اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
معاون سیاسی وزیر کشور:
باید فعالیت فرمانداران را رصد و ارزیابی کنید و آنجایی که احساس می کنید تذکرات لازم را ارائه كنيد.
 معاون سیاسی وزیر کشور گفت: رای مردم حق الناس محسوب می شود به همین دلیل باید بدانيم نمي شود از حق الناس عبور کرد.

 محمد حسین مقیمی در گردهمایی مدیران کل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری که در استانداری خوزستان اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای خوزستان را گرامی می داریم. یاد عزیزانی که در جای جای این استان مردانه ایستادگی و مقاومت کردند و تقریبا همه شهرها و بخش های خوزستان در طول دفاع مقدس همه امکانات و توان خود را به کار گرفته و شهدای بسیارزیادی را تقدیم کردند.

وی افزود: مردم این استان سالها کوچ اجباری و آوارگی داشته و خسارت های بسیار زیادی را متحمل شدند. از همه مهمتر که زن و مرد از قویمت های مختلف استان از جمله عرب و لر مردانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند به گونه ای  کهمزرداران و عشایر غیور استان با اهدای خون خود تمامیت ارضی ایران را تضمین کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: جنگ در شرایطی بر ما تحمیل شد که کشور در شرایط انقلابی بود. دشمن در چنین شرایطی حمله خود را آغاز کرد و هدف آن هم تسخیر خوزستان بود زیرا می خواست منافع اقتصادی ما را از بین برود و کشور را تسلیم کند.  

مقیمی بیان کرد: در دشت آزادگان مردم غیرتمندانه دفاع کردند. در اهواز نیز اینگونه بود. اینکه دشمن را توانستیم زمین گیر کنیم خیلی خوب بود ولی فراموش نکنیم مقاومت اولیه مردم خوزستان دشمن را زمین گیر کرد. این ساختمان استانداری، مرکز عملیات چریکی بود که مرحوم مصطفی چمران در همین ساختمان (استانداری)، بسیجیان و عشایر خوزستان را در برابر لشکرهای تمام مکانیزه عراق تجهیز می کردند تا ایستادگی کنند.

وی عنوان کرد: دولت توانسته در زمینه مباحث سیاست خارجی فعالیت های گسترده ای درسال ۹۲ و ۹۳ انجام دهد. به عنوان مثال در باب مذاکرات هسته ای نتایج خوبی برآمد. ماموریتی را وزارت خارجه با رعایت منافع ملی در چارچوب سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال می کرد.

مقیمی تصریح کرد: مذاکره کنندگان به خوبی توانستند از عهده کارشان برایند. مرحله اول و دوم این ماموریت به خوبی انجام شده و انشا الله درماموریت سوم و چهارم نیز کار را به خوبی به پیش ببریم. هرکاری دچار اشکالاتی است که باید شناسایی شود و امسال سال سیاست داخلی است همانطور که وزیر کشور مطرح کرد سال ۹۴ با توجه به انتخابات پیش روی مجلس و خبرگان رهبری، دو انتخابات بسیار مهم برای کشور است.

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: امیدوارم در سال ۹۴ به خوبی از عهده فعالیت های خود بربیايیم. سال ۹۴ با عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» نامگذاری شده و این گردهمایی در همین راستا برگزار شده تا بتوانیم راهکارهای عملی برای ایجاد همدلی و هم زبانی بیشتر در جامعه را پیدا کنیم. اینکه چه کارهایی انجام دهیم و به چه راهکارهایی بیشتر دقت کنیم و باید ها و نباید هاي شعار در این گردهمایی بررسي مي شود.

مقیمی بیان کرد: شاهد هستیم که وقتی انتخابات انجام می شود مردم به صورت خود جوش و صمیمی وارد صحنه می شودند. بعد از انتحابات باید این همدلی بیشتر شود چون در برخی موارد شاهد فاصله ها هستیم و واگرایی خودش را نشان می دهد. بنابراین در عین اینکه ما بایستی به انتخابات موضوعی که هم گرایی را درجامه ایجاد کند بایستی نگاه همدلی را در جامعه ایجاد کنیم.

نقش تعیین کننده فرمانداران

وی گفت: در نظام اجرایی كشور، فرمانداران و بخشداران نقش بسیار تعیین کننده ای دارند. ما در مناطق مختلف کشور فرماندارانی منصوب می کنیم که هر کدام مسئوليت کمیت های اجرایی و کارگروه ها را برعهده دارند که باید تصمیم سازی و تصمیم گیری برای حل مشکلات مردم کنند. مشكلات مردم بایستی در همین کارگروه ها بررسی و حل شود.

معاون سیاسی وزیر کشور خطاب به مديران كل سياسي گفت: در انتخاب مدیران، شما نقش دارید و در تداوم مدیران شما بحث آموزش نظارت برعملکرد و ارزیابی مدیران، فرمانداران و بخشداران را برعهده دارید كه این موضوع باید به شدت مورد نظر قرار بگیرد.

مقیمی اظهار کرد: امروز دولت تدبیر و امید می خواهد که فرمانداران مجری برنامه های این دولت  باشند با توجه به شرایط داخلی کشور و مسائلی که در منقطه، غرب، شرق و جنوب کشور هست همه اینها تاثیرگذار است. در فعالیت های داخل و امروز، فرمانداران و بخشداران بايد آمادگی لازم برای اداره شهرهای خود با توجه به ویژگی های پیش آمده را داشته و بتوانند برنامه های دولت را به خوبی اجرا کنند.

وی تصریح کرد: مدیركل هاي سیاسی بایستی بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده بحث آموزش کار در حوزه سیاسی به خصوص براي بخشداران و فرمانداران را در دستور کار خود قرار دهند و از همه توان علمی برای روزآمد کردن مدیران سیاسی استان خود به کار گیرند. آموزش مهم است اگر این کار انجام ندهیم فرماندران براساس داشته هاي علمی و برنامه هایي که در ذهن دارند عمل خواهند کرد و اين به تنهايي کافی نبوده و نیاز به آموزش دارند تا کمبودها را جبران کنیم و همه مسئولیت های خود را به خوبی ایفا کنند.

مقیمی، خطاب به مديركل هاي سياسي اظهار كرد: جایگاه فرمانداران بسیار ارزشمند، رفیع و تعیین کنننده است. نبایستی خود را به فعالیت های حاشیه ای مشغول کنیم و از فعالیت اصلی که توسعه منطقه است غافل شویم. خیلی از افراد دوست دارند که به حاشیه توجه کنیم و از مشکل اصلی مردم غافل شویم بنابراين باید فعالیت فرمانداران را رصد و ارزیابی کنید و آنجایی که احساس می کنید تذکرات لازم را ارائه كنيد.

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران هستند که اساس کار را بنا می گذارند اگر خوب انتخاب، آموزش، نظارت و ارزيابي عملكرد كنيم دولت به اهداف خودش دست خواهد یافت.

توجه به تریبون های آزاد در دانشگاه ها

مقیمی ادامه داد: در کارگروه دانشجویی مسائل مربوطه به دانشگاه ها را دنبال می کنيم. به بحث تریبون های آزاد در دانشگاه بايد توجه جدي كرد. دولت یک سري مسائل را مطرح کرده و تعهداتی ایجاد کرده و اعلام كرده كه به آنها پایبند هستم؛ بنابراين همه تعهدات انتخاباتی امروز از جمله نشاطی که در دانشگاه ها  باشد، نشاط اجتماعی، سیاسی و کرسی های آزاد اندیشی بایستی عملی شود.

وی اظهار کرد: بحث احزاب در سال انتخابات بحث جدی بوده و توجه به تشکل های سیاسی از اهميت بالايي برخوردار است. بايد از اجتماعات گروه هایی که در چارچوب قوانین اسلامی فعالیت می کنند حمایت کنیم. برای ما به عنوان دولت فرقی نمی کند که این احزاب موافق دولت هستند، منتقد و يا حتی مخالف هستند بنابراين در پشتیبانی احزاب همه بایستی به يك شكل عمل كنيم تا آن نشاط جای خودش را پیدا کند. توصیه من این است که جلسات مستمری با احزاب داشته باشید و رعایت همه احزاب را مثل هم داشته باشيد چون اگر  یکسان عمل نشود انتقادات شروع می شود.

مقیمی گفت: بایستی به انتخاباتي كه در پیش داریم جدی تری نگاه کنیم. دو کار در انتخابات داریم یکی اينکه راه را براي حضور و داوطلب شدن همه کسانی که احساس آمادگی می کنند باز كنيم تا در چارچوب نظام ورود پيدا كنند. ديگر اينكه آنهایی که می خواهند رای بدهند در راحت ترین شکل ممکن بتوانند رای خود را بدهند. این دو کار بايد به خوبي انجام شود تا مردم احساس کنند که از رای شان صیانت می شود. اگر رای مردم را حق الناس محسوب كنيم لازم است كه بدانيم نمي شود از حق الناس عبور کرد. با این کار مردم را نسبت به انتخابات خوش بین كرده و آنها حضور بسیار چشم گیری خواهند داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: در تقسیمات کشور همه تلاش ما این است که اگر جایی ارتقا یابد زمینه ارتقای آن نيز فراهم باشد و اين کار بسیار مشکلی است. بنابراين باید ادارات ایجاد شده و کارمند هم به آنها اختصاص داده شود. در مورد تقسیمات کشور توجه شود که شهری به شهرستان تبدیل شود بايد توجه داشته باشیم که این ارتقا لطمه ای نمی زند. ضمنا لازم است كه مجوزهای شهرستان شدن را از برنامه بودجه بگیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار