اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
چند روز پس از آنکه فرمانده کل سپاه پاسداران تلویحا از 'اتهام زنی' و 'برچسب زنی' آقای هاشمی به دلسوزان انقلاب انتقاد کرد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنشی تند و تیز انتقاد از خود را 'هجمه' توصیف کرد و گفت: جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز (سه‌شنبه) در دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، شکست‌های متوالی ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیست‌ها از حزب‌الله لبنان را درس تجربی حاکمان عربستان سعودی درخصوص حمله‌ی به یمن دانست و اظهار داشت: اگر عربستان بخواهد به اشتباهاتش ادامه دهد، مثل دست و پا زدن‌های یک انسان در حال غرق شدن در یک باتلاق است که هر چه تلاش می‌کند، گرفتارتر می‌شود.

وی با تأسف بار خواندن اوضاع کشورهای اسلامی در عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه، یمن، عربستان، بحرین، مصر و لیبی، گفت: در حالی که منطقه درگیر اختلافات داخلی و کشت وکشتارهای انتحاری است، اخیراً وجود گروه‌های تروریستی و حمله کشورها به همدیگر نیز به مجموعه نگرانی‌های دلسوزان دنیای اسلام اضافه شده است.

آیت‌الله هاشمی یمنی‌ها را مردمی صبور، زحمت‌کش، باهوش و متصلّب به اعتقادات مذهبی و دارای حسّ وطن دوستی بسیار بالایی دانست و گفت: هر متجاوز به سرزمین یمن وقتی عواقب اشغالگری خود را ببیند، پشیمان می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که عربستان با بمباران‌های هوایی نمی‌تواند به اهدافش برسد، گفت: بهترین راه برای حل مناقشات، مذاکرات سیاسی است و هر روزی که این مذاکرات به عقب بیفتد گناهش متوجه کسانی است که کارشکنی می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به نگرانی یکی از سرداران در خصوص موج جدید هجمه رسانه‌ای علیه خود، گفت: نگران این هجمه نیستم و همه این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.

وی به اقدام توهین‌آمیز گروهی که چند سال قبل در حرم امام(ره) مانع سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن خمینی شده بودند، اشاره کرد و گفت: همین گروه، پیاده نظام دلواپسان امروزند.

آیت‌الله هاشمی در بخش دیگری از سخنانشان با تقدیر از زحماتی که سرداران و فرماندهان و نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در سال‌های اول برای تعمیق امنیت در کشور، کشیده‌اند، گفت: در اوج توطئه‌های تجزیه‌طلبانه و شورش‌های کور، حضور خالصانه جوانان در کمیته‌های انقلاب اسلامی و بعدها در سپاه پاسداران نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.

سردار جعفری چه گفته بود؟

گفتنی است، سرلشگر جعفری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران، در واکنش به سخنان جنجالی هاشمی، گفت: وقتی نظام اسلامی می‌خواهد عدالت را جاری کند و دانه‌درشت‌ها را در محکمه افکار و وجدان عمومی محاکمه کند، معلوم است که صدای وااسلاما، دادخواهی و تظلم از کسانی که در معرض محاکمه هستند و وابستگان آنها بلند می‌شود. اینها می‌خواهند جای ظلم و عدل را عوض کنند!

وی افزود: امروز همه می‌دانند اینکه فردی خود را معیار حق بداند و حریم دائمی برای خود ایجاد کند در نظام ما منسوخ شده و مردم همه را در برابر قانون برابر می‌دانند.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اینکه دلسوزان انقلاب و کسانی را که بیشترین شهید را داده‌اند و هنوز زخم میدان‌های جهاد بر جسم و روح‌شان باقی است، به‌عنوان خشکه‌مقدس‌های اذیت‌کننده‌ امام معرفی کنیم به چه معنی است؟! این یک بغض خطرناک نسبت به جریان ارزشی انقلاب اسلامی و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) است که ریشه در خاستگاه همین مردم ارزشی و آرمان‌خواه دارد و البته بی‌توجهی آنان نسبت به این‌گونه افراد!

فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: بدانیم همین دلواپسان با شنیدن این اظهارات، از این‌گونه افراد محکم‌تر، مؤمنانه‌تر و هوشیارانه‌تر در همه صحنه‌ها همچنان از انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و شهیدان دفاع خواهند کرد و ادامه این سخن‌پراکنی‌ها تنها موجب افزایش نفرت جامعه از آنها می‌شود و این سیاه‌نمایی‌ها فقط بذر تردید در دل مسئله‌دار‌های انقلاب می‌پاشد و مردم مؤمن و انقلابی ما آن‌قدر آگاه هستند که بتوانند قضاوت‌های دقیقی داشته باشند. آنها خالق ۹ دی بوده‌اند، در ۲۲ بهمن‌های انقلاب حماسه‌های باشکوه آفریدند و قبلاً طراحان این‌گونه سیاه‌نمایی‌ها را منزوی کرده‌اند، همان‌گونه که نمایندگان خبره آنها اخیراً چنین کردند.

سرلشکر جعفری در پایان تصریح کرد: آیا نباید از تاریخ صدر اسلام و حتی تاریخ نزدیک خودمان و حوادث درس‌آموز انقلاب اسلامی به‌ویژه فتنه ۸۸ عبرت گرفت؟! هرگز در این‌گونه موضع‌گیری‌ها علاقمندی به آرمان‌های امام، نظام و خیراندیشی برای امت اسلامی دیده می‌شود؟! 
د
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
غلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
comment
0
3
comment کجای این واکنش توهین آمیز بود ؟
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
comment
0
2
comment متاسفم که هرکس خواست واقعیت بگه و ما بهمون برخورد با ابزار برچسب زدن بهش حمله می کنیم. تا کی ضعف شخصیتی خودمونو ثابت کنیم...
خدایا کمکمون کن
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
comment
0
1
comment جای تاسف دارد آقای شوشان با این تیتر زدن، احترام آقای جعفری به جا ولی آقای هاشمی جایگاهش بالا تر از این هاست که شما این چنین تیتری بزنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار