اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
استاندار خوزستان:
مقتدایی ادامه داد: وجود نیروی ارتش، نظام و امنیت انتظامی مساله ای است كه در هر دولت و حكومتی وجود دارد و جزو مسائل اولیه هر حكومت به حساب می آید اما اینكه یك ارتش دارای ماهیتی تعرضی و تهاجمی است و ارتش یك حكومت دیگر كاملا مدافعانه عمل می كند و جز حفظ حقوق ملتش نیتی ندارد، همه بستگی به ساختار ها و نیات حكومت ها دارد.
 استاندار خوزستان گفت: امنیت كشور در صورتی كه با تقویت، تثبیت و استمرار با در كنار هم بودن دستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی و تحت فرمان رهبری حفظ شود می تواند برای منطقه و جهان الگو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش در اهواز اظهار كرد: ارتش در كنار سپاه، بسیج و نیروهای مردمی زمانی كه در یك میدان قرار بگیرند می توانند نقش بسزایی در استمرار وحدت و همبستگی داشته باشند و بر این امر مهر تایید بزنند.

وی افزود: تصمیم سرنوشت ساز بنیانگذار انقلاب در نامگذاری روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش در روزهای سختی كه ملت و ارتش با دشواری های آن دوران درگیر بودند، اكنون ما را بر آن وا می دارد تا موضوعات و دلایل این نامگذاری را از سوی امام راحل (ره) بررسی و مورد تحلیل قرار دهیم.

استاندار خوزستان عنوان كرد: در زمان آغاز حمله رژیم بعث عراق به خاك كشور و شروع روزهای دفاع مقدس، نیروی ارتش جمهوری اسلامی تنها با داشتن ۱۸ درصد آمادگی تجهیزاتی و نیروی انسانی توانستند به دفاع همه جانبه از كشور و خاك میهن بپردازند كه حاصل این دفاع جانانه ۴۸ هزار شهید و ۲۷۰ هزار جانباز در طی ۴۵ عملیات بود.

مقتدایی تصریح كرد: همچنین می توان به حضور چشمگیر نیروهای ارتش در مقابله با گروه های ضد انقلاب و مباررزه با آنها در دفاع از میهن با تقدیم دو هزار شهید در این راه اشاره كرد كه این هم نشان از تیزهوشی و تصمیم مقتدرانه امام در آن دوران دارد.

وی ادامه داد: وجود نیروی ارتش، نظام و امنیت انتظامی مساله ای است كه در هر دولت و حكومتی وجود دارد و جزو مسائل اولیه هر حكومت به حساب می آید اما اینكه یك ارتش دارای ماهیتی تعرضی و تهاجمی است و ارتش یك حكومت دیگر كاملا مدافعانه عمل می كند و جز حفظ حقوق ملتش نیتی ندارد، همه بستگی به ساختار ها و نیات حكومت ها دارد.

استاندار خوزستان گفت: اكنون ارتش ما پس از طی فراز و فرودهای بسیار با بهره مندی از كلیه تجهیزات و دستیابی به آموزش های لازم با استفاده از ماموریت های خود، توانسته به جایگاهی برسد كه با عنایت و لطف خدا و پشتیبانی نیروهای مردمی حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد كه این امر چه در بحث امنیت داخلی و چه امنیت خارجی چه در بخش هوایی و چه زمینی كاملا مشهود است كه همین تجهیز و آموزش به روز كلیه دستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی در چهارچوب وظایفشان، ما را به قدرتی تعیین كننده و مسلط كرده است كه نه با زور و تعرض بلكه با منطق همراه است.

مقتدایی بیان كرد: امنیت كشور ما در صورتی كه با تقویت، تثبیت و استمرار با در كنار هم بودن دستگاههای امنیتی، نظامی و انتظامی و تحت فرمان مقام معظم رهبری حفظ شود می تواند برای منطقه و جهان الگو باشد. همین در كنار هم بودن ها نشان از ماموریت های مشخص با اهداف تعیین شده دارد كه همه اینها نشان از آن دارد كه یك حكومت می تواند با وجود مقتدر و مجهز بودن، تعرض گر نباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار