از سوی پزشکان هستید؟
اگر روز اول پزشک داداش را معاینه میکرد دچار عفونت و دردهای دیگر نمیشد ، اکنون وضعیت او بهتر شده که مدیون راهنماییهای پرستاران هستیم ، بدون اینکه یک بار پزشک داداش را معاینه کند اکنون در حال بهتر شدن است
هر بار که برای تعویض باند می آمدیم از پرنسل بیمارستان می پرسیدم پزشک چه موقع است تا بیماره ما را معاینه کند ؟ فردای آن روز همان ساعت می آمدیم و هر بار یه جوری دست به سر میشدیم، آیا این رفتار از سوی پرنسل بیمارستان و پزشکان درست است؟
comment
اهوازي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
comment
0
1
comment اگه يه سر به بيمارستان آريا بزنيد قطعا ميفهميد كه سريال درحاشيه تنها بخشي از اين معضل بزرگ را به تصوير كشيده است
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
comment
0
1
comment شهرشهیدچمران یاشهرجرائی یکی ازشهرهاشهرستان بندرماهشهردر15کیلومتری یکی ازثرومندترین مناطق ویژه اقتصادی جهان یعنی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرامام قرارداردمتاسفانه این شهرفاقددرمانگاه یابیمارستان مناسبی می باشدویک درمانکاه بی کیفیت داردکه فقط صبح هابازاست و خدمات آنچنانی ارائه نمیدهد واهالی چمران درمواقع شب واضطراری بایدبه بندرماهشهربروندایابهترنیست به جای اظهارنظرهای بی جابه سریالی که فقط واقعیت هاراپخش می کندفکری به حال این شهرهانمائید. یک چیزجالب دیگربه هریک ازشهرهاخوزستان که وارد می شوی تابلوبزرگی اول هرشهروصل است فرق نمی کند چه آبادان چه بهبهان چه امیدیه که نوشته شده است به سرزمین ذخائرعظیم نفت وگازخوش آمدیدوصدافسوس که سهم این مردم ازاین همه ذخائرعظیم چیزی نیست جزفقروبیکاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار